کد خبر: 1038158
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
منابع اعلام کردند که ۳ مهاجم با یک خودروی بمب‌گذاری شده قصد حمله به منزل رئیس پارلمان افغانستان را داشتند، اما این حمله توسط نیرو‌های امنیتی خنثی شد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: منابع نزدیک به «میررحمان رحمانی» رئیس پارلمان افغانستان به «خامه پرس» گفتند که سه مهاجم با یک خودروی بمب‌گذاری شده قصد حمله به منزل رحمانی را داشتند، اما این حمله با بازداشت مهاجمین توسط نیرو‌های امنیتی خنثی شد.

تاکنون مشخص نیست که این حمله توسط چه فرد یا گروهی سازمان‌دهی شده بود، اما در هفته‌های اخیر مواضع و اقدامات رئیس پارلمان افغانستان درباره روند صلح مخالفت‌هایی را در پی داشته است.

رحمانی که همواره از پنهان‌کاری دولت در روند صلح انتقاد می‌کرد ۲ هفته پیش برای دخیل کردن مستقیم پارلمان در این روند کمیسیون صلح پارلمان را تشکیل داد.

درحالی که دولت افغانستان همواره مخالفت شدید خود را با دولت موقت ابراز کرده است، رحمانی همچنین حمایت خود را از طرح دولت موقت اعلام کرد.

پارلمان افغانستان همچنین دو بار طرح بودجه پیشنهادی دولت افغانستان برای سال مالی ۱۴۰۰ را رد کرده است و مخالفان رحمانی او را به «گروگان‌گیری» سند بودجه متهم می‌کنند، اتهامی که رحمانی آن را رد می‌کند.

رحمانی همچنین می‌گوید که دولت افغانستان تلاش دارد تا اختیارات پارلمان را محدود کند.

رئیس پارلمان افغانستان پیش از این نیز «روند سبز» به رهبری «امرالله صالح» معاون اول رئیس جمهور افغانستان را یک روند جاسوسی خوانده بود که توسط یکی از "کشور‌های خارجی" حمایت می‌شود و هدفش از بین بردن هماهنگی بین سه قوه است.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار