کد خبر: 1037771
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
مستند سازی تاریخ شفاهی کرونا توسط مرکز اسناد آستان قدس رضوی
به دنبال اقدامات مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مستندسازی تاریخ شفاهی کرونا، سازمان نظام‌پزشکی مشهد در مراسمی از این مرکز به عنوان تنها نهاد مستندسازی کرونا در کشور تقدیر کرد. اعلام آمادگی رئیس مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس برای کشوری کردن این خدمت، خبر مهم این مراسم بود.

 

در مراسم تقدیر از شرکت‌کنندگان در طرح ثبت تاریخ شفاهی با موضوعی پاندمی کرونا که در ساختمان نظام پزشکی مشهد و با حضور رئیس این سازمان‌، جمعی از خانواده شهدای سلامت و رئیس مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی برگزار شد، از اقدام منحصربه فرد مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مستندسازی تاریخ شفاهی کرونا در سطح شهر مشهد تقدیر شد. مرکز اسناد آستان قدس رضوی که در دوران کرونا به صورت رسمی ثبت تاریخ شفاهی کرونا را در دستور اقدام قرار داده است و بیش از 2هزار و 600 دقیقه مصاحبه با کادر درمان و خانوادۀ شهدای سلامت را به انجام رسانده، امروز در ساختمان نظام پزشکی مشهد مورد تقدیر ویژۀ این سازمان قرار گرفت.

رئیس مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی در این مراسم با بیان اینکه این مرکز تنها نهاد در سطح کشور است که به صورت رسمی به ثبت تاریخ شفاهی کرونا و مستندسازی آن اقدام کرده است، از آمادگی این مرکز برای گسترش این حرکت در استان و همچنین سطح کشور خبر داد.

دکتر محمدهادی زاهدی، اعلام کرد: تاکنون بیش از 2هزار و 600 دقیقه مصاحبه با کادر درمان و خانوادۀ شهدای سلامت در مشهد ضبط شده است و ما این آمادگی را داریم که تا پایان کرونا همراه کادر درمان باشیم و با همکاری سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی، مستندنگاری کرونا را در سطح کشور اجرایی کنیم.

وی در این خصوص اظهار داشت: گاهی انبوه اطلاعات ما را فریب می‌دهد و تصور می‌کنیم که با وجود حجم وسیعی از وسایل ارتباط جمعی نیازی به مستندنگاری نیست؛ درصورتی که اگر مستندنگاری رخ ندهد، در آینده با فقر اطلاعات روبرو خواهیم شد.

او افزود: گاهی نداشتن اطلاعات باعث تحریف تاریخ می‌شود. اینکه مردم و تصمیم‌گیران جامعه در شرایط خاص چه تصمیماتی اتخاذ کردند، می‌تواند چراغ راه آینده باشد.

زاهدی با تأکید بر ضرورت ثبت به هنگام وقایع برای ماندگار شدن در تاریخ، بیان کرد: برخی فرصت‌ها اگر از دست بروند، دیگر زمانی برای بازیافت آنها وجود ندارد.

همچنین در این مراسم دکتر علی بیرجندی‌نژاد، رئیس سازمان نظام‌پزشکی مشهد با بیان اینکه تاکنون 32 نفر از کادر درمان استان خراسان رضوی به شهدای سلامت پیوستند، اظهار داشت: این اقدام مرکز اسناد آستان قدس رضوی در کشور منحصربه‌فرد است و ما از ادامۀ آن استقبال می‌کنیم. وی با اشاره به ثبت نشدن خاطرات جنگ در زمان مناسب، گفت: در زمان جنگ بسیاری از وقایع ثبت نشد و اکنون بخش زیادی از آن افراد در میان ما نیستند؛ لذا ثبت تاریخ در زمان وقوع آن بسیار ارزشمند است.

همچنین در این مراسم از تعدادی از خانوادۀ شهدای سلامت به نمایندگی از این جامعه تقدیر شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار