کد خبر: 1037144
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷
مجید عامری
در قرن ۲۱ شاهد حجم وسیعی از محتوای مختلف برند‌ها و نام‌های تجاری از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی هستیم، این شبکه‌های ارتباطی به عامل مهمی در اثرگذاری بر جوانب مختلف رفتار مردم از جمله آگاهی، دستیابی به اطلاعات، نظرات، نگرش‌ها، رفتار‌ها و ارتباط مؤثر آن‌ها تبدیل شده‌اند، بنابراین یکی از بهترین راه‌ها جهت افزایش و رضایت مشتریان در همه صنایع و صنف‌ها تولید و انتشار اطلاعات مفید و کاربردی است، اطلاعاتی که موجب می‌شود تا دانش عمومی و تخصصی آن‌ها افزایش یافته تا بتوانند از محصولات بهترین استفاده را ببرند. برند‌های موفق دنیا در تولید محتوا همواره خود را در جایگاه یک معلم می‌دانند که باید به مخاطبان ضمن ارائه اطلاعات جدید، روش بهینه استفاده از محصولات را بیاموزند. وقتی در وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی مطلبی را به فردی می‌آموزید، موجب می‌شود تا اعتماد او بیشتر جلب شود و مشتری با اطمینان بیشتری خرید کند.

بنابراین برند‌ها و نام‌های تجاری ایرانی باید همانند موفق‌ترین برند‌های دنیا سعی کنند با تولید و ارائه محتوای هدفمند ارتباط عمیق‌تری را با مخاطبان خود در سرتا‌سر دنیا به وجود آورند. بنابراین در راستای تحقق این هدف متخصصان تولید محتوا باید چندین سؤال از خود بپرسند:

۱- جامعه هدف اصلی ما چه افرادی و با چه ویژگی‌هایی هستند؟ ۲- نیاز‌ها و خواسته‌های آن‌ها به طور دقیق چیست؟ ۳- فرهنگ‌ها، ارزش‌ها و سلایق جامعه هدف با چه نوع محصولاتی مطابقت دارد؟ ۴- بهترین راه‌حل برای برطرف شدن خواسته‌ها و نیاز‌های آن‌ها چیست؟ ۵- کالاها، خدمات و اطلاعات وب‌سایت ما، چگونه نیاز‌ها و خواسته‌های آن‌ها را برطرف می‌کند؟ ۶- در خلق محتوا از چه جملاتی استفاده نماییم تا آن‌ها متقاعد شوند که خواسته‌های آن‌ها را به شکل کامل درک کرده‌ایم؟ ۷- در جهت توسعه و اثربخشی بیشتر محتوا چه تاکتیک‌ها و راهبرد‌هایی مؤثرتر هستند؟

داشتن اطلاعات مناسب از مخاطبان و هدف مشخص در تولید محتوا به خلق، اشاعه و عملکرد آن جهت صحیح می‌دهد. برند‌ها و نام‌های تجاری ایرانی باید یک هم‌افزایی برنامه‌ریزی شده بین خلق محتوای هدفمند، هوشمندی در ارائه آن و ارتباط مؤثر با مشتری به وجود آورند؛ چراکه این امر کمک می‌کند تا بتوانند با تمرکز بر رسانه‌ها روابط بلند مدتی با افکار عمومی به وجود آورند. با این روش کسب و کار‌ها می‌توانند بر افکار کل جامعه تأثیر مثبتی داشته باشند. آن‌ها با طراحی وب سایتی مناسب، استفاده از شبکه‌های مجازی و ارائه محتوای ارزشمند می‌توانند موجب افزایش آشنایی و آگاهی از برند، حفظ مشتریان، افزایش فروش، افزایش جذب مشتری، افزایش مدیریت رقابتی و هدایت افکار مخاطبان، مشتریان و عموم جامعه شوند.

نکته بسیار مهم دیگر در اثربخشی محتوا موضوع سِئو است. سئو (بهینه‌سازی موتور‌های جست‌وجو) فرایندی است که به بهبود رتبه یک وب‌سایت در نتایج موتور‌های جست وجو منتهی می‌شود. امروز تمامی برند‌ها و کسب و کار‌های موفق دنیا سعی می‌کنند تا در نتایج جست‌وجو جایگاه بهتری را کسب نمایند، بنابراین دانش سئو برای ارتقای جایگاه تولیدکنندگان ایرانی در نتایج موتور‌های جست‌وجو بسیار مهم است. سئو به سیستم‌های تولید محتوا کمک می‌کند تا کلماتی را که افراد برای خرید‌های خود استفاده می‌کنند پیدا و برای آن‌ها محتوای مناسب ایجاد نمایند، بنابراین لازم است سئو و خلق محتوا در یک هم افزایی منطقی قرار گیرند.

محتوای مؤثر در محیط اجتماعی، محتوایی است که بر اساس شخصیت برند ایجاد شده‌باشد، همچنین باید بتواند اهداف اساسی کسب و کار‌ها را برآورده کند و مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنند. نکته بسیار مهم جهت اثر بخشی بیشتر محتوا این است که مطالب مختصر و مفید باشد و دراپلیکیشن‌ها، کلیپ‌ها و اطلاع رسانی‌ها خلاقیت لحاظ شود. برند‌ها و نام‌های تجاری ایرانی می‌توانند از روش‌های مختلف جهت تولید محتوا استفاده نمایند؛ خبر‌های ویژه، اینفوگرافی، ملاقات‌های ویدئویی، عکس‌ها، اسکرین شات، پرسش‌های متداول، خلاقیت در آزمون‌های وب سایت، فهرست محصولات پرفروش، اطلاعات سازمان‌یافته‌شده (مقاله)، نظرات کاربران، نظرات افراد خبره، محتوای برندها، آموزش‌های فرآیندمحور، نظرسنجی‌ها، پادکست‌ها، خبرنامه‌ها، وبلاگ‌ها، مصاحبه‌ها و بسیاری از روش‌های دیگر وجود دارد تا آن‌ها بتوانند با مخاطبان خود در سرتاسر دنیا ارتباط مناسبی برقرار کنند. به عنوان مثال ویدئو‌ها باید بتوانند به بهترین شکل معرف محصولات شرکت و مزیت رقابتی برند شما باشند.

مدیران هوشمند و مبتکر برند‌ها برای اینکه بتوانند در این محیط رقابتی بهترین عملکرد را داشته باشند و به اهداف تعیین‌شده برسند باید با ایده‌های متنوع و مختلفی آشنا باشند تا در ایجاد ایده‌های خلاق خود توانمندتر عمل کنند. آن‌ها باید از رسانه‌های مختلف برای ایجاد ارتباط خلاق با مخاطبان استفاده کنند. استفاده از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های مدرن به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند از رقبایشان متمایز شوند. باید با مطالعه و شناخت صحیح، مجموعه‌ای از تاکتیک‌های به روز و مرتبط را جمع‌آوری کرد و با یک برنامه هوشمندانه راهبرد‌های مؤثری را برای افزایش مخاطب و رضایت حداکثری کاربران سایت و رسانه‌های اجتماعی به وجود آورد.

امروز برند‌های موفق در همه جای دنیا روی تبلیغات محتوا محور متمرکز شده‌اند و هر روز نسبت به اهمیت این موضوع بیشتر آگاه می‌شوند. نکته حائز اهمیت برای موفقیت هر چه بیشتر برندها، نام‌های تجاری و کسب و کار‌های ایرانی این است که آن‌ها باید با ارتباط بیشتر با مشتری متوجه شوند که اکثر مخاطبانشان از چه رسانه‌هایی استفاده می‌کنند و عمده برنامه‌ها و تبلیغات خود را در آن رسانه‌ها اجرا کنند. رسانه‌ها و محتوای مورد استفاده در وب‌سایت باید با فرهنگ کشور‌ها و جوامع هدف متناسب باشد و محتوای ارائه شده روی نیاز‌ها و خواسته‌های مخاطبان متمرکز باشد. با هوشمندی در استفاده از چنین راهبرد‌هایی که مخاطب را به مشتری وفادار تبدیل می‌کند، برند‌ها و نام‌های تجاری می‌توانند فروش تکراری ایجاد کنند؛ چراکه مشتریان وفادار ضمن اینکه سودآورتر هستند، موجب تبلیغ برند نیز می‌شوند. یکی دیگر از مزیت‌های پر ارزش سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی و فناوری‌های جدید این است که به کمک آن‌ها می‌توان از نظرات و انتقادات مشتریان مطلع شد و تحلیل‌های به دست آمده را به اطلاعات مؤثری در جهت برنامه‌های آینده تبدیل کرد.

در نهایت می‌توان گفت هدف اصلی همه برند‌ها و نام‌های تجاری ایرانی باید این باشد که با خلق و ارائه محتوای ارزشمند برای جامعه هدف خود زندگی راحت‌تر و موفق‌تری را ایجاد کنند و محتوای ارزشمند و هدفمند است که می‌تواند این حس را به مخاطبان انتقال دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار