کد خبر: 1037693
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
طبق آخرین آمار وزارت بهداشت در ٢۴ ساعت منتهی به روز شنبه ١٨ بهمن ماه، ۶ هزار و ۹۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۹۸ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۵۹ هزار و ۳۷۰ نفر رسید.
زهرا چيذری
سرویس جامعه جوان آنلاین: طبق قرار قبلی و همانطور که وعده داده شده‌بود، از این هفته و پیش از ۲۲ بهمن و جشن پیروزی انقلاب، واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در کشور آغاز خواهد شد. طبق اولویت‌های وزارت بهداشت کادر درمان و سپس افراد دارای بیماری زمینه‌ای و مسن در اولویت نخست واکسیناسیون کرونا قرار دارند. رئیس‌جمهور در حالی از آغاز طرح واکسیناسیون سراسری کرونا در هفته جاری خبر می‌دهد که به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در برخی استان‌ها شاهد خیز ملایم این ویروس هستیم و شهر‌های با وضعیت نارنجی دو برابر شده‌اند و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کاهش داشته‌است. این در حالی است که با عنایت به فرایند زمانی واکسیناسیون ٨٠ درصد جمعیت ٨۵ میلیونی کشور، هنوز هم نوشداروی مقابله با کرونا همان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

آخرین آمار کرونایی

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت در ٢۴ ساعت منتهی به روز شنبه ١٨ بهمن ماه، ۶ هزار و ۹۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۹۸ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۵۹ هزار و ۳۷۰ نفر رسید. در همین زمان، ۷۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۵۸ هزار و ۴۱۲ نفر رسید. تا کنون یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۳۷۴ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۳هزارو۸۰۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

در چنین شرایطی و در اوج نگرانی‌ها، خبر آغاز واکسیناسیون کرونا می‌تواند روزنه امیدی برای مردم باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه از این هفته واکسیناسیون در کشور آغاز می‌شود، گفت: «قبل از ۲۲ بهمن و در همین هفته و طبق اولویت‌های وزارت بهداشت کار واکسیناسیون با کادر درمان و بعد افراد دارای بیماری زمینه‌ای و مسن آغاز می‌شود».

وی با اشاره به آغاز روند واکسیناسیون در جهان افزود: «اگر قرار بود روند رسیدن به واکسن سیر طبیعی را طی کند، احتمالاً باید یک یا دو سال دیگر هم صبر می‌کردیم، اما به خاطر تلفات این ویروس، سازمان بهداشت مجوز اضطراری داد و الان شش تا هفت واکسن معروف در دنیا ساخته شده‌است که مصرف می‌شود، اما ۸ میلیارد نفر را در دنیا بخواهیم واکسن بزنیم، مدت‌ها طول می‌کشد.»

لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تا یک‌سال آینده

به گفته رئیس‌جمهور حتی اگر در هر کشور ۸۰ درصد مردم بخواهند واکسن بزنند نیز باز کاری بزرگ و طولانی است و مشکلات خود را دارد. ما هم در ایران جمعیت ۸۰ میلیونی و نیاز به عدد قابل‌ملاحظه‌ای از واکسن داریم. وی با بیان اینکه امکانات تزریق واکسن به گونه‌ای نیست که ظرف یکی دو روز کار واکسیناسیون انجام شود، تصریح کرد: اگر بر فرض واکسن آماده باشد، یکی دو روزه که نمی‌توان کار واکسیناسیون را تمام کرد. این امر شاید نیاز به شش ماه زمان دارد.

روحانی با بیان اینکه از این هفته واکسیناسیون در کشور آغاز می‌شود، گفت: «بخشی از محموله واکسن در ماه فوریه و بخشی دیگر در ماه مارس به دست ما خواهد رسید که امیدواریم تا اوایل فروردین این واکسیناسیون انجام شود. همچنین امیدواریم که تا فصل بهار و تابستان واکسن‌های ایرانی هم آماده شود و به دست عموم برسد.»

رئیس‌جمهور تأکید کرد: «حتی اگر این واکسیناسیون انجام شود ما باز هم باید بدانیم که لازم است تا یک سال آینده پروتکل‌های بهداشتی را باید رعایت کنیم؛ چراکه تأثیرگذاری واکسن صددرصد نیست و همچنان باید مراقبت‌ها انجام شود و امر واکسیناسیون نباید موجب شود که ما در برابر کرونا بازهم دچار عادی‌سازی شویم.»

افزایش ۲ برابری شهر‌های نارنجی

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه پنجاه و ششمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن هشدار نسبت به خیز ملایم کرونا در برخی استان‌ها، از دو برابر شدن شهر‌های نارنجی در کشور خبر داد. به گفته وی سه استان شمالی گیلان، گلستان و مازندران منع تردد دارند. در برخی شهر‌های مسافرپذیر مانند بندرعباس، قشم، کیش، اصفهان، بوشهر، شیراز، مشهد هم منع تردد اعمال شده‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار