کد خبر: 1037089
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
اگرچه از نظر بسیاری از کارشناسان باتوجه به رشد‌های قیمتی در بورس کالا بسیاری از نماد‌ها در قیمت‌های مناسبی عرضه می‌شوند، ولی همچنان سرمایه‌گذاران نسبت به خرید تردید داشته و به سود‌های بانکی قانع هستند.
جواد عسگر
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: شاخص بورس که از اواخر هفته گذشته باتوجه به اخبار مثبت پیرامون فولاد و سنگ آهن روند صعودی نسبتا مطلوبی به خود گرفته بود، بار دیگر امروز بر مدار نزول بازگشت و با افت بیش از ۱۷ هزار و ۴۸۴ واحدی در رقم یک میلیون و ۲۳۳ هزار واحد آرام گرفت. به نظر می‌رسد چشم‌انداز افت بیشتر قیمت دلار یکی از دلایل مهم سقوط شاخص بود به همین دلیل نماد‌های فملی، فولاد، فارس و ومعادن یکی از تاثیرگذارترین نماد‌ها در سقوط شاخص بورس بود. به نظر می‌رسد همچنان فروشنده‌ها دست بالا را در بازار سهام دارند و خریداران هر روز پشیمان‌تر می‌شوند و همچنان خریداران جدید وارد بازار نمی‌شوند. اگرچه از نظر بسیاری از کارشناسان باتوجه به رشد‌های قیمتی در بورس کالا بسیاری از نماد‌ها در قیمت‌های مناسبی عرضه می‌شوند، ولی همچنان سرمایه‌گذاران نسبت به خرید تردید داشته و به سود‌های بانکی قانع هستند.

امروز سید جواد جهرمی معاون عملیات و نظارت بر بورس کالا خبر داد: جمع بندی جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با رئیس سازمان بورس و وزارت صمت این بود که به جای مقررات خلق الساعه، مکانیسم بازار و بورس قیمت را تنظیم کند و نگرانی‌هایی که بخشی از زنجیره در خصوص مشکلات صادراتی داشتند نیز مرتفع خواهد شد. بحث مداخلات قیمتی دولت برای همیشه از بازار فولاد کنار خواهد رفت. اگرچه کارشناسان انتظار داشتند این خبر تاثیر مثبتی بر بازار داشته باشد، ولی همچنان صف‌های فروش در بازار شکل گرفت.

به گزارش خبرنگارجوان آنلاین، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با ۱۷ هزار و ۴۸۵ واحد کاهش به یک میلیون و ۲۳۳ هزار واحد و ارزش روز بازار به ۴۹۰۵ هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با ۴۵۶۳ واحد کاهش به ۳۲۱ هزار و ۹۱۵ رسید. شاخص کل (هم‌وزن) با ۱۹۱۸ واحد افت به ۴۲۹ هزار و ۶۱۸ واحد رسید. شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۱۲۵۴ واحد کاهش به ۲۸۰ هزار و ۹۸۱ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با ۲۴۴۱۵ واحد کاهش به یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با ۱۷۵۸۰ واحد افت به ۸۹۰ هزار و ۲۱۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۸۶۵۸ واحد افت به رقم ۲ میلیون و ۵۳۸ هزار واحد رسید.

نماد فملی، فارس، فولاد، وپاسار، خودرو، وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس ایران داشت و نماد حکشتی، وامید، وتجارت، کویر، تاصیکو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشت.

در بازار فرابورس ایران شاخص کل فرابورس ۲۰۶.۶۲ واحد کاهش به رقم ۱۷ هزار و ۸۳۶ واحد رسید.

معامله‌گران فرابورس تعداد ۵۴۳ هزار و ۵۷۰ برگ سهم در قالب ۲ میلیارد و ۱۹۱ میلیون به ارزش ۱۰ هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار