کد خبر: 1037699
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
رئیس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین گفت: مصرف ۵۵۰ تا ۶۰۰‌مگاوات برق می‌تواند مصرف برق صنعت ماینینگ در ایران باشد که این میزان مصرف برق نمی‌تواند به هیچ عنوان مسبب خاموشی‌های اخیر تلقی شود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: محمدرضا شرفی، در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: در خاموشی‌های زمستان امسال که به دلیل کمبود سوخت نیروگاهی، بخشی از تأمین برق کشور دچار اختلال شد، برخی صحبت‌ها و نگاه‌ها به تولید رمز ارز و استفاده ماینر‌ها از برق معطوف شد. گاهاً شاهد جنجال‌های رسانه‌ای در این خصوص بودیم و حتی موج‌های خبری ایجاد شد که رسانه‌های معاند خارجی نیز از موج سواری روی آن استقبال کردند.

وی ادامه داد: صنعت ماینینگ یک صنعت قانونی در کشور ماست و مثل بقیه صنایع ورودی‌ها و خروجی‌هایی دارد؛ همه صنایع هم از شرایط و منابع کشور بهره می‌گیرند و محصولاتی را تولید و عرضه می‌کنند. در پیک تابستان امسال ۵۸‌هزار مگاوات مصرف برق به ثبت رسید و در زمستان امسال نیز مصرف برق در ساعات پیک به ۴۰‌هزار مگاوات رسید.

شرفی با بیان اینکه به صورت کاملاً خوشبینانه سهم ایران از زنجیره بلاکچین بیت‌کوین در جهان حدود ۵‌درصد است، گفت: یعنی مصرف ۵۵۰ تا ۶۰۰ مگاوات برق می‌تواند مصرف برق صنعت ماینینگ در ایران باشد که این میزان مصرف برق با توجه به برقی که در کشور ما در حال مصرف است، بسیار ناچیز بوده و نمی‌تواند به هیچ عنوان مسبب خاموشی‌های اخیر تلقی شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد علت بروز خاموشی‌های زمستان امسال را در جای دیگری باید جست‌وجو کرد، به هیچ وجه مصرف برق ماینینگ‌ها که سهمی حدود یک‌درصد مصرف برق کشور را به خود اختصاص داده‌اند، دلیل بروز این مسئله نیست؛ بلکه باید علت را در چرایی نرسیدن سوخت به نیروگاه‌ها یا عدم مدیریت مصرف سوخت نیروگاهی و عوامل رشد مصرف برق در دیگر بخش‌های صنعتی و خانگی دنبال کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار