کد خبر: 1037795
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
ستاری عنوان کرد
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، گفت: امروز توان تولید هر سه نوع واکسن کرونا اعم از واکسن با فناوری ویروس ضعیف شده، ویروس غیر فعال و MRNA در کشور وجود دارد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سورنا ستاری، در مراسم رونمایی از کارآزمایی بالینی نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی کووید ۱۹ مؤسسه رازی، با بیان اینکه از همه افرادی که برای تحقق این امر در کشور تلاش کردند، تشکر می‌کنم، اظهار کرد: این موسسه قدیمی‌ترین مرکز پژوهشی کشور است که خوشبختانه امروز به جایگاه مناسب خود رسیده است.

وی با اشاره به اینکه هرچند به اعتقاد بنده در برخی مقاطع راه اشتباهی را طی کرده‌ایم، اما اکنون انفاقی که افتاده بی نظیر است، گفت: کار نشده‌ای را انجام داده‌ایم و اکنون نمونه واکسنی را تولید می‌کنیم که فکر می‌کنم هنوز در دنیا تجاری نشده است؛ تولید واکسن به هر روش در کشور در حال توسعه است، ما بزرگ‌ترین شرکت‌های منطقه را در حوزه بیوتکنولوژی داریم و وزارت بهداشت به این صنعت کمک کرده است.

ستاری با اشاره به اینکه به دلیل تعداد بالای شرکت در بخش بیوتکنولوژی خروج از حوزه داروسازی اکنون به ندرت اتفاق می‌افتد، افزود: واکسن رازی یک واکسن استنشاقی با فناوری بایوتکنولوژی است که امروز فاز مطالعه بالینی آن آغاز شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: در سال‌های اخیر و با همت وزارت بهداشت پیشرفت‌های بزرگی در زمینه تولید واکسن به دست آورده‌ایم، به طوری که امروز توان تولید هر سه نوع واکسن کرونا اعم از واکسن با فناوری ویروس ضعیف شده، ویروس غیر فعال و MRNA در کشور وجود دارد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار