کد خبر: 1037131
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی از قرار گرفتن طرح شفافیت آرای نمایندگان در دستور کار مجلس
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، نیز در توئیتی نوشت: «‏امروز و بلافاصله پس از وصول درخواست، اولویت بررسی طرح ‎شفافیت آرای نمایندگان را در صحن علنی به رأی گذاشتیم. به عنوان اولین امضاکنندۀ طرح شفافیت، اولین موافق تصویب اولویت بررسی آن هم بودم تا به وعده خود عمل کرده باشم. از نمایندگان محترمی که بررسی این طرح را سرعت بخشیدند تشکر می‌کنم.» در ادمه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران توئیتر را در این خصوص بخوانید.
جوان آنلاین: سیده‌زهرا عبداللهی، خبرنگار پارلمانی، در توئیتی خبر داد: «تقاضای نمایندگان برای بررسی اولویت‌دار طرح شفافیت آرای نمایندگان پذیرفته شد و این طرح با قید فوریت در دستور کار نشست علنی پارلمان قرار گرفت.» این خبر واکنش‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت. هر چند داغ دل کاربران جهت تأخیر افتادن بررسی این طرح دوباره تازه شد و گلایه‌ها شدت گرفت، اما آن‌ها از آمدن این طرح به صحن مجلس استقبال کردند و آن را توجه نمایندگان به خواست مردم و عمل آن‌ها به وعده‌هایشان دانستند. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، نیز در توئیتی نوشت: «‏امروز و بلافاصله پس از وصول درخواست، اولویت بررسی طرح ‎شفافیت آرای نمایندگان را در صحن علنی به رأی گذاشتیم. به عنوان اولین امضاکنندۀ طرح شفافیت، اولین موافق تصویب اولویت بررسی آن هم بودم تا به وعده خود عمل کرده باشم. از نمایندگان محترمی که بررسی این طرح را سرعت بخشیدند تشکر می‌کنم.» در ادمه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران توئیتر را در این خصوص بخوانید.
 
مهسا آل‌طاها:

شفافیت آرای نمایندگان یک قدم مهم و شجاعانه در مقابل فساد و جلب اعتماد عموم مردم و همراه کردنشان در راه پیشبرد اهداف انقلابی خواهد بود. امیدمان به این مجلس و شفافیت بدون راه فرار نمایندگان است.

علی بیطرفان:

بحث مطالبه‌گری مردم در ایران بعد از تصویب شفافیت آرای نمایندگان وارد فاز جدیدی خواهد شد. این طرح مهره اول یک دومینوی بزرگه. دومینویی که مهره اولش شفافیت بدون راه فرار هست و مهره آخرش ایرانِ ابرقدرتِ نظامی و اقتصادی و رسانه‌ای هست و چنین شیعه خانه‌ای لایق ظهور هست ان‌شاء‌الله.

میثم امامی:

‏یک کلام ختم کلام! جناب مجلس انقلابی... با وعده شفافیت آمدی و رأی آوردی... مراقب باش حق‌الناس ۸۰ میلیون ایرانی شریف به گردنت نمونه. یا حق.

آرا شاوردیان:

‌شفافیت آرای نمایندگان حق‌الناسی بر گردن وکلای ملت است که باید ادا شود و البته پس از آن نورافکن شفافیت بر توزیع رانت‌ها، واگذاری‌ها، تخصیص ارز‌ها و سایر نقاط تاریک خواهد تابید.

کاربری با نام «عیار»:

‏امروز مجلس با فوریت دادن به شفافیت گام اول رو با تأخیر برداشت؛ حالا تنها یک گام دیگه تا ریشه کنی فساد با تیغ تیز شفافیت آرای نمایندگان فاصله داریم. نمایندگان بدانند تاریخ آن‌ها را قضاوت خواهد کرد.

مرتضایی:

‏فرض کنیم ‎شفافیت تصویب شد، مکانیزم بازبینى و نیت‌خوانى رأى‌دهنده‌ها چیه؟ نکنه دوباره طناب‌کشى سیاسى و جناحى و جنگ بین روزنامه‌ها و خبرگزارى‌ها و نوچه‌هاى رسانه‌اى رو باید شاهد باشیم؟! اصلاً مرجع مطمئن در تفسیر و تأویل آرا چى یا کى می‌تونه باشه؟ پساشفافیت نباید مثل پیشاشفافیت باشه.

کیوان ساعدی:

‏مردم (موکلین) حق دارند از سرنوشتی که نمایندگان (وکلا) برای آن‌ها رقم می‌زنند، آگاه باشند. زیبنده نیست که آرای مجالس امریکا و انگلیس شفاف باشد، اما این حق بدیهی مردم در ایران نادیده گرفته شود. شفافیت آرای نمایندگان.

سیدامیر سیاح:

‌شفافیت آرای نمایندگان در کنار منافعش، ضرر‌های بزرگی دارد: نرخ رأی وکیل‌الدوله‌ها و لابی‌باز‌ها را بالا می‌برد و پوپولیسم پارلمانی را رواج می‌دهد که سم مهلک ‎مجلس است؛ کاش به جای اصرار بر آن، بر اجرای ‎ماده ۲۹ فشار بیاورید. ‎شفافیت همه حقوق و همه مزایای مسئولان سه قوه + شهرداری‌ها + شرکت‌های دولتی.

بهنام فارسی:

‏به امید خدا طرح شفافیت آرای نمایندگان به رأی گذاشته می‌شود. مجلس یازدهم در آزمایش و پیچ تاریخی بزرگی قرار دارد. تصویب این طرح علاوه بر فواید بسیار برای کشور، نقطه عطف و ارتقادهنده شأن و منزلت مجلس و اعتبار نمایندگان فعلی خواهد بود. امیدوارم این طرح به تصویب نهایی برسد.

محمد پازوکی:

‏خب بالاخره اولویت طرح ‎شفافیت آرای نمایندگان مجلس با ۱۵۴رأی موافق، ۵۴ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع تصویب شد. بالاخره فشار‌های رسانه‌ای جواب داد، فشار‌های رسانه‌ای که سال‌ها در مجلس اصلاح‌طلب بی‌جواب مانده بود! بی‌انصافیه از کار‌ها و حرکت‌های درست مجلس حمایت نکنیم. زنده‌باد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار