کد خبر: 1037301
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
شهردار تهران گفت: مدیریت شهری پایتخت به تنهایی توانایی حل مشکل حمل و نقل عمومی را ندارد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: پیروز حناچی شهردار تهران در پاسخ به این سوال که برای رفع مشکل حمل و نقل و توسعه آن در شرایط کنونی چه اقداماتی انجام شده است، اظهار کرد: حمل و نقل عمومی، ترافیک و به تبع آن آلودگی هوا از جمله مشکلات تمامی کلانشهر‌ها هستند و طبیعتاً موضوعی حاکمیتی به شمار می‌روند.

شهردار تهران ادامه داد: مقیاس کار به اندازه‌ای است که حل آن به تنهایی نه به جهت قدرت قانونی و پشتیبانی از سمت شهرداری ممکن نیست و ما حدود ۷۰ درصد بضاعت بودجه آزاد شهرداری تهران را برای حمل و نقل عمومی هزینه کرده‌ایم و این‌ها در حوزه مترو و اتوبوسرانی هزینه می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که برای تأمین اتوبوس‌های پایتخت قول داده بودید تا این کار انجام شود، اما در شرایط بیماری کرونا کمبود اتوبوس تبدیل به مشکلی بزرگ برای شهروندان شده است، گفت: قول داده بودیم تا اتوبوس‌های داخلی را تهیه کنیم و تا آخر سال ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس دیگر به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه خواهد شد.

حناچی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه یکی از مشکلات اساسی آلودگی هوا نداشتن فیلتر دوده در اتوبوس‌ها است، آیا اتوبوس‌های جدید مجهز به این فناوری هستند یا خیر اظهار کرد: اتوبوس‌ها توسط شرکت ایران خودرو تولید شده‌اند و خط تولید این شرکت در حوزه اتوبوس سال‌ها بود که متروک مانده بود، اما خوشبختانه با قرارداد‌های جدید فعال شده است و همه آن‌ها مجهز به فیلتر دوده هستند.

وی تصریح کرد: کلانشهر‌های دیگری هم از این موضوع استقبال کرده‌اند و این مسیر را ادامه می‌دهیم، اما ادامه مسیر ما منوط به کمک‌های دولتی است که باید حتماً محقق شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
0
دشمن؟چون شورای شهر و شهردار فقط به نام گذاری خیابانها مشغولند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار