کد خبر: 1036868
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸
قالیباف در مجمع نمایندگان استان تهران تأکید کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه موضوع سلامت در اولویت بحث بودجه ۱۴۰۰ قرار دارد، گفت: بر حوزه معیشت، محرومیت‌زدایی و تولید و اشتغال متمرکز هستیم.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دکتر محمد باقر قالیباف، در دهمین جلسه کمیته سلامت مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه نظم و نسقی در حوزه بودجه ۱۴۰۰ رخ خواهد داد، گفت: در حوزه اصلاح ساختار بودجه مباحثی را دنبال می‌کنیم تا در یک زمان منطقی به طور کامل کاربردی شود.

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه موضوع سلامت در اولویت بحث بودجه ۱۴۰۰ قرار دارد، افزود: مباحثی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه ارز دارو را کاهش دادند و همچنین نمی‌خواهند ارز ۴۲۰۰ تومانی به دارو اختصاص دهند، در حالی که این اظهارات نادرست بوده و ما نه تنها به ۵/ ۲ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی دست نزدیم بلکه در چگونه هزینه کردن و جهت‌گیری، انضباط سختی اعمال کردیم و همچنین بودجه ریالی را نسبت به گذشته افزایش دادیم. وی ادامه داد: یعنی نه تنها ارز را کم نکردیم بلکه بحث ریالی را هم افزایش دادیم، موضوع سلامت اولویت ما بوده و این بحث روشن و مشخصی است.

رئیس قوه مقننه با یادآوری اینکه بر حوزه معیشت، محرومیت‌زدایی و تولید و اشتغال متمرکز هستیم، گفت: یعنی روح حاکم بر بودجه را به گونه‌ای انجام دادیم که در حوزه ساختاری، رویه‌های ستادی و تمرکزگرایی را از آن بگیریم و در جهت‌دهی عملیاتی کنیم و به نقطه‌هایی که باید بیشتر عملیاتی کنیم یعنی از بالا در مرکزیت ستاد مرکز به عنوان مثال در حوزه ستاد برای روستا‌های محروم در دور‌ترین نقاط تصمیم بگیریم؛ باید تکلیف را روشن و سقف را معلوم کنیم و اینکه بودجه چگونه هزینه شود شورای برنامه‌ریزی باید اولویت‌ها را معلوم کند. قالیباف یادآور شد: پروژه ملی را باید ملی و کار محلی را محلی انجام داد و این توجهی است که در ساختار بودجه مورد توجه قرار گرفته است. رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رشدی که در حوزه سلامت است به حدی است که مورد اعتراض بقیه قرار گرفته یعنی در بودجه سلامت رشد ۱۵۰ درصدی را در حوزه بحث‌های خدماتی، تجهیزات و امکانات سرمایه‌گذاری داریم. وی با تأکید بر اینکه برنامه کلی را در دستور کار داریم، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ پایه‌هایی را در اصلاح ساختار طراحی و دنبال می‌کنیم.

قالیباف افزود: همچنین برنامه هفتم توسعه که برنامه ۵ ساله است و باید در سال ۱۴۰۰ نوشته و قبل از بودجه ۱۴۰۱ تعیین تکلیف شود، باید به گونه‌ای باشد که آثار هر بخش آن را سال به سال حس کنیم.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه ما مسئول همه کشور هستیم نه تهران، گفت: در بحث معیشت و محرومیت‌زدایی بر همه کشور متمرکز هستیم، اما موضوعاتی که محلی هستند باید در رده استان و شهرستان مورد توجه قرار گیرد، جدول‌های استانی را طراحی کردیم و همچنین در حال تنظیم جدول شهرستان‌ها هستیم یعنی در تبصره‌های ۱۴ و ۱۸ رقم‌های قابل توجهی برای محرومیت‌زدایی پیش‌بینی و رقم‌ها را برای شهرستان‌ها در حوزه محرومیت زدایی مشخص کردیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار