کد خبر: 1037267
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۸
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در جریان آخرین مرحله از اجرای طرح رعد ۷۴۶‌سارق و مالخر بازداشت شده‌اند از افزایش دودرصدی سرقت در پایتخت خبر داد. سردار حسین رحیمی درباره آخرین وضعیت پرونده سیلی خوردن مأمور پلیس راهور از نماینده مجلس گفت: موضوع همچنان در حال پیگیری است و نتایج آن اعلام خواهد شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سردار رحیمی در توضیح عملیات طرح رعد‌۴۱ که در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد به خبرنگاران گفت: «در این طرح با ۳۶۴ حکم قضایی، ۷۴۶ سارق، مالخر و کیف‌قاپ دستگیر شدند و ۴۶‌باند سارقان نیز منهدم شد. در این طرح با کشف ۴۱‌کیلوگرم مواد مخدر، چهار هزار و ۲۰۰ قلم کالای مسروقه و بیش از ۱۵‌هزار قلم کالای قاچاق به ارزش ۸ میلیارد تومان نیز کشف شد. همچنین ۳۰۰‌دستگاه تولیدکننده ارز دیجیتال که در سطح تهران فعالیت می‌کردند کشف و ۱۶‌تن آرد یارانه‌ای نیز کشف شد. در این مرحله از طرح، ۹۰۹‌پرونده تعیین تکلیف و ۱۱۴‌نفر از محکومان متواری دستگیر و روانه زندان شدند.» سردار رحیمی درباره افزایش سرقت‌ها و کشفیات گفت: «در هشت ماهه سال جاری، سرقت‌ها ۲ درصد افزایش یافته، اما در آمار کشفیات، هشت درصد افزایش داشتیم.»

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه با اعلام خبر کاهش زمان محدودیت تردد از ساعت‌۲۱ تا سه بامداد گفت: «با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، حجم استفاده از خودرو افزایش یافته و با توجه به ازدحام جمعیت در مراکز خرید از نیمه دوم بهمن، پلیس پیشگیری حضور پررنگ‌تری در این مراکز خواهد داشت.»

سردار رحیمی درباره وضعیت تاریکی معابر در سطح شهر تهران همچنین زیست شبانه گفت: «اگرچه تاریکی معابر کار پلیس را سخت کرده است، اما جرائم بیشتر نشده است. در اجرای طرح زیست شبانه، ایجاد امنیت ضروری است؛ لذا به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم نمی‌توان به صورت کامل در این عرصه فعال بود به همین دلیل پلیس با اجرای این طرح مخالف است.»

سردار رحیمی درباره آخرین وضعیت پرونده سیلی خوردن سرباز وظیفه‌شناس راهور از نماینده مجلس گفت: مسیر ما مسیر قانون است و همه ما در برابر قانون یکسان هستیم و مراجع قضایی و مراجع ذی‌صلاح در مجلس این موضوع را پیگیری می‌کند و نتایج آن اعلام خواهد شد.

گفتگو با متهمان

سرقت ۲ ساعت پس از آزادی

یکی از سارقان بازداشت شده تنها ۴۵‌روز از آزادی‌اش می‌گذشت. او به اتهام شرارت به زندان رفته بود و بعد از یادگیری فنون سرقت، دوساعت بعد از آزادی، سریال سرقت‌هایش را شروع کرد.

چند سال داری؟

۲۷ ساله هستم.

سابقه داری؟

بله به اتهام شرارت، درگیری و کری‌خوانی در فضای مجازی به شش‌ماه زندان محکوم شدم.

اتهامت چیست؟

سرقت

چرا؟

وقتی در زندان بودم از دیگر زندانیان فنون سرقت را یاد گرفتم. دو ساعت بعد از آزادی با یکی از دوستانم به خیابان رفتیم و به شیوه‌ای که یاد گرفته بودم مرتکب سرقت شدم.

از شگردی که آموخته بودی بگو.

در شمال و غرب تهران با خودروی سرقتی به آیینه بغل خودرو‌های مورد نظر می‌زدیم. وقتی راننده از ماشین پیاده می‌شد اگر موقعیت مناسب بود خودرو را سرقت می‌کردیم در غیر اینصورت تلفن همراه او را سرقت می‌کردیم.

چند شاکی داری؟

۴۵‌روز آزاد بودم و حالا ۹۰‌شاکی دارم.

چه مدل خودرویی سرقت می‌کردی؟

فرقی نمی‌کرد ولی چند مدل شاسی بلند از چند خانم سرقت کردیم.

چطور دستگیر شدی؟

چند نفر از شاکیان شکایت کردند به همین خاطر تحت تعقیب قرار گرفتیم تا اینکه هنگام سرقت دستگیر شدیم.

سرقت از ورزشکاران با پلاک جعلی

شاکی این پرونده پسر جوانی بود که به خاطر جعل پلاک موتور سیکلتش ۱۱ بار به کلانتری رفته بود و هر بار با ارائه فیش حقوقی آزاد شده بود.

او در توضیح گفت: «موتور سیکلتم به خاطر تصادف توقیف شد. وقتی آنرا به پارکینگ بردم مرد جوانی با سرقت موتوری مشابه موتورم و جعل پلاک حدود یکسال مرتکب چند فقره موبایل قاپی شده‌بود. هر باری که برای من ابلاغ می‌آمد برای اثبات ادعایم فیش حقوقی تحویل می‌دادم. یکسال گرفتار این موضوع بودم تا اینکه سارق همراه مالخر آن شناسایی و دستگیر شد.» بعد از این توضیحات سراغ متهم رفتم. او متأهل بود و سه فرزند داشت که با دستبندی مشترک همراه مالخر در گوشه حیاط نشسته بود.

چند سال داری؟

۳۸ سال دارم.

چرا سرقت می‌کردی؟

برای پول مواد، چون معتاد به شیشه بودم.

چطور مرتکب سرقت می‌شدی؟

گاهی در خیابان‌های شهریار و ملارد و گاهی هم داخل باشگاه‌های ورزشی می‌رفتم و تلفن همراه یکی از ورزشکار‌ها را سرقت می‌کردم.

با گوشی‌های سرقتی چکار می‌کردی؟

آن‌ها را خرد می‌کردم و هر بخش از آن را به مالخری که می‌شناختم می‌فروختم.

تولید بیت کوین در خانه ویلایی!

گوشه‌ای از حیاط تعداد زیادی دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال بود که از سوی کلانتری ۱۰۶ نامجو از داخل دو خانه ویلایی کشف شده بود. سرهنگ اردشیر نادری، سرکلانتر نامجو در توضیح کشف این دستگاه‌ها گفت: «مدتی قبل گزارشاتی مبنی بر جعل ارز دیجیتال در دو خانه ویلایی در محدوده کلانتری گزارش شد. با اعلام خبر، این دو خانه تحت نظر قرار گرفت و بعد از هماهنگی قضایی مأموران وارد خانه شدند تا اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد سه‌متهم تعداد زیادی از دستگاه‌های تولید ارز را به طور ماهرانه‌ای داخل اتاق‌ها جاسازی کرده و دیوار‌های خانه نیز طوری عایق‌بندی شده بود تا هیچ صدایی از خانه خارج نشود. با بدست آمدن این اطلاعات مأموران در بررسی‌های بیشتر دریافتند برق مصرفی نیز برق فشار قوی غیر مجاز بود که بعد از کارشناسی اداره برق مشخص شد این برق برای مصرف ۱۳۰۰ خانوار در شهر بوده است.» سرهنگ نادری در آخر گفت: «سه متهم بعد از کشف ۵۲ بیت کوین تحت تعقیب قرار گرفتند تا اینکه یکی از آن‌ها شناسایی و بازداشت شد. تلاش برای دستگیری دو متهم فراری ادامه دارد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار