کد خبر: 1037778
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
فوق تخصص جراحی پلاستیک با هشدار نسبت به انجام جراحی‌های زیرزمینی زیبایی در شرایط کرونا، گفت: این موضوع نه تنها سبب شیوع کرونا می‌شوند بلکه عوارض جبران‌ناپذیری در افراد به همراه خواهد داشت.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حمیدرضا فتحی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره اعمال زیبایی در شرایط کرونا، اظهار داشت: در کشور ما افرادی از گروه‌های مختلف پزشکی که آموزش‌های لازم را در زمینه جراحی زیبایی ندیده‌اند مبادرت به انجام جراحی‌های زیبایی می‌کنند که این موضوع می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را برای بیماران به همراه داشته باشد.

وی افزود: این در حالی است که فقط حدود ۳۵۰ نفر فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در کشور وجود دارد که همه این جراحان مطابق دستور العمل‌های صادره از سوی وزارت متبوع در شرایط همه گیری کرونا، تمام مراقبت‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا قبل، حین و بعد از اعمال جراحی را مدنظر قرار می‌دهند و پروتکل‌ها توسط آن‌ها به صورت کامل رعایت می‌شود.

دبیر انجمن فوق تخصصی جراحان پلاستیک و زیبایی ادامه داد: در حال حاضر فوق تخصص‌های جراحی پلاستیک اعمال جراحی ترکیبی (چند عمل همزمان) و همچنین از انجام عمل‌های طولانی به شدت پرهیز می‌شود.

فتحی خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر افرادی با عنوان جراحی زیبایی اقدام به جراحی در سطح کشور می‌کنند و نه تنها پروتکل‌های بهداشتی توسط آن‌ها رعایت نمی‌شود بلکه به دلیل اینکه فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی نیستند و دوره‌های مربوطه در مدت زمان لازم را طی نکرده‌اند، جراحی آن‌ها خطر آفرین است و متاسفانه مکررا شاهد بروز صدمات جبران ناپذیری از سوی آن‌ها هستیم.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی ضمن هشدار در مورد انجام جراحی‌های زیرزمینی در شرایط کرونایی، خاطرنشان کرد:انجام جراحی‌های زیبایی در همه کشور‌های دنیا در شرایط کرونا افزایش یافته که دور کاری‌ها و در خانه ماندن از عوامل آن است؛ چرا که افراد دوره استراحت و بهبودی عمل را در منزل سپری می‌کنند. البته شرایط در کشور ما متفاوت است و در ایران نه تنها افزایش نیافته بلکه کمتر هم شده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار