کد خبر: 1038018
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: بانوان ایرانی در عرصه‌های مختلف با نقش‌آفرینی بی‌نظیر تاریخ‌ساز شده‌اند که دوران انقلاب و دفاع مقدس نمونه‌های بارز آن است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در نشست تخصصی ولایت از منظر حضرت زهرا(س) اظهار داشت: رفتار و کردار آن حضرت در طول تاریخ برای همه زنان در سراسر دنیا الگو بوده و درس آموز است. وقتی وصیت نامه آن حضرت را مورد مطالعه قرار می‌دهیم متوجه می‌شویم محتوای آن پر از پیام‌های اجتماعی و سیاسی در دفاع از مقام ولایت است.

 وی با اشاره به الگوگیری از حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت خاطرنشان کرد: همه ما باید درس ولایت‌مداری و سیاست را از حضرت زهرا(س) یاد گرفته و آن در رفتارهای اجتماعی، سیاسی و تصمیم گیری ها به کار گیریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه با مقایسه نگرش به زنان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در شرایط فعلی افزود: در زمان حکومت پهلوی معیارهای انتخاب زن نمونه به گونه‌ای بود که او در حد یک کالا تنزل داده و عکس‌هایی را به عنوان دختران شایسته در مجله زن روز منتشر می‌کردند که برازنده وجود یک زن نبود ولی بعد از پیروزی انقلاب چه روز مبارکی به جز میلاد حضرت زهرا(س) می‌تواند مقام و شان و منزلت زن مسلمان را به خوبی نشان دهد.

آل‌هاشم با اشاره به نقش و جایگاه زن در نظام اسلامی بیان کرد:حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زنان را از مهجوریت نجات دادند. زنان با تدبیر شایسته حضرت امام خمینی (ره) نقش آفرینی کردند.نقش آنها در پیروزی انقلاب اسلامی و پشتیبانی از جبهه‌های دفاع مقدس  بر کسی پوشیده نیست. در شرایط فعلی نیز در بسیاری از جایگاه های علمی زنان در بالاترین سطح قرار گرفته اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به تبلیغات رسانه ای در مورد زنان و آزادی کامل زن غربی تصریح کرد: رسانه های معاند غربی با استفاده از قدرت  رسانه ای چنین وانمود می‌کنند زن غربی  از نظر عدالت جنسیتی در آزادی کامل بوده  و در تمام حق و حقوق با مردان برابر هستند در حالی که چنین موضوعی صحت ندارد، زن غربی مظهر مصرف گرایی، آرایش و جلوه گری در مقابل مردان و باعث هیجان آنان بوده است.

وی در ادامه  نقش تربیتی مادران را مهم تر از هر نقش و وظیفه ای  برای آنان ذکر کرد و افزود: تمامی مادران وظیفه سنگینی برای تربیت فرزندان خود بر عهده دارند،یک مادر از زمان کودکی فرزند خود، شب‌ها را نمی‌خوابد و از او مواظبت می‌کند. کنترل‌ها و دل نگرانی‌های مداوم مادر، عشق مادری نسبت به فرزند خود است و هر چقدر که او هم بزرگ تر شود، باز هم همان بچه دوران طفولیت اوست. 

غنابخشی و ارج نهادن به خانواده با تمسک به آموزه های بانوی دو عالم مقدور است

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز نیز در این نشست گفت: غنابخشی و ارج نهادن به خانواده با تمسک به آموزه های بانوی دو عالم مقدور است.

 احمد حمیدی  خاطرنشان کرد: اگر سیره عملی حضرت فاطمه زهرا(س) در زندگی و شخصیت اجتماعی و اخلاقی ما بروز پیدا کند، بدون شک بسیاری از مشکلات جامعه با همین رویکرد قابل حل است.
 
وی اظهار داشت: این بانوی آسمانی در تمام ابعاد زندگانی، انسانی بی بدیل و کم نظیر بود و ولایت پذیری و پیروی از آن یکی از مهمترین سرفصل های زندگی ایشان به شمار می رفت.

حجت الاسلام و المسلمین از زنان به عنوان ارکان اصلی و اساسی خانواده نام برد و گفت: زن رکن اساسی خانواده است که به آن غنا، معنا و استحکام می‌بخشد.

این برنامه با تجلیل از تنی چند از مادران شهدای دفاع مقدس، مادران شهدای مدافع حرم و بانوان خلاق و فرهنگی دنبال شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر