کد خبر: 1037746
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
همزمان با هفتمین روز دهه فجر، ۱۴ طرح عمرانی در بخش کندوان میانه با ۲۲۰ میلیارد ریال هزینه‌ کرد به بهره‌برداری رسید.

فرماندار میانه  گفت: این طرح ها شامل جدول گذاری معابر روستاهای آونلیق، ایشلق، بناروان، چرن، چنار ، حاج همتلو، خلیفه لو ، خواجه ده، دیزج، زرنکش، شیویار، فندقلو، قشلاق سوپور گلو، نقاباد، ونجان، النجاریق، نشق، نشلانده، چرور، تجرق، سیه منصور، لیوانلو - احداث دیوار حائل  سنگی آونلیق، کلاله - آسفالت ریزی معابر بناروان و خانقاه - خرید و نصب مبلمان شهری کندوان، هندلان، النجاریق - احداث ساختمان دهیاری آوین - گاز رسانی قراجه میدان داغی - تکمیل مدرسه چهار کلاسه شهید زاهد محسنی فندقلو -  احداث مسکن مددجویی- توسعه شبکه ۴۰۰ولت هوایی جهت واگذاری انشعاب روستایی-  احداث خط ۲۰کیلو ولت هوایی روستایی- تعاونی سردخانه آتا و واحد صنعتی معدنی عمران تکامل کاو است.

دولت در شهرستان میانه چهار هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال هزینه کرد

محمدرضا مشایخی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه در آیین مدرسه چهار کلاسه روستای فندقلو که با اعتبار هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال با مشارکت خیرین و اداره کل نوسازی مدارس استان اجرا شده است، اعلام کرد: از هفته دولت تا دهه فجر در سال جاری ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی در امور زیرساختی، توسعه ای و انجام پروژه های مختلف هزینه شده است و در سرجمع با اعتبارات ملی و ملی استانی شده شاهد هزینه کرد چهار هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال در سطح شهرستان برای انجام امور مختلف هستیم.

وی اضافه کرد: برای جبران خسارت زلزله در بخش کندوان ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت چهار درصد و ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت و بالای ۹۰ درصد هزینه شده که همه از برکات انقلاب، نظام و دولت و در سایه تلاش و پیگیری مسوولین است.

مشایخی در پایان اضافه کرد: دهه فجر فرصتی برای شکرگزاری از نعمت انقلاب و نظام اسلامی ایران است که به رغم تمامی تهدیدها، تحریمها و چالشها از وی دشمنان و استکبار جهانی و امنیت حاصل از خون شهدا و رشادت و ایثار نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاههای اطلاعاتی همچنان محکم و استوار رو به جلو در حرکت است.

فرماندار ویژه میانه در آیین افتتاح مقاوم سازی مسکن روستای آین گفت: متوسط نوسازی و مقاوم سازی در شهرستان با ۶۴ درصد بلاتر از میزان کشوری و استانی است

وی با اشاره به متوسط نوسازی و مقاوم سازی مساکن در سطح کشور با ۴۵ درصد و در سطح استان آذربایجان شرقی با ۴۸ درصدف گفت: خوشبختانه مقاوم سازی و نوسازی در سطح شهرستان میانه با ۶۴ درصد بالاتر از سطح کشوری و استانی بوده که همه در سایه تلاش بانکها، بنیاد مسکن و سایر دستگاهها حاصل شده است.

مشایخی با بیان اینکه گستردگی شهرستان و تعداد بالای روستاها با جمعیت زیاد نیاز به مقاوم سازی مساکن روستایی را بیشتر کرده بود، افزود: مردم لایق زندگی با آسایش و آرامش و بدون دغدغه هستند.

وی میزان تخریب کم منازل روستایی با تعداد پنج فوتی در زلزله سال ۹۸ را نشانگر مقاوم سازی مساکن روستایی برشمرد و افزود: باید از فرصتی که در برنامه پنج ساله دولت در جهت مقاوم سازی مساکن روستایی به دست آمده بهترین بهره را برده و میزان مقاوم سازی را به بالای ۸۰ درصد تا سال آتی برسانیم.

 

فرماندار ویژه میانه همچنین در آیین افتتاح سردخانه آتا با اشاره به  اینکه محصول سیب برند شهرستان به ویژه در بخش کندوان به شمار می رود، افزود: محصول سیب نیازمند صنایع تبدیلی و ایجاد سردخانه است که با تلاش مسوولین در جلب و جذب سرمایه گذاران و سرمایه گذاریهای مختلف به ویژه در ایجاد سردخانه ها از دغدغه باغداران در بحث سیب کاسته است.

بخشدار کندوان میانه نیز در این مراسم با اشاره به مشکلات باغداران در حوزه نگهداری سیب و ایجاد سردخانه ها در همین راستا از سوی سرمایه گذاران افزود: این سرمایه گذاری ها به طور چشمگیری سبب اشتغالزایی در بخش شده است.

محمود زرین افتتاح مدرسه روستای فندقلو را بیست و چهارمین مدرسه خیرساز و مشارکتی در بخش عنوان کرد و گفت: در ۳۵ روستا نیز با مشارکت خیران شاهد رفع آب شرب بودیم.

وی از پیگیری های معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان در اختصاص ۲۰ میلیارد ریال قیر رایگان برای احداث راه مشارکتی ایشلق و نیز پیگیری برای اختصاص اعتبارات دولتی در طرح های مشارکتی قدردانی و اضافه کرد: بحث مطالعاتی چهارخطه شدن حوزه ترک، میانه انجام یافته و نیازمند تامین اعتبار برای اجرایی شدن است که امیدواریم با تلاش و پیگیری مسوولین شاهد تحقق این امر برای ایمن سازی این مسیر باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر