کد خبر: 1037158
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۵
داماد و برادرزن که در پوشش پلیس با پرسه در محله‌های غرب تهران شهروندان را ربوده و موجودی حسابشان را با کارتخوان برداشت می‌کردند بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس‌آگاهی تهران بزرگ گفت: اول دی‌ماه مردی وارد کلانتری‌۱۳۴ شهرک‌قدس شد و گزارش یک آدم‌ربایی و سرقت را اعلام کرد. او گفت دو مرد جوان که لباس و تجهیزات پلیسی داشتند اموالش را سرقت کرده‌اند. وقتی پرونده برای بررسی به اداره‌یکم پلیس‌آگاهی فرستاده شد شاکی جزئیات بیشتری از ماجرا را شرح داد. او گفت: ساعت ۱۹ در حال عبور از میدان کتاب سعادت آباد بودم که پژو ۴۰۵ سفیدرنگ توقف کرد و سه مرد جوان که لباس و تجهیزات پلیس داشتند پیاده شدند. آن‌ها گفتند که به من مظنون هستند و باید با آن‌ها همراه شوم. آن‌ها به دستانم دستبند زده و من را سوار خودروی خود‌شان کردند. مأموران پلیس شش میلیون تومان پول نقدی که همراهم بود، ساعت مچی گرانقیمت و کارت‌های بانکی‌ام را گرفتند. بعد گفتند که باید موجودی حساب‌هایم بررسی شود. آن‌ها رمز کارت‌هایم را گرفتند و با دستگاه کارتخوانی که داشتند موجودی حسابم را بررسی کردند. بعد از آن دستبندم را باز کرده و من را از ماشین پیاده کردند و گفتند برای گرفتن اموالم به کلانتری بیایم. وقتی پیاده شدم و حسابم را بررسی کردم فهمیدم که آن‌ها پلیس قلابی بودند و علاوه بر سرقت اموالی که همراهم بود موجودی حساب‌هایم را با همان کارتخوان‌ها برداشت کرده اندکه از سارقان شکایت دارم.

مأموران پلیس بعد از بررسی اطلاعاتی که شاکی در اختیارشان گذاشت شماره حسابی را که پول به آن واریز شده بود بررسی کرده و صاحب حساب را که مردی به نام اسد بود شناسایی و او را در غرب تهران بازداشت کردند. اسد در اولین بازجویی‌ها گفت: که از ماجرای سرقت خبر ندارد. او گفت: دستگاه کارتخوان متعلق به من است، اما از مدتی قبل آن را در اختیار برادرزنم حامد گذاشته‌ام. با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت حامد هم شناسایی و بازداشت شد. در شاخه دیگری از تحقیقات شاکی، دو متهم را به عنوان پلیس‌های قلابی شناسایی کرد.

حامد هم وقتی مورد بازجویی‌قرار گرفت سرقت را انکار کرد، اما در تحقیقات فنی به سرقت با همدستی اسد اعتراف کرد. او گفت: از مدتی قبل تصمیم گرفتیم تا به این شیوه از رهگذران سرقت کنیم که خیلی زود بازداشت شدیم. سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس‌آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر دو متهم در اداره یکم پلیس آگاهی تهران جریان دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار