کد خبر: 1037077
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی مطرح کرد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: ۱۷۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به صورت قرض الحسنه با نرخ سود چهار درصد به شهرداری‌های شهرهای کم برخوردار استان اختصاص یافت.
سیدکمال الدین میرجعفریان در نشست کارگروه اعطای تسهیلات به شهرداری‌ها در مشهد، اظهار کرد: این تسهیلات بانکی در جهت اجرای طرحهای درآمدزا و خرید ماشین آلات مورد نیاز شهرداریها اختصاص پیدا کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: از کل تسهیلات مزبور ۳۰ میلیارد ریال سهم شهرداری درگز، ۵۰ میلیارد ریال سهم شهرداری لطف آباد، ۱۵ میلیارد ریال سهم شهرداری ریوش و  ۲۰ میلیارد ریال هم سهم هر یک از شهرداری‌های احمدآباد، صولت، یونسی و نصرآباد شده است.

وی گفت: اعطای تسهیلات قرض الحسنه به شهرداریهای لطف آباد، ریوش و درگز در راستای عمل به مصوبات سفر استاندار به شهرهای مزبور بوده است.

میرجعفریان به بررسی تقاضای یکی از شهرداری‌ها مبنی بر راه‌اندازی کارخانه آسفالت پرداخت و گفت: کارخانه باید حداقل در سال ۸۰ هزار تن تولید آسفالت داشته باشد و کمتر از این میزان تولید و حتی در قالب سنگ شکن، توجیه اقتصادی ندارد لذا به جای کارخانه آسفالت بهتر است در حوزه کارگاه تولید قطعات بتنی سرمایه گذاری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در خصوص معادن و فرآوری ظرفیتهای معدنی به ویژه سنگهای تزئینی و قیمتی، همچنین شناسایی ظرفیتهای گردشگری هر منطقه و سرمایه‌گذاری در این خصوص از سوی شهرداریها می‌تواند بازده بهتری داشته باشد.

وی با تاکید بر سرمایه‌گذاری شهرداریها در بخشهای درآمدزایی پایدار گفت: در مجموع شهرداریها باید روی بخشهایی که فرآوری و ارزش افزوده بالایی دارند و درآمد پایدار ایجاد می‌کنند سرمایه گذاری کنند.

میرجعفریان افزود: سرمایه گذاری در حوزه ایجاد ایستگاه‌های سی.ان.جی از سوی شهرداریها کاملا غیراقتصادی است و بهتر است سرمایه گذاری در این حوزه به بخش خصوصی واگذار شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت شهرداریها افزود: شهرداریها اراضی در اختیار دارند که می‌توانند با استفاده از ظرفیتهای قانونی، از این محل ارزش افزوده و درآمد پایداری برای خود ایجاد کنند و با صدور مجوزهای مربوطه، واگذاری زمین را به حداکثر ارزش افزوده برسانند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار