کد خبر: 1037118
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
همزمان با یوم الله دهه مبارک فجر
مراسم معارفه روسای جدید هیات‌های ۴۳ گانه ورزش ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور دکتر سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، امیر دریادار دکتر حبیب اله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش و امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی، رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش در سالن قدیر ستاد فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور جمع محدودی از مدعوین و به صورت وب کنفرانس برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تربیت بدنی ارتش در آغاز این مراسم که با حضور تعداد محدودی از روسای هیات‌های ورزشی ارتش از جمله امیرسرتیپ نوذر نعمتی، جانشین نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ علیرضا الهامی، جانشین نیروی پدافند ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، جانشین نیروی هوایی که به ترتیب روسای هیات پنج گانه نظامی، پنج گانه هوایی و کشتی ارتش برگزار شد، به صورت ارتباط تصویری ۴۳ رئیس هیات جدید ارتش معرفی شدند.
 
روسای جدید هیات‌های ورزشی ارتش معارفه شدند
در ادامه این مراسم امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی گزارشی از اهم فعالیت‌های تربیت بدنی آجا در حوزه ورزش قهرمانی ارائه کرد و نحوه همکاری و کمک این سازمان در امر ورزش قهرمانی و حرفه‌ای کشور و کسب عناوین متعدد در رقابت‌های بین المللی و لیگ‌های معتبر داخلی از طریق هیات‌های ورزشی و پایگا‌های قهرمانی ارتش را تشریح کرد.
رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش همچنین در خصوص چگونگی اعزام تیم‌های ورزشی ارتش و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به مسابقات برون مرزی از جمله رقابت‌های سیزم و نحوه تعاملات با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش توضیحاتی ارائه کرد.
امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی ضمن تشکر از حضور دکتر صالحی امیری ریاست محترم کمیته ملی المپیک و تیم همراه ایشان در این برنامه، معرفی روسای جدید هیات‌های ورزشی ارتش را آغاز فصل جدیدی از برنامه‌های ورزش ارتش عنوان کرد و گفت: هبات‌های ورزشی ارتش مانند بازوان پرتوان برای سازمان تربیت بدنی ارتش عمل می‌کنند و در توسعه رشته‌های مختلف ورزشی در سطح خانواده بزرگ ارتش و نیرو‌های تابعه نقش بسزایی عمل می‌کنند.
دکتر صالحی امیری در مراسم معرفی روسای جدید هیات‌های ورزش ارتش گفت: همزمانی برنامه امروز با ولادت بی بی فاطمه زهرا (س) فخر عالم بشریت و همچنین دهه مبارک فجر را به فال نیک می‌گیریم و امیدوارم رهروان حقیقی آن حضرت باشیم. ورزش ارتش جمهوری اسلامی ایران، مرکز تربیت نیرو‌های جوان برای حضور در سطح ملی است چرا که طراز قهرمانان ارتش ما طراز ملی است که قابل تقدیر است.
وی افزود: همزمانی با دهه فجر شرایط زیباتری را خلق کرد؛ در آستانه رهایی ملت از ظلمت و حرکت در مسیر نورانی هستیم. سلام به امیر دریادار سیاری که شخصیت برجسته جمهوری اسلامی و انسانی با فضیلت، با شخصیت و دارای اخلاق حسنه است و انصافا باید قدردان وی و مجموعه ارتش اسلام و انقلاب باشیم، همچنین حسن خلق امیر فولادی در مجموعه ورزش ارتش نیز زبان زد است و تمامی جامعه ورزش از ایشان به نیکی یاد می‌کنند.
وی گفت: ارتش نماد صداقت، پاکی و سلامت است و من از شما بزرگان صداقت آموختم و نجابت بعنوان صفت برجسته ارتشی‌ها همیشه مطرح بوده است. شک ندارم ورزش در ارتش در طراز ورزش ملی ماست که نشانگر سرمایه گزاری و توجه شماست آنهم با تدبیر، آگاهانه و دور اندیشانه است و امروز می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که ورزش ارتش جمهوری اسلامی ایران مرکز تربیت نیرو‌های جوان برای حضور در سطح ملی است چرا که طراز قهرمانان ارتش ما در طراز ملی است که قابل تقدیر است. انتظار من از رسانه‌ها بخصوص رسانه ملیپرداختن به این غرور و افتخار ملی است.

وی افزود کارکرد فرهنگ و ورزش در ۳ بخش انسجام بخشی، هویت سازی و شخصیت سازی خلاصه می شود که در بخش انسجام‌ بخشی ، قرار گرفتن اجزای یک سازه ملی در کنار هم است که هم اینک هم ارتش دارای انسجام است و هم ورزش ، چرا که همه اقوام، مذاهب و فرهنگها‌ را در کنار هم قرار داده و انسجام بخشیده است .
وقتی یک تیم ملی را با ورزشکارانی از جاهای مختلف کشور تشکیل می دهید و ‌‌در قالب یک هیات و تیم در عرصه های بین المللی مثل سیزم شرکت می دهید این انسجام شکل گرفته و هویت سازی صورت گرفته است و ملی پوشان با حضور قدرتمند خود در رویدادهای مختلف ورزشی، غیرت و‌ غرور ملی را به نمایش می گذارند و هویت سازی می کنند که اینها کارکردهای ورزش است.
وی افزود : حضور شما در سیزم نشان دهنده نمایش قدرت ارتش در دنیا در بستر ورزش است .
رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه ورزش در ارتش شخصیت ساز است ، افزود امروز وقتی از تختی صحبت می‌کنیم از یک فرد فرهنگی ‌و‌نخبه اخلاقی صحبت می کنیم، نماد معرفت و پهلوانی و اخلاقی است. شاید هیچ کدام از شما عزیزان تعداد مدالهای این قهرمان را ندانید اما مرام او در ذهن تمام علاقمندان به ورزش حک شده و خواهد ماند چرا که ورزش پهلوان ساز است و مرام تختی از این مقوله رشد می کند.
دکتر صالحی امیری در پایان سخنانش افزود: از تک تک شما تشکر می کنم و از جانب وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ، این تعهد اخلاقی را می دهم که هر‌گونه حمایتی که لازم باشد از ورزش ارتش جمهوری اسلامی ایران دریغ نخواهیم کرد و باور دارم با این طراز ملی در آینده قهرمانان ملی هم از همین هیاتهای ارتش روانه خواهند شد.
در پایان هم امیر دریادار دکتر حبیب اله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش ضمن تبریک یوم الله دهه مبارک فجر و میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین خیر مقدم به ریاست کمیته ملی المپیک گفت : مهمترین مولفه و سرمایه تمام ارتش ها نیروی انسانی است و مولفه اصلی نیروی انسانی سلامت جسمی و روحی است .
معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد : ورزش در ارتش جمهوری اسلامی ایران یک مولفه اثرگزار است نه یک تفریح در نتیجه در تربیت نیروی انسانی متخصص ، با نشاط و چابک بسیار حائز اهمیت است .
امیر سیاری تاکید کرد : ورزش در ارتش تعطیل بردار نیست ، در شرایط خاص حتی در حین ماموریت ها و با توجه به شرایط جغرافیایی و آب وهوایی منطقه های مختلف کشور نوع رشته ای ورزشی تفاوت پیدا می کند .
وی افزود : در یک سال گذشته و با توجه به شیوع بیماری کرونا حتی یک روز هم ورزش در کل ارتش تعطیل نشد و با اجرای دستورالعمل های شدید بهداشتی ورزش و تمرینات مخصوص آمادگی جسمانی در تمامی پادگان ها و حتی مراکز آموزشی اجرا شده است .
در پایان این مراسم رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش برای روسای جدید هیات های ورزشی ارتش آرزوی موفقیت کرد و به سازمان تربیت بدنی ارتش دستور داد که نسبت به دریافت گزارش های فعالیت های هیات های ورزشی آجا بطور مرتب اقدام شود و برنامه ریزی های لازم انجام گیرد تا تاثیر فعالیت های هیات ها در ارتقای توان رزم کارکنان و یگان ها مشاهده شود و بخوبی منعکس گردد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار