کد خبر: 1037967
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
سیدعبدالله متولیان
در تقویم سالانه انقلاب اسلامی روز‌های ایام‌الله (۱۲ فروردین، ۱۵ خرداد، ۳۱ شهریور، ۱۳ آبان، روز قدس و...) بسیار است، اما در بین ایام‌الله روز ۲۲ بهمن به‌عنوان سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و سرآغاز جمهوری اسلامی با بقیه ایام‌الله، هم برای مردم ایران و هم برای دشمنان انقلاب تفاوت دارد. ۲۲ بهمن نماد و پرچم بزرگ‌ترین انقلاب سده‌های اخیر در کل جهان است. ۲۲ بهمن شاخص و حد فصل «حق و باطل»، «نور و ظلمت»، «عدالت و ظلم»، «امید و ناامیدی»، «نشاط و دلمردگی»، «باور و یأس»، «انقلاب و طاغوت»، «شجاعت و ترس»، «فقر و غنا» «استضعاف و استکبار» و نقطه آغاز عزیمت و حرکت به سوی تمدن نوین و بزرگ اسلامی است. ۲۲ بهمن از یک‌سو نقطه پایان ۱۸۸ ماه مبارزه بی امان با طاغوتیان و به بار نشستن درخت مبارزه و مقابله با طاغوت است و از دیگرسو نقطه آغاز راهی است که مقدماتش از نقب تاریخ و از دوران غیبت کبری شروع شده و اینک با پیدایش انقلاب اسلامی، هدفمند و با برنامه به سوی موعود و وعده‌گاه آخرین وصی رسول اعظم حرکت جدید خود را دنبال می‌کند.

۲۲ بهمن یوم‌الله اکبر انقلاب اسلامی و عصاره فضائل یک ملت و نماد عزم و اراده و پشتکار مردمی است که برای رسیدن به مقصود هیچ مانعی را به رسمیت نمی‌شناسند. ۲۲ بهمن نه فقط در سال ۵۷ بلکه در همه سال‌های پس از انقلاب هم خاکریز جنگ بین حق و باطل و مبارزه با ظلم ظالمان و ستم ابرجنایتکاران و بی عدالتی نظام وحشی غرب بوده و هست. ۲۲ بهمن هنوز هم میدان نبرد جنود حق در برابر لشکریان ابلیس در جای جای جهان است و هم از این رو است که امام راحل منطق مقاومت و ایستادگی را به‌عنوان منطق انقلاب اسلامی صلا داده و فرمودند: «ما مى گوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست، و تا مبارزه هست ما هستیم. ما بر سر شهر و مملکت با کسى دعوا نداریم. ما تصمیم داریم پرچم لا اله الا اللّه را بر قلل رفیع کرامت و بزرگوارى به اهتزاز درآوریم.»

۲۲ بهمن در طول کربلای حضرت سید‌الشهدا علیه السلام و خاکریز کربلای انقلاب اسلامی ایران است که لشکریان کفر و شرک و الحاد با تمام توان در برابر جنود الهی و سپاهیان حضرت ولی‌عصر (عج) صف‌آرایی کرده‌اند. این سوی خاکریز ۲۲ بهمن، تجلی نور رحمانی و سوی دیگرش اوج ظلمات شیطان بزرگ و غرب وحشی است.

۲۲ بهمن به مثابه سنگی است که شیشه عمر نظام سلطه و طاغوت غرب را نشانه رفته و برای دشمنان، آینه دق و ناقوس مرگ سلطه گران و طواغیت جهانی است. هر سال که به ۲۲ بهمن نزدیک می‌شویم، چشمان از حدقه درآمده دشمن نظاره‌گر اضافه شدن یک سال دیگر به عمر با برکت جمهوری اسلامی و دستاورد‌های جدید در راستای عظمت تمدن کهن ایران زمین و ملت بزرگ ایران است. دشمن عنود در حالی‌که شبانه روز برای فروپاشی ایران تلاش می‌کند روزشمار شاهد بی اثر شدن دسیسه‌ها و توطئه‌های الوان و رنگ باختن تهدید‌ها و تحریم‌های ظالمانه خود است. دشمن به چشم می‌بیند که درخت انقلاب اسلامی هر روز تنومندتر از گذشته بر مشکلات فائق آمده و با صلابت و اقتدار موانع دشمن ساخته را از پیش پای انقلاب برداشته و به سمت قله‌ها و اهداف والای خود در حرکت است.

اینک ۴۲ سال است که نظام سلطه به رهبری امریکای جنایتکار در آرزوی توقف حرکت سریع انقلاب اسلامی و نابودی جمهوری اسلامی پی درپی دچار خطای محاسباتی می‌شود: خطای محاسباتی امریکا در باره حرکت انقلابی مردم ایران از قبل از پیروزی انقلاب آغاز شده بود، آن زمان که جیمی کارتر در ۱۰ دی ۱۳۵۶ در ضیافت شامی که محمدرضا پهلوی برای او در شب عید کریسمس در کاخ نیاوران ترتیب داده بود ایران را جزیره ثبات و محمدرضا را محبوب مردم ایران نامید.

امریکایی‌ها یک سال بعد و در گرماگرم مبارزه مردم نیز دچار خطای محاسباتی شده و برآورد غلط آنان نشان می‌داد که ارتش مانع از شکل گیری انقلاب اسلامی خواهد شد. با پیروزی انقلاب بر شدت و حجم خطا‌های محاسباتی شیطان بزرگ افزوده شد. «اعتماد به جریان موسوم به ملی مذهبی برای منحرف کردن انقلاب از ریل اصلی»، «کودتای خلق مسلمان»، «دل بستن به کودتای نقاب یا همان کودتای شهید نوژه توسط افسران و امرای رژیم طاغوت»، «دل بستن به ترور سران نظام اسلامی از شهید مطهری و قدوسی و... گرفته تا ترور بهشتی، رجایی، باهنر و...»، «طراحی فتنه تجزیه طلبی و جداسازی استان‌های مرزی از جمهوری اسلامی»، «جنگ تحمیلی هشت ساله»، «تعقیب استراتژی سکولاریزه کردن تا واتیکانیزه کردن و اندولیسیزه کردن تا بالکانیزه کردن و تجزیه ایران به هفت کشور مستقل»، «فتنه فروپاشی و سقوط انقلاب در سال ۱۳۷۸ با الگوگیری از سقوط شوروی»، «دل بستن به اخبار ساختگی و مجعول منافقین و سلطنت طلب‌ها»، «دل بستن به تسلیم شدن ایران در برابر تهدید نظامی پس از سقوط افغانستان و عراق»، «دل بستن به فروپاشی از درون انقلاب بر اثر تشدید فشار تحریم و عصبانی کردن و به میدان آوردن مردم»، «کودتای امریکایی و فتنه سبز اموی یا همان کودتای رنگین ۸۸»، «برآورد استحاله انقلاب از طریق کشاندن نظام پای میز مذاکره»، «کنترل و متوقف کردن حرکت نظام اسلامی از طریق برجام خسارت محض»، «اعلام جشن پیروزی در تهران در بهمن ۹۷»، «تابستان داغ ۹۸» و «فتنه اغتشاش گری آبان ۹۸» تنها گوشه‌ای از خطا‌های محاسباتی شیطان بزرگ امریکا است که در همه موارد اروپایی‌ها نیز در کنار امریکا بوده و به‌عنوان لبه دیگر قیچی غرب برای نابودی ایران عمل کرده‌اند و در اشکال مختلف نظیر ایفای نقش پلیس خوب یا بد، هم‌سویی با امریکا در تشدید فشار سیاسی و اقتصادی، خارج کردن سفرای خود از ایران به طور هماهنگ و... نمونه‌هایی از آن‌ها است.

مردم ایران در همه موارد خطای محاسباتی امریکا را از یک‌سو به «استحکام درونی»، «خنثی سازی تهدید‌های دشمن»، «تقویت بنیه دفاعی»، «حرکت به سمت خودکفایی»، «در نوردیدن مرز‌های دانش»، «تجهیز کشور به زیرساخت‌های استقلال اقتصادی و سیاسی»، «توسعه عمق استراتژیک» و... همت گماشته و از دیگرسو با حضور در میادین مختلف از جمله برپایی جشن پیروزی در ۲۲ بهمن‌های تماشایی در چهار دهه گذشته پاسخ داده‌اند. امسال که به دلیل ملاحظات بهداشتی مبارزه با کرونا امکان نمایش فراگیر ۲۲ بهمن تماشایی برای مردم سلحشور ایران فراهم نیست مردم با عزمی راسخ‌تر در حماسه بزرگ مبارزه با کرونا و طرح شهید سلیمانی با همبستگی ملی در شرایطی که تقریباً اغلب کشور‌های درگیر در مبارزه با کرونا وضع خوبی ندارند ایران توانسته وضع مطلوب‌تر خود را به نمایش بگذارند و به دشمن اعلام می‌کنیم که حماسه اصلی مردم ایران در راستای تکمیل گام دوم انقلاب در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ با حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی و انتخاب دولت جوان حزب‌اللهی به‌عنوان مقدمه خنثی سازی تحریم‌ها رقم خواهد خورد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار