کد خبر: 1037763
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا با حمایت همه‌جانبه از واحد آرتاویل تایر ۲۵ درصد نیاز تایر کشور را تأمین نماییم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین ازاردبیل، رامین صادقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با ایام‌الله دهه فجر ۴۷ پروژه صنعت با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مناطق مختلف استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای یک‌هزار و ۵۲ نفر در حوزه‌های مختلف صنعتی از تولید کاغذ گرفته تا ورق‌های فولادی به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: وی به تولید انواع لاستیک و تایر رادیال اشاره و اضافه کرد: اگر زمانی کرمان قطب تولید لاستیک کشور بود، امروز قطب دومی شکل گرفته و استان اردبیل با حمایت همه‌جانبه از واحد آرتاویل تایر تلاش می‌کند تا ۲۵ درصد نیاز تایر کشور را تأمین کند.

وی اضافه کرد: در دو سال اخیر و با رویکرد شعار سال در تحقق رونق تولید و همچنین جهش تولید، برنامه‌های مختلف برای تأمین تسهیلات ارزی و ریالی سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی در استان شروع شده که امیدواریم نتیجه و ثمره آن را در سال‌های آینده بیشتر ببینیم.

صادقی تصریح کرد: با اجرای طرح‌های توسعه صنعتی در مناطق مختلف استان ۷۲ درصد افزایش اشتغال را در این مجموعه‌ها شاهد هستیم به طوری که در مجموع در واحدهای فعال صنعتی استان زمینه و فرصت اشتغال برای ۲۳ هزار نفر به صورت مستقیم فراهم آمده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: ما در استان در تولید برخی از محصولات صنعتی به قطب بلامنازع تبدیل شدیم به طوری که شهرستان گرمی به قطب تولید شیرآلات بهداشتی تبدیل شده و هم اکنون بیش از سه میلیون عدد شیرآلات صنعتی در این شهرستان مرزی تولید و ۵۰ درصد نیاز کشور از طریق تولیدات این واحدها تأمین می‌شود.

وی بیان داشت: در زمینه ام.دی.اف نیز تولیدکننده برتر و پیشرو هستیم و به رغم نوسانات قیمتی در بازار، ۲۵ درصد ام.دی.اف کشور در این استان و با تلاش صنعتگران و سرمایه‌گذاران در حال انجام است.

صادقی تصریح کرد: در تولید روکش ملامینه نیز ۹۰ درصد ظرفیت تولید کشور را در استان اردبیل شاهد هستیم و شرایط مناسبی نیز در این بخش فراهم شده است.

وی به تولید کامیون با برند چاپار در سطح استان اشاره کرد و گفت: در سال جهش تولید و با هدف تحقق اشتغال مناسب در این حوزه وضعیت مطلوبی را در تولید قطعات مختلف و مونتاژ بخش‌های ضروری کامیون شاهد هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر