کد خبر: 1037079
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
سرهنگ بهرام آبادی اعلام کرد
معاون هماهنگ‌کننده راهور تهران بزرگ مبلغ جریمه حرکت دنده عقب در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها را اعلام کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سرهنگ جهانشاه بهرام‌آبادی، معاون هماهنگ‌کننده راهور تهران بزرگ اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۵۵ آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها به صورت کلی ممنوع است. با توجه به خطرات این حرکت برای راننده‌ها، اگر این حرکت توسط راننده صورت بگیرد، مطمئناً اختلال در امور مرور ایجاد خواهد شد. همچنین ممکن حوادث ناگواری به وقوع بپیوندد.

بهرام‌آبادی اظهار داشت: در قانون ۱۵۰ هزار تومان جریمه نقدی برای این متخلفین در نظر گرفته شده است. همچنین ۵ نمره منفی برای راننده‌ها در نظر می‌گیریم، اما برای خودرو‌های عمومی ۷ نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

وی افزود: یکی از رفتار‌های غلط راننده‌ها حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها است که به واسطه گم کردن مسیر به جای استفاده از دوربرگردان بعدی دنده عقب حرکت می‌کنند. این تغییر مسیر ناگهانی حادثه‌ساز خواهد بود. توقف لحظه‌ای در حاشیه راه خطرات جانبی را برای سایر راننده‌ها به دنبال خواهد داشت.

معاون هماهنگ‌کننده راهور تهران بزرگ در پایان گفت: راننده در حرکت دنده عقب تسلط کافی ندارد و قطعاً شاهد بروز حادثه خواهیم بود. تحت هیچ شرایطی راننده‌ها مجاز به حرکت دنده عقب در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها نیستند و تنها در معابر به ضرورت آن هم در هنگام پارک دوبل مجاز به استفاده از دنده عقب هستند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار