کد خبر: 1037777
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
رئیس مرکز پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا گفت: در این صفحه محتوا‌های آموزشی در قالب کلیپ، عکس نوشته، داده نما، کتاب‌های آموزشی و هشدار‌های پلیسی به‌صورت روزانه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سرهنگ علی‌محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، به موضوع ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه‌های صحیح استفاده دانش آموزان از فضای مجازی و پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی بر کودکان اشاره و اظهارداشت: با توجه به اینکه حجم فعالیت آنلاین کودکان در فضای مجازی بسیار زیاد بوده و در قالب اپلیکیشن شاد و آموزش‌های آنلاین فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند لازم است تا آموزش‌های لازم برای حضور مناسب در فضای مجازی ارائه و بستری فراهم شود تا کودکان و والدین آن‌ها به سهولت بتوانند به این محتوا دسترسی داشته باشند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: در همین راستا، پلیس فتا اقدام به طراحی صفحه کودکان سایبری به آدرس https://www.cyberpolice.ir/cyberkids کرده و محتوا‌های آموزشی در قالب کلیپ، عکس نوشته، داده نما، کتاب‌های آموزشی، هشدار‌های پلیسی را به‌صورت روزانه در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

وی گفت: پلیس فتا همواره به اولویت پیشگیری بر درمان اعتقاد داشته و سعی دارد با اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی صحیح، کاربران را از دام‌های مجرمان سایبری مطلع کرده و مجرمان را در رسیدن به اهداف مجرمانه خود ناکام بگذارد.

سرهنگ رجبی به شیوه‌های مراقبت از فرزندان در فضای مجازی اشاره و اظهار داشت: استفاده کودکان و نوجوانان از فناوری اطـلاعات، در صورت نداشتن علم استفاده از آن می‌تواند نگران‌کننده باشد بنابراین نقش پدر و مادر در این زمینه، بسیار پررنگ است.

وی افزود: والدین می‌توانند با یک برنامه‌ریزی دقیق و نظارت درست بر نحوه استفاده فرزندان، از این معضل پیشگیری کنند؛ استفاده از نرم‌افزار‌های کنترل والدین می‌تواند راهکاری مناسب در این زمینه باشد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار