کد خبر: 1037167
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵
کارگردان مستند نمایش «سرباز» یکی از آثار حاضر در سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر:
مستند- نمایش «سرباز» اثری است که به منظور پاسداشت اسطوره مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ساخته شده و از ابتدای برپایی جشنواره سی‌ونهم تئاتر فجر هر روزه در محل تالار وحدت روی صحنه می‌رود. کارگردان این نمایش می‌گوید، تولید این اثر در قالب دغدغه شخصی وی و مجموعه هنرمندان این نمایش و با یک ایمان مشترک شکل گرفته است.
سیدمرتضی ذاکر
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: دیروز همزمان با سومین روز برپایی سی‌ونهمین دوره جشنواره تئاتر فجر، تالار وحدت، مجموعه تئاترشهر، تئاتر مولوی، تماشاخانه ایرانشهر و تالار حافظ میزبان اجرا‌های صحنه‌ای متنوعی بودند. مجموعه تالار وحدت نیز از ابتدای برگزاری جشنواره سی‌ونهم تا آخرین روز آن از ساعت ۱۸:۳۰ میزبان اجرای نمایش «سرباز» به تهیه‌کنندگی بنیاد فرهنگی- هنری رودکی و کارگردانی حسین پارسایی خواهد بود. حسین پارسایی کارگردان این نمایش درباره فرآیند تولید آن می‌گوید: همه ما به نوعی و به سبکی در سوگ سردار دل‌ها شریک شدیم. در حقیقت همه ما و میلیون‌ها نفری که برای تشییع او به احترام ایستادند و به خیابان‌ها آمدند، در مواجهه با این ضایعه تلخ و فقدان جانسوز، احساس دینی داشته و داریم که بتوانیم به سردارانمان، فرماندهانمان، چهره‌های تأثیرگذار و مدافعانی که از خاک این کشور دفاع می‌کنند در حوزه فرهنگ و هنر ادای دین کنیم. در واقع این تعلق خاطری است که همه ما در هر یک از رشته‌ها و حرفه‌های خود داشته و داریم.

او در ادامه می‌افزاید: معتقدم در زمینه تولید اثر درباره سردار سلیمانی نباید عجله‌ای می‌کردیم بلکه باید با تحقیق و آگاهی کامل دست به تولید فیلم، سریال و تئاتر می‌زدیم. این موضوع همواره در ذهن من به عنوان یک مسئله اصلی، مهم و جاری بود و در نتیجه از همان موقع کار پژوهشی را آغاز کردم، بنابراین بعد از حدود چهار ماه فعالیت و تحقیق، گفتگو با نزدیکان سردار و شهید بزرگوار راه مقاومت، کتاب‌هایی که درباره او چاپ شده بود، مطالب و اخباری که در رسانه‌ها منتشر شده بود، در نهایت اثر مستند- نمایش سرباز تولید و متولد شد. این کارگردان با اشاره به نحوه انتخاب نام این مستند- نمایش اظهار می‌دارد: مهم‌ترین دلیل آن به وصیت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بازمی‌گردد. ایشان وصیت کرده بود نخست او را بعد از شهادت در کنار دوست و همرزم عارفش محمدحسین یوسف‌الهی به خاک بسپارند و دیگر آنکه، عنوان سرباز برای او استفاده شود و نه عنوان دیگری! من هم فکر می‌کنم انتخاب نام «سرباز» به دلیل زیست مردمی، خاستگاه فکری و ذهنی پاک و زلال سوژه این اثر و قهرمان اصلی این نمایش می‌تواند بسیار کمک‌کننده و مؤثر باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار