کد خبر: 1038188
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت که گروه طالبان به تعهدات خود در کاهش خشونت‌ها پس از امضای توافق‌نامه صلح با ایالات متحده آمریکا عمل نکرده و میزان خشونت‌های خود را افزایش داده است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «عبدالله عبدالله»، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان تاکید کرد که گروه طالبان به تعهدات خود در توافق‌نامه صلح با ایالات متحده آمریکا عمل نکرده است.

عبدالله امروز (پنج‌شنبه، ۲۳ بهمن) در نشست افتتاحیه کمیته احزاب سیاسی شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت که تصمیم دولت آمریکا مبنی بر بازنگری توافق‌نامه این کشور با گروه طالبان به خاطر راستی‌آزمایی این گروه در عمل به تعهدادتش به مفاد این توافق‌نامه انجام می‌شود.

وی افزود که گروه طالبان به تعهدات خود در کاهش خشونت‌ها پس از امضای توافق‌نامه صلح با ایالات متحده آمریکا عمل نکرده و میزان خشونت‌های خود را افزایش داده است.

به باور او این رویکرد طالبان علاوه از افزایش تلفات غیرنظامیان در افغانستان، شرایط رسیدن به صلح دایمی را نیز دشوار می‌سازد.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت که دو طرف با یک نیت نیک در روند گفتگو‌های بین‌الافغانی صلح شرکت کرده‌اند، اما این نیت‌ها باید در عمل پیاده شود.

عبدالله اظهار داشت که در روز‌های آینده اجلاس وزرای دفاع سازمان ناتو برگزار می‌شود و در این اجلاس در مورد حضور یا عدم حضور نیرو‌های این سازمان در افغانستان تصمیم گرفته خواهد شد.

وی همچنین به احزاب سیاسی افغانستان اطمینان داد که در جریان همه اتفاقات و رویداد‌های روند صلح قرار خواهند گرفت.

این در حالی است که عبدالله دو روز پیش نیز با انتقاد از گروه طالبان، گفته بود که موضع فعلی این گروه برای ترک میز مذاکره، هیچ کمکی برای رسیدن به صلح پایدار نمی‌کند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار