کد خبر: 1037883
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:
درپنجمین جلسه کمیسیون گردشگری و برند عنوان شد اتاق بازرگانی اصفهان آمادگی دارد ضمن ارایه طرح شهروند دیپلمات برای اعضاء کمیسیون های تخصصی اتاق، در معرفی افراد فرهیخته، شاخص و کنشگرساکن در خواهرخوانده های اصفهان و دیگر کشورهای هدف به عنوان «شهروند دیپلمات »با شهرداری تعامل نماید.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به  نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان علی کرباسی زاده، مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به هیچ عنوان تولی گری و ادعایی در حوزه گردشگری نداشته وتنها به عنوان بخشی از ذینفعان این حوزه، و بواسطه مسئولیت خود در قبال توسعه کسب و کار اعضاء، به این موضوع ورود پیدا کرده است، افزود: کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی اصفهان از آنجا که طبق اسناد بالادستی کشور گردشگری محور توسعه استان است، بر این موضوع توجه و تمرکز ویژه نموده است.

وی موضوع این جلسه را تشریح و تبادل نظر درخصوص طرح های ارایه شده از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان در حوزه گردشگری عنوان و تصریح کرد: اتاق بازرگانی اصفهان آمادگی دارد ضمن ارایه طرح شهروند دیپلمات برای اعضاء کمیسیون های اتاق، در معرفی افراد فرهیخته، شاخص و کنشگرساکن در خواهرخوانده های اصفهان و دیگر کشورهای هدف به عنوان شهروند دیپلمات با شهرداری تعامل نماید.

کرباسی زاده خواستار ایجاد موقعیتی در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به عنوان دروازه طلایی ورود گردشگر، برای المان هایی به منظور معرفی برند اصفهان و توسعه گردشگری شد.

حسن امجدی، مدیرکل فرودگاه شهید بهشتی اصفهان بر ضرورت انسجام و تکلیف دستگاه های خدمت رسان حوزه گردشگری و آغاز فاز اجرایی سند توسعه گردشگری اصفهان تاکید کرد.

تقویت تعاملات اصفهان و دیگر کشورها از طریق دیپلماسی شهری

علیرضا سالاریان، مسئول نمایندگی وزارت امورخارجه در اصفهان نیز گفت: از طریق دیپلماسی شهری می توان به تقویت روابط ایران و کشورهای دیگر نیز پرداخت. زیرا فارغ از مسائل سیاسی، مسئولین شهری بسیاری از کشورها خواستار تقویت تعاملات خود با اصفهان هستند.

ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان از طریق توسعه گردشگری

همچنین نصیرملت، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به معرفی پروژه اصفهان 2020پرداخت و تصویب طرح الزام تهیه سند گردشگری شهرداری اصفهان و تهیه طرح اصفهان 2020 به منظور ایجاد انسجام در اقدامات فعالین و ذی نفعان حوزه گردشگری را از جمله اقدامات دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان بیان و تصریح کرد:در این دوره ما به دنبال توسعه گردشگری که نهایتا منجر به ارتقاء کیفیت زندگی مردم شود هستیم.

وی جاذبه های گردشگری، میراث فرهنگی و هنرمندان شاخص را از جمله ظرفیت های بالقوه اصفهان برای کمک به بهبود زیرساخت های گردشگری استان معرفی کرد و حضور ذینفعان و صاحبنظران حوزه گردشگری در تعریف پروژه ها را مهم ارزیابی کرد.  

افزایش پتانسیل های بین المللی شهر با پروژه شهروند دیپلمات

در ادامه ایمان حجتی، مدیر کل ارتباطات وامور بین الملل شهرداری اصفهان به تشریح پروژه «شهروند دیپلمات» پرداخت و شهروند دیپلمات را ابتکاری برای توسعه دیپلماسی شهری اصفهان دانست. وی  افزود: شهروند دیپلمات به دنبال آن است تا آن دسته از تسهیلگران شهروندی از جمله بازرگانان، اساتید، ورزشکاران، دانشجویان، فعالان فرهنگی و رسانه‌ای، ایرانیان خارج از کشور و غیره که دارای بسترها و کانال‌های مناسب و مجاز برای معرفی و تقویت جایگاه، برند و ظرفیت‌های اصفهان در شهرهای خواهرخوانده و کشورهای‌شان هستند، بتوانند در قوت بخشیدن به ارتباطات فرهنگی، هنری، اقتصادی و علمی طرفین به کنشگری بپردازند.

حجتی از استقبال و همراهی وزارت امورخارجه، اتاق بازرگانی اصفهان، دانشگاه ها و نهادهای مختلف با این طرح خبر داد و گفت: پس از انتشار فراخوان شهروند دیپلمات، تاکنون بیش از 200 طرح و ایده ارسال شده و زمان فرصت ارسال ایده تا آخر بهمن تمدید شد.

 با توجه به اینکه تجار و بازرگانان از محورهای این مبحث هستند، با همراهی آنها می توان علاوه بر جذب سرمایه گذار به تسهیل گری ارتباطات بخش خصوصی در کشورهای خواهرخوانده پرداخت.

در پایان از خدمات شایسته اسداله راد گودرزی، رئیس هیات مدیره شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری کیهان گشت سپاهان به واسطه انعقاد قرارداد با ترکیش ایرلاین و تاثیر این اقدام در توسعه گردشگری اصفهان  تقدیر شد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر