کد خبر: 1038214
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
نشست خبری رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان تهران
ابوالفضل قناعتی رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان تهران از ضرر ۴ هزار میلیاردی باشگاه‌های بدنسازی در ۱۰ ماه تعطیلی به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا خبر داد.
سعید احمدیان
به گزارش جوان آنلاین، ابوالفضل قناعتی رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان تهران در نشست خبری با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه گفت: رشته بدنسازی اگر چه المپیکی نیست، اما در بازی‌های جهانی توانسته مدال‌های زیادی را برای کشورمان بیاورد، اما با وجود حجم بالای فعالیت‌ها و همچنین افتخاراتی که ورزشکاران آن داشته اند، مظلوم واقع شده و اگر چه از طریق فضای مجازی سعی شده است که این فعالیت‌ها منعکس شود، اما رسانه ملی و تلویزیون در این رابطه باید توجهی بیشتری به منعکس کردن مسابقات داشته باشند.

قناعتی افزود: هر چند خیلی از سبک‌های بدنسازی با توجه به پوشش قابل پخش در تلویزیون نیست و ما انتظاری در این باره نداریم، اما بعضی از سبک‌ها مانند سبک فیزیک که پوشش آن از لباس شنا که پخش می‌شود نیز بهتر است و تلویزیون می‌تواند آن را پخش کند.

رئیس هئیت بدنسازی و پروش اندام استان تهران در ادامه با اشاره به اینکه نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ درصد مدال‌های بدنسازی در مسابقات جهانی و بین المللی را ورزشکاران تهرانی کسب می‌کنند، گفت: بدنسازی لیگ ندارد و برای اولین در رشته بدنسازی قصد داشتیم لیگ بدنسازی استان تهران را در سبک فیزیک برگزار کنیم، اما شیوع کرونا باعث شد تا این کار فعلا عقب بیفتد.

قناعی درباره ضرر و زیان باشگاه‌ها در ایام کرونا هم اظهار داشت: بیش از ۴ هزار باشگاه در سطح استان تهران فعالیت می‌کنند که با توجه به اینکه در رده اصناف پرخطر و در رده سوم قرار داشت، ناچار به تعطیلی بودیم و باشگاه‌ها با توجه به تعطیلی ۱۰ ماهه، نزدیک به ۳ تا ۴ هزار میلیارد ضرر کردند. علاوه بر این صنایع وابسته به رشته بدنسازی مانند مکمل فروش‌ها و تولید‌های وسایل بدنسازی نیز دیگر قشری بودند که تعطیلی باشگاه‌ها به آن‌ها ضربه زد.

قناعتی در ادامه از بیکار شدن ۲۰ هزار مربی رشته بدنسازی در تهران به دلیل کرونا خبر داد و درباره تسهیلات و حمایت‌هایی که از باشگاه‌ها و مربیان بیکار شده صورت گرفته، گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به نیرو‌های دارای بیمه شاغل در باشگاه ها، ۱۶ میلیون تومان وام داده شد، البته با توجه به ضوابط اداری دریافت وام، استقبال زیادی از آن نشده و کمتر از ۱۰۰ باشگاه این تسهیلات را دریافت کرده اند.

عضو سابق شورای شهر تهران درباره دیگر حمایت‌های دولت از باشگاه‌های آسیب دیده از کرونا هم گفت: با توجه به تصمیمی که گرفته شد مجموعه‌های دولتی و شهرداری از باشگاه‌های تعطیل شده اجاره دریافت نکردند، اما بیش از ۶۰ درصد باشگاه‌ها مالک شان بخش خصوصی است که همراهی زیادی در این بخش با باشگاهداران صورت نگرفت.

رئیس هئیت بدنسازی و پرورش اندام استان تهران درباره بازگشایی باشگاه‌ها پس از بهبود شرایط هم خاطر نشان کرد: با وجود اینکه باشگاه‌ها باز شده اند، اما هنوز با ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند.

قناعتی به گسترش آموزش مجازی در ایام کرونا در رشته بدنسازی اشاره کرد و گفت: در ماه‌هایی که به دلیل کرونا باشگاه‌ها تعطیل بود، به خصوص در بخش بانوان، مربیان به صورت مجازی برنامه‌ها را در اختیار ورزشکاران قرار می‌دادند و آن‌ها با دستگاه‌هایی که در منزل داشتند، فعالیت‌ها را انجام می‌دادند. این کار باعث شد تا با وجود حضور مستمر در خانه، روحیه نشاط از بین نرود. حتی الان که باشگاه‌ها باز شده برخی مربیان تمایل ندارند با توجه کرونا به باشگاه بیایند و آموزش مجازی را ادامه می‌دهند.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان تهران درباره مبارزه با تخلفاتی که در سطح باشگاه‌ها درباره مکمل‌ها و دارو‌های غیر مجاز صورت می‌گیرد، اظهار داشت: اینکه ادعا کنیم صدرصد توانسته ایم تخلفات را به صفر برسانیم، بلوف زده ایم، اما تمام توانمان را به کار گرفته‌ایم که موارد غیرقانونی و غیراخلاقی در باشگاه‌ها را به حداقل برسانیم. در این خصوص تعاملی بسیار خوبی با آقای مهدی غفاری، رئیس کمیته بازرسی این رشته داریم و او هم، چون باشگاه‌دار و ورزشکار این رشته بوده با جدیت پیگیر نظارت و برخورد با باشگاه‌های متخلف است و در چند وقت اخیر هم فعالیت خوبی در این خصوص داشته‌ایم.

قناعی از افزایش اختیارات هئیت‌های استانی برای برخورد با تخلفات خبر داد و تاکید کرد: با حمایت اداره کل ورزش و جوانان تهران و دستور نصرالله پریچهره قرار است نظارت‌ها تشدید و اختیارات ما بیشتر شود. اداره کل ورزش تهران از ما خواسته نام ۲۰ نفر را در بخش بانوان و آقایان به عنوان بازرس معرفی کنیم تا کارت‌هایی خاص برای این بازرسان طراحی شود که بازرسان بتوانند با نفوذ بیشتری وظایفشان را انجام دهند و با تخلفات برخورد کنند.

رئیس هئیت پرورش اندام و بدنسازی استان تهران در پایان در واکنش به انتشار تصاویر و کلیپ‌های غیراخلاقی و خلاف عفت عمومی جامعه به خصوص از سوی مربیان زن که دارای مجوز مربیگری بدنسازی هستند، گفت: نظارت ویژه‌ای در این حوزه داریم و برخی مربیان زن و مرد را نیز به دلیل برخی تخلفات و انتشار تصاویری خلاف شرع و موازین جمهوری اسلامی، جریمه و محروم کرده‌ایم. به تمامی مربیانی که مدرک می‌گیرند اعلام می‌کنم که مربیان باید در فضای مجازی آنچه را که در حوزه ورزش فراگرفته‌اند آموزش دهند و نباید از این فضا برای منافع شخصی و سوء استفاده از مدرک استفاده کنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار