کد خبر: 1038322
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲
لیگ برتر فوتبال امروز به ایستگاه نیم‌فصل می‌رسد
در حساس‌ترین بازی هفته پایانی نیم‌فصل، امروز سپاهان و استقلال در شرایطی در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم می‌روند که هر دو تیم برای قهرمانی نیم‌فصل دورخیز کرده‌اند.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: لیگ برتر فوتبال امروز به نیمه راه می‌رسد، رقابت‌هایی که تماشاگران مهم‌ترین غایبان آن در شش ماه گذشته بوده‌اند، اما بالا و پایین‌های کرونا در ماه‌های گذشته هم نتوانست آن را متوقف کند تا لیگ برتر یکی از متفاوت‌ترین دوره‌هایش را در حال تجربه کردن باشد. هفته پانزدهم لیگ برتر در حالی امروز آغاز می‌شود که هم در بالا و هم در پایین جدول به نظر می‌رسد دیگر چهره‌های تیم‌های مدعی برای قهرمانی و تیم‌هایی که در قعر جدول برای سقوط نکردن می‌جنگند، مشخص شده باشد.

سپاهان - استقلال، ساعت ۱۷:۱۰

ورزشگاه نقش جهان میزبان بازی بزرگ هفته پایانی نیم‌فصل اول است، نبرد سپاهان و استقلال، دو تیم اول و دوم جدول که سایه به سایه هم حرکت می‌کنند و با کمترین اختلاف یک رقابت نزدیک را برای قهرمانی و قرار گرفتن در صدر دارند. دو تیم در حالی آماده رویارویی با هم شده‌اند که استقلال با ۲۶ امتیاز تیم اول جدول است و سپاهان هم تنها با یک امتیاز کمتر ۲۵ امتیازی است و با ایستادن در رده دوم جدی‌ترین تعقیب‌کننده آبی‌هاست. حالا این دو تیم در حساس‌ترین شرایط ممکن در هفته پانزدهم به‌هم رسیده‌اند و عصر امروز در اصفهان رودرروی هم قرار می‌گیرند.

سپاهانی‌ها در حالی آماده بازی با استقلال شده‌اند که در لیگ بیستم برخلاف فصل گذشته توانسته‌اند دوباره به جمع مدعیان برگردند، بازگشتی که محرم نویدکیا در آن سهم ویژه‌ای دارد و توانسته برخلاف پیش‌بینی‌هایی که می‌شد روی نیمکت زرد‌های اصفهان تا اینجای لیگ فوق‌العاده نتیجه بگیرد. آن‌ها هفته گذشته در دربی اصفهان برنده شدند تا سومین بردشان را در چهار بازی اخیر ثبت کنند و در بهترین شرایط آماده بازی با آبی‌های تهران شوند، آن هم با داشتن یک خط حمله قدرتمند که با ۲۳ گل زده در ۱۴ بازی گذشته بیشترین گل زده را در بین تیم‌های لیگ برتری دارد.

از ۲۳ گل سپاهان ۱۱ گل را سجاد شهباززاده، مهاجم سابق استقلال که به سپاهان رفته به ثمر رسانده است، مهاجمی که در اصفهان احیا شده و در اوج آمادگی عصر امروز مقابل تیم سابقش قرار می‌گیرد. البته سپاهانی‌ها همانقدر که در خط حمله فوق‌العاده کار کرده‌اند در خط دفاع ضعیف ظاهر شده‌اند و با ۱۸ گل خورده، سومین خط دفاعی ضعیف لیگ هستند.

در طرف دیگر استقلالی‌ها برای تثبیت جایگاه‌شان در صدر و البته قهرمانی احتمالی در نیم‌فصل به اصفهان رفته‌اند. هرچند یک حریف سخت را پیش‌رو دارند، حریفی که مانند آبی‌ها چشم به صدر دارد. شاگردان محمود فکری در حالی برای بازی با سپاهان آماده شده‌اند که علاوه بر فراز و نشیب زیادی که در سه هفته اخیر داشته‌اند، حاشیه‌های اطراف‌شان هم تمامی ندارد. استقلال در سه بازی اخیر یک برد، یک شکست و یک مساوی داشته، نتایجی که باعث شده فاصله این تیم در صدر با سایر تیم‌های مدعی به کمترین فاصله ممکن برسد.

شاگردان فکری اگرچه در آخرین بازی توانستند نساجی را با یک گل شکست دهند تا دوباره به جاده برد برگردند، اما مصاحبه‌های تند بازیکنان این تیم علیه هیئت مدیره و مدیریت استقلال، آبی‌ها را وارد حاشیه‌های بیشتری نسبت به قبل کرده است. با این حال نقطه امیدوار‌کننده برای آبی‌ها خط دفاعی این تیم است، نقطه قوتی که با توجه به رویارویی امروزشان با سپاهان که بهترین خط حمله لیگ را دارد، می‌تواند دیدنی باشد. استقلال در ۱۴ بازی قبلی تنها ۹ گل دریافت کرده و پس از پرسپولیس که هشت گل دریافت کرده، دومین خط دفاعی برتر لیگ در نیم‌فصل است.

قهرمانی نیم‌فصل در دست قرمز‌ها

پرسپولیس آرام‌آرام در حالا بالا آمدن است و یحیی گل‌محمدی و شاگردانش با وجود تلاش استقلال و سپاهان که برای قهرمانی نیم‌فصل دورخیز کرده‌اند، بیشترین شانس را برای قرار گرفتن در صدر جدول در پایان نیم‌فصل اول دارند. قرمز‌ها سه‌شنبه گذشته در یکی از بازی‌های عقب‌افتاده‌شان مقابل مس رفسنجان با یک گل پیروز شدند و با ۲۴ امتیاز و یک بازی کمتر تیم سوم جدول هستند. آن‌ها با پیروزی در دو بازی باقی‌مانده‌شان تا پایان نیم‌فصل که مقابل پیکان و گل‌گهر است، می‌توانند بدون توجه به هر نتیجه‌ای که در بازی امروز استقلال و سپاهان رقم می‌خورد، نیم‌فصل را با قهرمانی به پایان برسانند.

سایر بازی‌ها

امروز در روز اول بازی‌های هفته پانزدهم علاوه بر بازی سپاهان و استقلال، چهار دیدار دیگر هم برگزار می‌شود. صنعت نفت تیم چهارم جدول که یکی از شگفتی‌سازان لیگ بیستم است در تبریز مهمان ماشین‌سازی است. فولاد تیم پنجم جدول در اهواز از شهرخودرو پذیرایی می‌کند، تیمی که با مهدی رحمتی نشانی از آن تیم مدعی فصل‌های گذشته ندارد و در رده دوازدهم جدول قرار گرفته است. نساجی هم که هنوز با مجید جلالی نتوانسته از بحران خارج شود در قائمشهر مقابل گل‌گهری قرار می‌گیرد که با امیر قلعه‌نویی برخلاف اول فصل، این هفته‌ها روی یک روند نزولی افتاده است. در یکی دیگر از بازی‌ها هم نفت مسجدسلیمان مقابل آلومینیوم اراک به میدان می‌رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار