کد خبر: 1036949
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
ایمپلنت دندان یکی از راه های کاشت دندان و اصلاح طرح لبخند است. قبل از هر چیزی باید با عوارض ایمپلنت دندان آشنایی داشته باشید تا بتوانید با خیال راحت این عمل را انجام دهید. برای کاشت دندان راه های متعددی وجود دارد که ایمپلنت دندان به عنوان بهترین مورد از میان آنها شناخته می شود.

 رپورتاژ آگهی/

آشنایی با عوارض ایمپلنت دندان

نگاه کلی به عوارض ایمپلنت دندان

نگاه کلی به عوارض ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یکی از راه های کاشت دندان و اصلاح طرح لبخند است. قبل از هر چیزی باید با عوارض ایمپلنت دندان آشنایی داشته باشید تا بتوانید با خیال راحت این عمل را انجام دهید. برای کاشت دندان راه های متعددی وجود دارد که ایمپلنت دندان به عنوان بهترین مورد از میان آنها شناخته می شود. بی شک نبود حتی یک دندان مشکلاتی برایتان ایجاد خواهد کرد که یکی از مهمترین آنها تاثیر بر زیبایی چهره است. پس مهمترین مزیت ایمپلنت دندان، زیبایی آن است. اما اینکه از عوارض ایمپلنت دندان چشم پوشی کرد کار درستی نخواهد بود و در این مطلب می خواهیم شما را با تمامی عوارض ایمپلنت دندان آشنا کنیم تا پس از بررسی همه جانبه اقدام به انتخاب این روش برای پر کردن جای خالی دندان افتاده خود کنید. البته نگاهی هم به مزیت های ایمپلنت دندان خواهیم انداخت تا بتوانیم به سادگی مزیت ها و عوارض ایمپلنت دندان را سبک سنگین کرده و انتخاب نهایی را داشته باشیم. در ادامه توضیحات کاملی از این قبیل ارائه نموده ایم:

آشنایی با عوارض ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان چیست؟

قبل از هرکاری بیایید بدانیم که ایمپلنت دندان چیست؟ ایمپلنت دندان نوعی عمل زیبایی و دندانپزشکی است که از جنبه های مختلف توانسته نظر همگان را نسبت به خود جلب نماید. در گذشته برای پر کردن جای خالی دندان های افتاده یا شکسته از دندان های مصنوعی استفاده می شد که این دندان ها بر روی لثه قرار گرفته و امکان درآوردن نیز داشتند. پس از آن لمینت دندان مورد توجه قرار گرفت که در آن، یک لایه نازک سرامیکی بر روی دندان ها چسبانده می شود و اصلی ترین مزیت آن زیبایی دندان ها است. اما ایمپلنت دندان بهترین انتخاب برای پرکردن جای دندان افتاده است. عوارض ایمپلنت دندان هم به قدری نیست که شما را از انجام آن وادارد. طی ایمپلنت دندان، یک پیچ به عنوان پایه بر روی استخوان فک شما بسته می شود و سپس تاج که همان دندان است بر روی آن قرار داده خواهد شد. پیچ به مانند پایه ای محکم عمل کرده و می توانید به مانند دندان های خودتان از آن استفاده کنید.

مزیت های ایمپلنت دندان

شاید اگر در همین ابتدا به سراغ عوارض ایمپلنت دندان برویم از خواندن مطلب پشیمان شوید و به همین خاطر می خواهیم ابتدا برخی از مهمترین مزیت های ایمپلنت را مورد بررسی قرار دهیم‌تا تصمیمی قاطعانه داشته باشید. از جمله مهمترین مزیت های ایمپلنت دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-          بلافاصله پس از افتادن دندان می توانید ایمپلنت دندان را آغاز کنید و به همین دلیل مشکلات حرف زدن و خوب جویدن غذا نخواهید داشت.

-          ظاهر ایمپلنت هیچگونه تفاوتی از دندان های طبیعی فرد نداشته و باعث افزایش اعتماد به نفس می شود.

-          ایمپلنت دندان باعث جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان فک خواهد شد.

-          میزان جذب باکتری دندان های مصنوعی بسیار زیاد است و به همین دلیل دندان های ایمپلنت شده طول عمر بیشتری دارند.

-          ایمپلنت دندان سایر دندان های اطراف خود را نیز سلامت نگه خواهد داشت.

-          ظاهر دندان ایمپلنت شده کاملا شبیه به دندان واقعی است و رعایت نکات بهداشتی نیز در آن ساده تر است.

-          ایمپلنت مستقیما به استخوان فک متصل شده و دوام بیشتری نیز خواهد داشت.

آشنایی با عوارض ایمپلنت دندان

عوارض ایمپلنت دندان

عوارض ایمپلنت دندان

در بررسی عوارض ایمپلنت دندان باید گفت که ایمپلنت دندان مناسب ترین انتخاب برای کاشت دندان است. دلیل این امر نداشتن عوارض جدی است و می توانید با خیال راحت این‌عمل را به انجام برسانید. در صورتی که پزشکی متخصص برای انجام ایمپلنت دندان انتخاب کرده باشید عوارض ایمپلنت دندان نیز به حداقل خواهد رسید. یافتن استخوان فک و اطمینان یافتن از استحکام و تراکم آن از جمله ضروریات است که توسط دندانپزشکان متخصص به سادگی قابل تشخیص است. در صورتی که کلیه نکات انجام شده باشد عوارض ایمپلنت به صفر خواهد رسید و می توانید با رعایت این‌موارد به سلامت جسم و جان خود کمک کنید. عوارض ایمپلنت دندان پس از عمل به چشم خواهند آمد و باید بدانید که در صورت عمل درست، هیچگونه مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد.

 

عوارض طبیعی ایمپلنت دندان

همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره شد داشتن برخی عوارض برای دندان هایی که تحت درمان دندانپزشک هستند کاملا عادی است. عوارض ایمپلنت دندان ممکن است پس از گذشت ۳هفته الی ۶ ماه از بین بروند پس به هیچ وجه نباید نگران باشید. از جمله مهمترین عوارض ایمپلنت که موقتی است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-          ایمپلنت دندان باعث لق شدن دندان های کناری خواهد شد که این لق بودن تا نهایت یک ماه به حالت اولیه خود باز خواهد گشت. البته توجه داشته باشید که امکان لق شدن ریشه دندان کناری ایمپلنت بسیار نادر است.

-          درد پس از جراحی از جمله عوارض ایمپلنت است که هیچ راه گریزی هم ندارد. میزان دردی که باید تحمل کنید بستگی به میزان جراحت و همچنین آستانه تحمل فرد خواهد داشت و بنابراین در تمامی افراد یکسان حس نمی شود. قبل از جراحی بهتر است دو عدد قرص بخورید تا از شدت درد کمی کاهش یابد.

-          یکی دیگر از عوارض ایمپلنت دندان، ایجاد تورم در لثه ها است. البته این تورم در کمتر از ۱۰‌روز از بین خواهد رفت. همچنین در کسانی که برای آنها پیوند استخوان انجام شود، احتمال کبودی نیز امری طبیعی است.

-          گزگز یا بی حسی گوشه لب نیز می تواند در میان عوارض ایمپلنت دندان قرار گیرد که البتا تنها در مواقعی این امکان وجود دارد که طول استخوان فک کوتاه باشد.

-          اما یکی از عوارض ایمپلنت، دائمی است. ساییده شدن دندان ها امری طبیعی است اما پس از گذشت چندین سال هم دندان ایمپلنت شده به مانند روز اول باقی مانده و به همین دلیل نیاز به ترمیم خواهد داشت.

در صورتی که تمایل به کاشت دندان از روش ایمپلنت داشته باشید حتما دندانپزشک های متخصص را انتخاب کنید چرا که افراد غیر متخصص آسیب های جبران ناپذیری را به دندان هایتان وارد خواهند کرد. طبیعتا از جمله عوارض ایمپلنت دندان می توان به: خونریزی، درد، آسیب های عصبی و... نیز اشاره کرد که در حین انجام ایمپلنت احساس خواهند شد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار