کد خبر: 1037273
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۳
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به پرتاب ماهواره‌بر ترکیبی ذوالجناح
رونمایی از این ماهواره‌بر در روز‌های آغازین دولت بایدن این پیام را با خود به همراه دارد که هیچ فشاری بر جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند مانع پیشرفت‌های ملت ایران باشد. در ادامه برخی از واکنش‌های کاربران را در این خصوص بخوانید.

جوان آنلاین: پرتاب تحقیقاتی ماهواره‌بر ترکیبی ذوالجناح با دستیابی به فناوری قدرتمندترین موتور سوخت جامد در کشور برای نخستین بار در حوزه فضایی انجام شد. این ماهواره‌بر، قدرتمندترین موتور سوخت جامد کشور را دارد و بدین ترتیب برای نخستین بار است که در یک ماهواره‌بر از سوخت جامد استفاده شده است. کاربران شبکه‌های اجتماعی ضمن پاسداشت این دستاورد ارزشمند صنایع هوافضا، تقارن رونمایی از آن با ایام‌الله دهه فجر را به فال نیک گرفتند و آن را نشانی از پیشرفت علمی و دفاعی ایران پس از انقلاب اسلامی دانستند. کاربران همچنین تأکید کردند رونمایی از این ماهواره‌بر در روز‌های آغازین دولت بایدن این پیام را با خود به همراه دارد که هیچ فشاری بر جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند مانع پیشرفت‌های ملت ایران باشد. در ادامه برخی از واکنش‌های کاربران را در این خصوص بخوانید.

هادی محمدی:

سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع: پرتاب تحقیقاتی ماهواره‌بر ترکیبی ذوالجناح با دستیابی به فناوری قدرتمندترین موتور سوخت جامد در کشور برای نخستین بار در حوزه فضایی صورت گرفت. ذوالجناح توانایی حمل ماهواره تا وزن ۲۲۰ کیلو گرم در مدار ۵۰۰ کیلومتری را داراست.

کاربری با نام «رهیاب»:

افتخاری دیگر از دانشمندان صنعت فضایی وزارت دفاع در دهه فجر؛ نخستین پرتاب تحقیقاتی ماهواره‌بر ترکیبی ذوالجناح سه مرحله‌ای با قدرتمندترین موتور با سوخت جامد، دارای دو مرحله پیشرانش جامد و یک مرحله با پیشرانش مایع است و توانایی حمل ماهواره تا وزن ۲۲۰کیلو گرم در مدار ۵۰۰ کیلومتری را داراست.

احمدرضا بیضائی:

صهیونیست‌ها بهتر از همه می‌دونن این لانچری که موشک ماهواره‌بر ذوالجناح به اون تکیه کرده یعنی چی.

حسنین حداد:

این تصویر و صدای غُرش انقلاب ایران است. ذوالجناح نماد استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است.

کاربری با نام «مریم‌بانو»:

سربازان گمنام مجاهد وطنم به راستی دستان‌تان بوسیدنی است؛ دستانی که به ما عزت و شرف داد...، چون که #امام_آمد

علی چاهخوزاده:

ماهواره‌بر ترکیبی ذوالجناح قدرتمندترین موتور سوخت جامد کشور را دارد، ابتکار استفاده از این نوع سوخت برای اولین بار بوده. این موتور نسبت به موتور‌های نظامی قدرتمندترین موتور سوخت جامد است و تا ۱۰۰ تن قابلیت ارتقا دارد.

محمدمهدی غلام‌پور:

قوی‌ترین موتور سوخت جامد کشور رو مشاهده می‌کنید که بالک هم نداره! و این نشانه‌ای هست برای اهل یقین...

محمدحسن دهقانی:

ساخت و پرتاب ماهواره‌بر ذوالجناح نمونه بارز تولید علم در کشور است. #انقلاب_اسلامی

امیر کربلایی:

ارسال موشک ماهواره‌بر ذوالجناح باید معنای مشخصی برای امریکا و اسرائیل داشته باشه؛ تعامل منطقی با یک ابرقدرت جدید به نام ایران تنها راه خروج از بحرانه...

کاربری با نام «سیدعماد»:

اگر معطل به تفکر لیبرال‌ها می‌ماندیم هنوز باید از ترس خمسه‌خمسه به مذاکرات پیش‌دستانه و با دستان خالی امید می‌بستیم.

محمدجواد ترابی:

از مزایای ماهواره‌بر‌های سوخت جامد، بی‌نیازی از پایگاه پرتاب ثابت است. پیشران مرحله اول و دوم ذوالجناح هم جامد است. سیداحمد حسینی، سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع: «ویژگی مهم ماهواره‌بر ذوالجناح این است که نیازی به پایگاه پرتاب ثابت ندارد و می‌تواند به صورت متحرک پرتاب شود.»

محمد کرمانی:

پرتاب ماهواره‌بر ذوالجناح، تنها یک پیشرفت موشکی ساده نیست بلکه کلی پیام در دل خود دارد. اول نشان از اقتدار ایران اسلامی دارد که پس از انقلاب توانسته است با اتکا به مردم به بهترین‌ها و پیشرفته‌ترین‌ها دست پیدا کند و اگر میدان دادن به جوانان ادامه یابد به قله‌های رفیع‌تری هم خواهد رسید. ثانیاً پیام به امریکایی‌هاست که سخت‌ترین فشار‌ها هم ملت ایران را عقب نمی‌راند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار