کد خبر: 1037933
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
طی مراسمی با حضور وزیر دفاع،کارخانه بزرگ تولید مخازن (CNG)، اکسیژن و صنعتی در استان قزوین با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزارمخزن درسال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: امیر سرتیپ حاتمی در آیین افتتاح و بهره برداری از کارخانه مخازن (CNG) در استان قزوین با بیان ظرفیت‌های تولید این کارخانه، گفت: در سال جهش تولید و با حمایت‌های همه جانبه وزارت دفاع و متخصصین عرصه صنعت دفاعی، تلاش شد تا این مجموعه صنعتی بخش خصوصی با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار مخزن در سال و به کارگیری صدها نیروی متخصص و جوان راه‌اندازی و آغاز به کار کند که از این بابت خداوند متعال را شاکر و سپاسگزاریم و آن را از مصادیق بارز استفاده این ریز فناوری‌های نظامی در حوزه غیر نظامی می‌دانیم.

وی تصریح کرد: هرجایی که در بخش صنعت ملی و بویژه در حوزه خودروسازی نیاز به حمایت و پشتیبانی وزارت دفاع باشد تا اجزای و ارکان مختلف کشور بتوانند سد تحریم‌های نظام استکبار را بشکنند و دشمنان این ملت با ناکامی روبرو سازند، وزارت دفاع و نیروهای مسلح با تمام توان حمایت خواهد کرد.

وزیر دفاع اظهار داشت: الحمدالله در این مجموعه صنعتی دو خط تولید همزمان در حال تولید انواع مخازن(CNG)، اکسیژن و صنعتی هستند و مواد اولیه مورد نیاز نیز با همت و تلاش صنعت گران تأمین و تولید می‌شود که این مهم گام بلندی در قطع واردات این محصول با ارزش به شمار می‌رود.

امیر حاتمی با اشاره به تنوع تولید محصولات کارخانه تولید مخازن، گفت: این مجموعه، ظرفیت تولید مخازن ۱۰ تا ۱۳۰ لیتری را برای انواع مصارف صنعتی و پزشکی دارا است و هم اکنون محصولات مخازن(CNG) این کارخانه در پروژه‌های ملی مورد استفاده بوده و در تبدیل و دوگانه‌سوز نمودن ۱/۵ میلیون خودروهای عمومی (وانت و تاکسی) مورد مصرف قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: راه اندازی این کارخانه به عنوان بزرگترین کارخانه تولید مخازن (CNG) در منطقه غرب آسیا و نخستین کارخانه در ایران برگ زرین دیگری را در لوح دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی به ثبت رسانده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه افتتاح و بهره برداری از این کارخانه نقش موثری در خودکفایی و اعتماد به نفس ملی، جهش تولید، جلوگیری از خروج ارز، رفع وابستگی، پاسخگویی به نیازهای داخلی خواهد داشت، گفت: این مجموعه تولیدی همچنان به عنوان یک صنعت سبز در استان قزوین نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوای کلانشهرها داشته و کمک شایانی به حفظ محیط زیست می‌کند.

شایان ذکر است، اخذ نشان ملی استاندارد و تمامی گواهینامه‌های ملی و بین‌المللی در این مجموعه نشانگر سطح بالای کیفیت تولید محصولات کارخانه تولید مخازن است.

گفتنی است، کارخانه تولید مخازن (CNG) به آخرین تکنولوژی روز دنیا مجهز است و تجهیزات تست مجهز با فناوری بالا، آزمایشگاه‌های فنی و دارای گواهینامه‌های معتبر و سیستم کیفیت مستقر در این کارخانه باعث می‌شود تا محصول نهایی این کارخانه با کیفیت بسیار مطلوب و حتی بهتر از نمونه‌های خارجی آن به دست مصرف کننده برسد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار