کد خبر: 1037637
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
مراسم ازدواج جمعی از جوانان با عنوان «عقد نومزدوجین» با مشارکت خادمان حرم امام رضا (ع) و به همت خیریه شمیم مهرسبحان (شمس) همزمان با میلاد بانوي دوعالم حضرت زهرا(س) در رواق شیخ طوسی با حضور اعضای خیریه و خادمان آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش جوان آنلاین، خیریه شمس در مرحله بعد فعالیت های اجتماعی و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری ازدواج های ساده، مراسم ازدواج 20 زوج از خانواده های کم برخوردار، ايتام و سادات را همزمان با روز میلاد حضرت زهرا(س) در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار کرد.

در این مراسم که به مدت سه روز همراه با اجرای برنامه های فرهنگی، سخنرانی، گروه سرود، اهدای بسته های متبرک و تکریم زوج ها همراه بود مراسم خطبه خوانی عقد در رواق شیخ طوسی برگزار شد.

مدیرعامل خیریه شمیم مهرسبحان (شمس) که مسئولیت برنامه ریزی و برگزاری این مراسم را برعهده داشت گفت: بخش مهمی از فعالیت های خیریه و گروه جهادي شمس به ترویج ازدواج آسان، کاهش سن ازدواج و حمایت از خانواده زوج های جوان معروف است در همین خصوص تصمیم گرفتیم برنامه ای را با همکاری آستان قدس رضوی تدارک ببینیم که همزمان هم مراسم خطبه عقدخوانی زوج ها در حرم مطهر برگزار شود هم بتوانیم چند روز میزبان آنها برای زیارت و تفريح باشیم.

محمد نوری زاده افزود: تمام زوج های جوان آرزو دارند اولین سفر مشترکشان را چند روزی در مشهد باشند، تمام مردم آرزو دارند که از غذای تبرکی استفاده کنند، بسته تبرکی دریافت کنند به همین منظور با مساعدت مديرعامل قطارهاي فدك بليت رفت و برگشت تامين و اسکان اين خانواده ها نيز توسط آستان قدس رضوي انجام پذيرفت، موسسه نيز بلطف امام رئوف برنامه هاي مختلفي از قبيل دو مرتبه میهمان مهمانسرای حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام، دریافت هدايا و حتی سیاحت در شهر برای زوجین تدارک دید.

وی با اشاره به تغییر رفتارهای صحیح سبک ازدواج از منظر اسلام اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از آموزه های به حق صحیح و مناسب در مقوله ازدواج از آشنایی تا خواندن خطبه عقد، مهریه، مراسم ازدواج به حدی تخریب و تغییر یافته که این روزها زوج های جوان در ابتدای زندگی بجای انکه از لحظه های وصل خوشحال باشند بیشتر مشغول جلب رضایت اطرافیان هستند که به همین دلیل وادار به ریخت و پاش و صرف هزینه می شوند؛ قطعا در شرایط اقتصادی فعلی برگزاری این مراسم ها هم فشار اقتصادی به زوجین تحمیل می کند هم سبب ترویج ازدواج های پرخرج می شود که با اموزه های دینی ما مغایرت دارد.

مدیرعامل خیریه شمیم مهرسبحان (شمس) تصریح کرد: ما در بخشی از مسئولیت های اجتماعی خود علاوه بر اینکه مسئولیت اطلاع رسانی و فرهنگسازی را بر عهده داریم تعهد اخلاقی برای حمایت زوج های جوان در ابتدای زندگی داده ایم علاوه بر این مقام معظم رهبری در مباحث مهم اجتماعی بارها نسبت به ترویج ازدواج اسان توصیه نمودند. مجموع این اهداف باعث رقم خوردن چنین حرکت زیبایی شد و ما برخود لازم دیدیم شروع کننده این مسیر سخت باشیم.

نوری زاده در پایان با تاکید بر حضور برندها، مسئولین و سازمان های مرتبط با حوزه جوانان و خانواده تأکید کرد: اجرای فرموده های رهبری در حوزه خانواده و جوانان نیاز به حضور و مشارکت بیشتر سازمان هایی دارد که در این خصوص مسئولیت دارند علاوه بر این حضور برندها، شرکتها و فعالان عرصه اقتصادی و فرهنگی کمک می کند سریعتر به اهداف مدنظر در این زمینه دست یابیم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
0
.....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار