کد خبر: 1037172
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
در راستای آشنایی با نوشته‌های حکیمانه حضرت علی و ترویج سبک زندگی علوی:
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از برگزاری چهارمین دوسالانه خوشنویسی"هل اتی"با مشارکت انجمن خوشنویسان در کاشان، پایتخت نهج البلاغه ایران به دبیری احمد خوش‌حساب خبر داد.

محمدحسین واحدیان با بیان اینکه بخشی از ماندگاری آیات، احادیث و روایات پیشوایان دینی را مدیون هنرمندان خوشنویس هستیم، بر توجه ویژه به هنر خوشنویسی تاکید کرد و گفت: به منظور ترویج مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنايی با نوشته‌های حکیمانه امیرالمومنین(ع) و گسترش هنر اصيل خوشنويسی چهارمین دوسالانه خوشنویسی "هل اتی" با حضور خوشنویسان مطرح کشور برگزار می‌شود.
وی ضمن اشاره به اجرای این دوسالانه در بخش مسابقه و جنبی، موضوع آثار را آیات در منزلت خانواده و حضرت علی(ع)، احادیث، نامه‌ها و حکمت‌های نهج البلاغه برشمرد و از هنرمندان سراسر کشور خواست تا با ارسال آثار در رشته‌های نستعلیق، شکسته، نسخ، ثلث، نقاشی‌خط در رویداد پیش‌ رو شرکت کرده و از این طریق آثار خود را در معرض دید برترین اساتید رشته‌ی خوشنویسی قرار دهند.
وی پیرامون نحوه شرکت در دوسالانه افزود: آخرین مهلت ارسال آثار تا 25 بهمن ماه 99 تعیین شده و علاقه‌مندان باید آثار را ابتدا به صورت فایل اسکن شده به پست الکترونیک به نشانی KashanFarakhan@gmail.com ارسال کرده و در صورت انتخاب ظرف مدت یک هفته تا 2 اسفند ماه بصورت قاب شده و یا در صورت امکان تذهیب شده به دبیرخانه جشنواره واقع در کاشان، بلوار دانشجو، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری- دبیرخانه رویدادهای فرهنگی و هنری شهر کاشان ارسال کنند.
واحدیان به برپایی کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید مطرح در گالری‌های شهر کاشان اشاره کرد و افزود: این رویداد به داوری اساتید برجسته‌ی کشوری چون احمد عبدالرضایی و مجتبی ملک‌زاده از اعضای شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران و نیز علی اشرف صندوق‌آبادی نایب رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه شرکت کنندگان می‌توانند از طریق تماس با شماره همراه 09101612295 سوالات خود را مطرح کنند، یادآور شد: به نفرات اول تا سوم در هر رشته به ترتیب مبلغ پنج، سه و دو میلیون تومان وجه نقد، تندیس دوسالانه و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.
رئیس سازمان، معرفی کتاب نهج‎البلاغه و تعریف شاخص‌های اجتماعی برای شناخت سبک زندگی علوی را از دیگر رویکردهای برگزاری این رویداد عنوان و خاطر نشان کرد: مراسم اختتامیه جشنواره و اهدای جوایز، همزمان با گشایش نمایشگاه، چهارشنبه 6 اسفند ماه سال جاری در آستانه میلاد پر برکت مولای متقیان(ع) برگزار می‌شود.
"هل اتی" برگرفته از سوره مبارکه انسان است که در سال 86 برای نخستین مرتبه در سال‌های 87 و 90 بصورت متوالی در سطح استان و سپس ملی کلید خورده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر