کد خبر: 1037307
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲

مقایسه مزوتراپی با کاشت موی مصنوعی

رپورتاژ آگهی/ همه ما به موهای پرپشت و زیبا علاقه داریم. زیبایی موها در چهره بر هیچکس پوشیده نیست. اما امروزه به علت سبک نادرست زندگی، تغذیه، آلودگی هوا، استرس زیاد و ... ریزش مو در خانم‌ها و آقایان بیشتر دیده می‌شود. حتی سن ریزش مو نیز کاهش پیدا کرده است و این اتفاق دیگر تنها مختص به سنین بالا نیست. کاشت مو روشی دائمی و طبیعی برای به دست آوردن زیبایی موهاست. اما همه افراد نمی‌توانند از این روش استفاده کنند. در این صورت روش‌های دیگری نظیر مزوتراپی، دارودرمانی، پروتز مو و کاشت مو مصنوعی وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به مقایسه مزوتراپی و کاشت موی مصنوعی و پروتز مو بپردازیم پس با ما همراه باشید.

مزوتراپی چیست؟

در مقاله‌ای از کلینیک صدف با نام بهترین مواد مزوتراپی می‌خوانیم : " اگر با مزوتراپی مو آشنایی داشته باشید حتما می‌دانید که این روش یکی از روش‌های درمانی ریزش مو است. در این روش، داروی مزوتراپی مو توسط سوزن‌های بسیار ریز، به لایه میانی پوست سر (مزودرم) تزریق می‌شوند. تزریق داروی مزوتراپی به تقویت ریشه مو و کاهش ریزش آن کمک می‌کند. این داروها که به صورت محلول به بازار عرضه می‌شوند، توسط شرکت‌های گوناگون خارجی و تحت اسامی و برند‌های مختلف تولید می‌شوند."

تاثیر مزوتراپی روی موها

مواد مزوتراپی از ترکیبی از ویتامین‌هایی لازم برای رشد و تکثیر سلول‌های مو، اسیدهای آمینه، بیوتین و ... ساخته میشوند. در برخی از این مواد سایر مواد برای جلوگیری از ریزش مو نیز وجود دارد. با تزریق مواد مزوتراپی به صورت مستقیم در فولیکول‌های مو تاثیر گذاری به شدت بالا خواهد بود و پس از 4 تا 6 جلسه تاثیرات به وضوح دیده خواهد شد.

‌کاشت موی مصنوعی چیست؟

در سایت کلینیک صدف درباره کاشت مو مصنوعی دائمی می‌خوانیم : " از راه­‌های مختلفی می‌­توان ناحیه­‌هایی از سر که دچار ریزش مو شده‌­اند را پوشش داد. یکی از این روش‌­ها کاشت مو مصنوعی است. بنابراین کاشت موی مصنوعی نوعی عمل زیبایی است که برای درمان ریزش مو، طاسی یا کم­‌پشت شدن مو انجام می­‌شود. در این روش متخصص پوست و مو تارهای مصنوعی را در نواحی طاس و کم‌موی سر در زیر پوست قرار می­‌دهد. از آن­جایی که در این روش برخلاف کاشت موی طبیعی، موهای کاشته‌شده رشد نمی­‌کنند، به آن کاشت موی غیرقابل رشد هم می­‌گویند." البته این روش منسوخ شده است و از پروتزها و موهای مصنوعی به صورت موقت استفاده می‌شود.

تاثیر پروتز یا کاشت موی مصنوعی در زیبایی

امروزه پروتز یا موی مصنوعی را تنها کسانی که از طاسی یا کم پشتی موهای خود رنج می‌برند استفاده نمی‌کنند. بسیاری افراد برای تغییر رنگ یا مدل موهای خود از پروتزها استفاده می‌کنند و ترجیح می‌دهند به موهای خود آسیب نرسانند. از موهای مصنوعی نمی‌توان به صورت مداوم ( در خواب، استخر و ..) استفاده کرد. اما اگر درست استفاده شوند ماندگاری خوبی داشته و ضرری برای موها ندارند.

مزوتراپی بهتر است یا موی مصنوعی؟

قطعا برای فردی که ریزش مو دارد یا از کم پشتی مو رنج می‌برد درمان با مزوتراپی یا داروها بهتر خواهد بود زیرا نتایج دائمی و طبیعی خواهد بود. اما در دوره درمان برای داشتن موهای زیبا می‌توان از کلاهگیس استفاده کرد. به طور کلی مزوتراپی روشی درمانی و دائمی است و برای کسانی که دچار ریزش مو شده‌اند مزوتراپی ارجحیت بیشتری نسبت به موی مصنوعی دارد زیرا موی مصنوعی به صورت موقتی عیوب را می‌پوشاند.

مقایسه مزوتراپی با کاشت موی مصنوعی

بررسی عوارض مزوتراپی، مو مصنوعی و کاشت مو

هر درمانی علاوه بر مزایا می‌تواند عوارضی هم داشته باشد. در ادامه مقاله عوارض سه روش مزوتراپی، کاشت موی دائمی طبیعی و کاشت موی مصنوعی را بررسی می‌کنیم.

عوارض مزوتراپی

حساسیت در برخی افراد ممکن است رخ دهد.
سوزش در ناحیه تزریق یکی از عوارض مزوتراپی است.
درد بسیار کم هنگام تزریق یا حتی سردرد بعد از تزریق از عوارضی است که برخی گزارش داده‌اند.
ماندگاری کم: در برخی از افراد بخصوص کسانی که مشکلات ژنتیکی دارند تاثیرات مزوتراپی ممکن است ماندگاری بالایی نداشته باشد.
عفونت‌های باکتریایی اگر تزریق در محیط نامناسب و توسط پزشک بی‌تجربه انجام شود ممکن است.

عوارض کاشت موی طبیعی

تورم بعد از عمل که در دوره نقاهت طبیعی است.
زخم بعد از عمل که در دوره نقاهت طبیعی است.
عفونت : در صورت مشاهده سریعا به پزشک مراجعه کنید.
ریزش مو از عوارض طبیعی است و بعد از مدتی موها مجدد رشد می‌کنند.
نتیجه نه چندان خوب در برخی ممکن است اتفاق بیفتد.
در مقاله‌ای از nlm.nih در مورد درد کاشت مو گفته شده است: در هنگام عمل از بی حسی استفاده می‌شود. بعد از عمل نیز با داروها و خوشحالی برای دیدن نتیجه درد کمتر می‌شود. درد پس از عمل در بیمارانی که موهای آنها با استفاده از روش FUE برداشت شده بود به طور قابل ملاحظه‌ای کمتر از روش FUT بود. درد بعد از عمل تقریباً تا روز 3 بعد از عمل در گروه FUT ناپدید شده بود ، در حالی که فقط در روز 1 بعد از عمل در گروه FUE فقط کمترین درد وجود داشت.

عوارض پروتز و موی مصنوعی

قیمت پروتز مو بخصوص پروتز موی طبیعی بسیار بالا است.
امکان استفاده دائمی از پروتز وجود ندارد.
ممکن است به صورت ناگهانی از سر بیفتد.
پس از استفاده مداوم، بسیاری از موها دچار ریزش شده و نیاز به ترمیم خواهد داشت.
پروتزهای کیلیپسی با فشار و کشش به ریشه های مو باعث ریزش مو می‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار