کد خبر: 1037758
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
شهردار اردبیل:
شهردار اردبیل گفت: هرچند راه‌اندازی این مرکز کل مشکلات ترافیکی اردبیل را رفع نمی‌کند ولی در تسهیل عبور و مرور و کاهش بار ترافیکی هسته مرکزی شهر ضروری است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین ازاردبیل، حمید لطف اللهیان در نشست با مجمع مطالبه‌گران اردبیل اظهار کرد: در چارچوب این طرح برنامه‌ریزی‌ها در توسعه معابر و احداث پل‌های غیرهمسطح نظیر پل قدس شروع شده و در کنار آن توسعه ناوگان عمومی و معابر هم در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار اردبیل اضافه کرد: هرچند راه‌اندازی این مرکز کل مشکلات ترافیکی اردبیل را رفع نمی‌کند اما با تجهیز ساختمان و خرید برخی از تجهیزات مورد نیاز به ویژه دوربین و امکانات فیبر نوری سعی‌ بر این است تا در اولین فرصت مرکز کنترل ترافیک در اردبیل راه‌اندازی شود.

لطف اللهیان راه‌اندازی این مرکز را در تسهیل عبور و مرور و کاهش بار ترافیکی هسته مرکزی شهر ضروری خواند و بیان کرد: با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و امضای تفاهمنامه امید است مرکز کنترل ترافیک و مانیتورینگ راه‌اندازی شود و در کنار آن درصدد تهیه طرح تفصیلی در این حوزه هستیم تا حمل و نقل روانی را در شهر شاهد باشیم.

وی از کاهش ۵۰ درصدی آمار تصادفات درون شهری با ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز در سطح شهر اردبیل خبر داد و گفت: با اصلاح هندسی بیش از ۴۰ مورد از تقاطع‌های سطح شهر و همچنین ایمن‌سازی بیش از ۶۰ مورد از نقاط حادثه‌خیز واقع در بزرگراه بسیج و بزرگراه شهدا، تعداد متوفیان ناشی از تصادفات در ۹ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد کاهش یافته است.

شهردار اردبیل همچنین به اجرای ایمن‌سازی مستمر نقاط حادثه‌خیز طبق مصوبات شورای ترافیک استان اشاره کرد و افزود: برنامه شهرداری کاهش تعداد تصادفات جرحی و فوتی درون شهری بوده و حفظ امنیت شهروندان در اولویت برنامه‌های شهرداری اردبیل قرار دارد.

لطف اللهیان گفت: در سال‌های گذشته اقدام به نوسازی ۷۰۰ دستگاه تاکسی و راه‌اندازی بیش از ۱۰ دستگاه اتوبوس از سوی  بخش خصوصی کرده و با پرهیز از رفتارها و تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای تلاشی جدی برای راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک دارد.

وی بیان کرد: تاکسی‌های درون شهری اردبیل با هدف خدمات رسانی بهینه و جلوگیری از آلودگی هوا نوسازی می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر