کد خبر: 1037466
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
ناوشکن «یو اس اس جان اس مک کین» نیروی دریایی آمریکا برای اولین بار از زمان آغاز به کار دولت بایدن در ادامه سیاست‌های تحریک‌آمیز دولت ترامپ از تنگه تایوان عبور کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: در ادامه سیاست‌های تحریک‌آمیز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، امروز (پنجشنبه) یک ناو آمریکایی از تنگه تایوان عبور کرد.

بنا بر گزارش شبکه «ان اچ کی»، نیروی دریایی ایالات متحده امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که ناوشکن «یو اس اس جان اس مک کین» از تنگه تایوان عبور کرده است.

این اولین باری است که از زمان آغاز به کار دولت «جو بایدن»، یک کشتی نیروی دریایی آمریکا از طریق تنگه بین تایوان و چین عبور می‌کند.

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا مدعی شده است که این ناوشکن روز پنجشنبه به وقت محلی، مطابق با قوانین بین‌المللی از تنگه تایوان عبور کرده است و این نمایانگر تعهد آمریکا به هند و اقیانوسیه آزاد است.

وزارت دفاع تایوان نیز با تأیید عبور ناوشکن ایالات متحده از تنگه تایوان از سمت شمال به جنوب گفت که این یک مأموریت دریانوردی معمول بوده است.

دولت ترامپ در اقدامی تحریک‌آمیز و علیرغم هشدار‌های پی در پی پکن، حضور در تنگه تایوان را افزایش داده بود به طوریکه ناو‌های آمریکا سال گذشته میلادی، ۱۳ بار از این تنگه عبور کردند.

این اقدام تحریک‌آمیز ایالات متحده در شرایطی صورت گرفته است پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.

آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بار‌ها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشور‌های عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار