کد خبر: 1038075
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
منابع آگاه از گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سابق آمریکا با مشاوران و دستیارانش در آستانه برگزاری جلسه استیضاح وی در سنا خبر دادند و به بیان تصور او از نتیجه محاکمه و مسائل مرتبط با آن پرداختند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گفته منابع آگاه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا با دستیاران و مشاورانش درباره جلسه آتی استیضاح در سنا صحبت کرده و یکی از این منابع مطلع از گفتگو‌ها در این خصوص گفت او فکر می‌کند تعداد سناتور‌های جمهوری‌خواهی که به محکومیت او رای می‌دهند، کافی نخواهند بود و در نتیجه وی تبرئه خواهد شد.

قرار است محاکمه استیضاح ترامپ نهم فوریه (امروز، به وقت آمریکا) به دلیل نقشش در برانگیختن هواداران خود برای حمله به کنگره در روز ششم ژانویه، برگزار شود.

به گزارش شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان»، ترامپ از زمان ترک کاخ سفید، بر تنبیه قانون‌گذاران جمهوری‌خواهی که به استیضاح او رأی دادند از جمله «لیز چنی» نماینده جمهوری‌خواه وایومینگ تمرکز داشته است. ده جمهوری‌خواه از جمله چنی به استیضاح او رای دادند.

یکی از مشاوران ترامپ گفت رئیس‌جمهور سابق به دنبال «پاسخگویی» اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان است که به وی پشت کردند. این مشاور تایید کرد که این، نوعی نگاه پیچیده به واقعیت است، زیرا ترامپ کسی بود که به طور فعال تلاش داشت اراده رای‌دهندگان را تغییر دهد.

بنابر این گزارش، یکی از نقاط اصلی تمرکز جلسه استیضاح، سخنرانی‌ای است که ترامپ صبح روز ششم ژانویه در بخش جنوبی کاخ سفید در تظاهرات «سرقت (انتخابات) را متوقف کنید» انجام داد. سخنرانی‌ای که حمله طرفداران ترامپ به کنگره را در پی داشت و پنج کشته برجای گذاشت.

یکی از دستیاران ترامپ در یادآوری آن روز گفت که وی از تماشای صحنه ایجاد شده در پایتخت در نتیجه حمله به کنگره لذت می‌برد.

«چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات سنا در خصوص روند استیضاح گفت: مدیران مجلس نمایندگان ارائه خود را ظهر روز چهارشنبه به وقت شرقی (چهارشنبه شب به وقت ایران) آغاز خواهند کرد و نهایتاً ۱۶ ساعت زمان خواهد برد تا پرونده را در سنا مطرح کنند. پس از آن وکلای ترامپ همان میزان زمان خواهند داشت و بعد از آن در جلسه‌ای سناتور‌ها می‌توانند از هر دو تیم حقوقی سوالات خود را بپرسند.

تیم حقوقی ترامپ روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد از ساختار محاکمه رضایت دارد. در این بیانیه همچنین از رهبری جمهوری‌خواهان سنا به دلیل حفظ ساختارِ سازگار با نمونه‌های قبلی استیضاح قدردانی شد.

تیم حقوقی ترامپ اعلام کرد: این روند برای ما این فرصت را ایجاد می‌کند که برای سناتور‌ها توضیح دهیم چرا برگزاری دادگاه استیضاح علیه یک شهروند عادی عجیب و غیرقانونی است.

دونالد ترامپ، اولین رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکاست که مجلس نمایندگان این کشور در تاریخ ۱۳ ژانویه (۲۴ دی ماه) برای دومین بار، طرح استیضاح وی را به اتهام تشویق هوادارانش به شورش مقابل کنگره در تاریخ ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه) تصویب کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۳۰ رأی طرح استیضاح دونالد ترامپ را تصویب کرد و تمام ۲۲۱ عضو حزب دموکرات و ۱۰ عضو حزب جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان به این طرح رأی مثبت دادند.

برای محکوم شدن ترامپ در جلسه استیضاح سنا، ۶۷ سناتور باید از این اقدام حمایت کنند و این به مفهوم آن است که در صورت حمایت تمامی سناتور‌های دموکرات، دست‌کم ۱۷ سناتور جمهوری‌خواه نیز باید از محکوم شدن ترامپ حمایت کنند.

به گزارش دیلی‌میل، در صورتی که ۶۷ سناتور در جلسه استیضاح از محکومیت ترامپ حمایت کنند، یک مرحله رأی‌گیری دیگر برای جلوگیری از بازگشت مجدد وی به قدرت در سنا انجام گیرد که در آن رأی‌گیری تنها در صورت حمایت اکثریت سناتورها، از بازگشت ترامپ به قدرت جلوگیری خواهد شد.

پیشتر، نتایج نظرسنجی «ای بی سی نیوز و ایپسوس» که روز یکشنبه منتشر شد، نشان داد ۵۶ درصد از مردم آمریکا معتقدند که ترامپ باید محکوم شده و از بازگشت مجدد وی به قدرت ممانعت به عمل آید.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار