کد خبر: 1037905
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
وزیر امور خارجه:
ظریف، وزیر امور خارجه گفت: راستی‌آزمایی برای آمریکا در برجام ساده است، ما باید نفت بفروشیم و پولش بازگردد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمدجواد ظریف، با بیان اینکه طرفی که برجام را نقض کرده، از آن خارج شده و به تعهدهای خود عمل نکرده آمریکا و اروپایی‌ها بوده‌اند و بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب، آن کسی که در موضوع برجام طلبکار است، ما هستیم، گفت: به برجام چیزی اضافه و کم نخواهد شد. کل برجام مذاکره شده و این‌طور نیست که راجع به مسائل دیگر مذاکره نشده باشد.

وی افزود: ایران در برجام حضور دارد و آنکه باید به برجام بازگردد دولت ایالات متحده است. ما مراحل مختلفی را که در ماده ۳۶ برجام معین شده طی کرده‌ایم، اما رژیم ترامپ بدون هیچ دلیل و بدون طی کردن این مراحل، ماده ۳۶ برجام را نقض کرد.

وزیر امور خارجه ادامه داد: آمریکا نه‌تنها برجام را نقض کرد، بلکه کشورهای دیگر و اعضای اتحادیه اروپا را هم وادار کرد برجام را نقض کنند. ایران حتی در زمان نقض برجام توسط ترامپ به‌مدت یک سال تعهدهای خود را اجرا کرد.

ظریف تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب موضع ایران را صریح مشخص کردند. حتماً توپ برجام در زمین ما نیست. رهبری و ما گفتیم آمریکا برجام را نقض کرده و ما در چارچوب برجام پس از یک سال تعهدهای خود را کاهش دادیم. بایدن باید درباره برجام تصمیم بگیرد. بایدن هنوز تصمیم نگرفته که می‌خواهد چه کار کند. آنها باید تصمیم بگیرند سیاست ترامپ را ادامه می‌دهند یا سیاست جدیدی اتخاذ می‌کنند.

وی درباره تعهدهای آمریکا در برجام در ارتباط با فروش نفت ایران گفت: راستی‌آزمایی برای آمریکا ساده است، ما باید نفت بفروشیم و پولش بازگردد. باید نفت بفروشیم هر مقدار می‌خواهیم.

وزیر امور خارجه درباره توافق ۲۵ ساله ایران با چین عنوان کرد: با توافق ۲۵ ساله که به‌زودی نهایی می‌شود ایران باید جزیی از کمربند مواصلاتی با مشارکت چین و سایر کشورها باشد. در ارتباطات مخابراتی، مواصلاتی و خطوط انرژی، ایران در حال نقش‌یابی دوباره در منطقه است و در آن، ایران نقش اساسی در تجارت و حمل‌ونقل دارد. ایران می‌تواند حلقه وصل همه خطوط مواصلاتی روسیه، ترکیه، ارمنستان، آذربایجان و گرجستان باشد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مجید آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
1
برداشتن همه تحریمها یعنی فروش نفت و برگشت پولش!
صاحب سخن خودش نمیدانست این را و خوب شد ایشان تذکر دادند وگرنه چه فاجعه ای بود!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
1
نفت که در دولت قبل راحت فروش میرفت 8سال کشور رو معطل برجام کردید هر صد روز تحریم‌ها 2برابرشد حالا میگید نفت فروش بره گورتان را گم کنید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار