کد خبر: 1037840
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
بایرن – الاهلی مصر در جام جهانی باشگاه‌ها
جام جهانی باشگاه‌ها این فرصت را به باواریایی‌ها می‌دهد که افتخارات یک سال گذشته خود را تکمیل کنند. هفدهمین دوره این بازی‌ها در حالی در دوحه جریان دارد که قرار بود مسابقات در دسامبر ۲۰۲۰ برگزار شود، اما همه‌گیری کرونا این اجازه را نداد تا برنامه فیفا دستخوش تغییرات شود. ورود بایرن به قطر و برگزاری بازی با الاهلی در نیمه‌نهایی، حال و هوای جام را تغییر داده است. الاهلی مصر قهرمان آفریقاست و بعد از کناره‌گیری تیم اوکلند نیوزیلند با برتری مقابل الدحیل، حریف بایرن شد.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: شانس اول قهرمانی بدون هیچ، چون و چرایی بایرن‌مونیخ است. حضور غول آلمانی در هر تورنمنتی کار را برای هر تیمی دشوار می‌کند، مخصوصاً حالا که هانسی فلیک و شاگردانش برای گرفتن ششمین جام خیز برداشته‌اند. در حقیقت همه چیز برای رسیدن به این هدف مهیاست؛ باواریایی‌ها از هر نظر شرایط ایده‌آلی دارند و بعید است که جام قهرمانی را تقدیم رقبا کنند. مونیخی‌ها در بوندس‌لیگا مثل همیشه صدرنشین هستند و با هفت امتیاز بیشتر نسبت به لایپزیش رده اول لیگ را در اختیار دارند. آن‌ها با پنج برد متوالی در بوندس‌لیگا به قطر سفر کرده‌اند و بعد از برد مقابل هرتابرلین آماده بازی در ورزشگاه احمد بن علی هستند. اگرچه این تیم توسط یک حریف ناشناخته از جام حذفی آلمان کنار رفته، اما این دلیل نمی‌شود که بازیکنان بایرن دست از تلاش بردارند.

از وقتی فلیک سکاندار بایرن شده، اتفاقات خوبی برای تیم اول آلمان رقم خورده است. بوندس‌لیگا، جام حذفی، سوپرکاپ آلمان، سوپرکاپ اروپا و لیگ قهرمانان پنج جامی هستند که باواریایی‌ها در سال ۲۰۲۰ آن‌ها را درو کردند. البته اگر جام جهانی باشگاه‌ها نیز طبق برنامه در دسامبر برگزار شده بود، بایرن ششمین جام را قبل از سال نو بالای سر می‌برد، ولی حالا به خاطر کرونا برنامه‌ها تغییر کرده و احتمالاً شش‌گانه بایرن در ماه فوریه محقق شود. فلیک امیدوار است بعد از بارسلونا، بایرن دومین تیمی باشد که شش جام را در یک سال بالای سر می‌برد. با اینکه حساسیت در لیگ آلمان به اوج رسیده، بایرن به قطر آمده تا یک جام دیگر را به ویترین افتخاراتش اضافه کند. همین مسئله نیز کار را برای کادر فنی دشوار می‌کند. سفر طولانی و سخت به دوحه و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله سختی‌های حضور در جام جهانی باشگاه‌هاست. فلیک، اما به آینده تیمش امیدوار است: «می‌خواهیم شرایطی را ایجاد کنیم که تا حد ممکن فرصت بیشتری به بازیکنان برای حضور در میدان برسد. کادر مربیگری در هفته‌های اخیر تحت تأثیر عملکرد بازیکنان قرار گرفته است. هدف ما کسب موفقیت است. بسیار متمرکز هستیم، اما لحظات مفرح و شیرینی هم داریم. سفر به قطر برنامه را سنگین‌تر کرد و ما پروازی طولانی داشتیم. پنجمین پیروزی پیاپی را در برلین به دست آوردیم، بنابراین به بقیه تیم‌های بوندس‌لیگا این پیام را ارسال کردیم که دوباره در مسیر خود قرار گرفته‌ایم.» سرمربی بایرن در ادامه از تصاحب ششمین جام گفت: «تیم، کادر مربیگری و باشگاه می‌خواهند عنوان قهرمانی را به دست آورند، البته همه ما می‌دانیم که این کار آسان نیست. به دنبال ششمین عنوان قهرمانی در یک سال هستیم و بایرن‌مونیخ می‌تواند تاریخ‌ساز شود. من از همه چیز راضی نیستم و در چند مورد جزئی باید پیشرفت کنیم. حذف ما از جام حذفی اگرچه تلخ بود، اما نکته مثبت این است که ما زمان بیشتری برای تمرین کردن داریم.»

غلبه بر هرتابرلین اگرچه با بردی شکننده به دست آمد، اما بایرنی که عازم جام جهانی بود به شدت به آن نیاز داشت. توماس مولر، ستاره مونیخی‌ها که در این فصل ۱۰ گل برای تیم محبوبش به ثمر رسانده است، کسب ششمین جام را یک هدف بزرگ خواند: «قهرمانی اروپا در تابستان این فرصت را نصیبمان کرد تا در جام جهانی باشگاه‌ها حضور داشته باشیم. به چیزی جز قهرمانی فکر نمی‌کنیم و می‌خواهیم زنجیره افتخارات فصل گذشته را با یک قهرمانی دیگر تکمیل کنیم و فاتح شش‌گانه شویم. طبعاً به عنوان یک تیم اروپایی ما مدعی اول جام هستیم، ولی می‌خواهیم این موضوع را فراموش کنیم و با قدرت در زمین حاضر شویم. بایرن باشگاهی جاه‌طلب است و با احترام به رقبا می‌خواهیم جام را بالای سر ببریم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار