کد خبر: 1036814
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
یکی از نمایندگان پارلمان اروپا با اشاره به فروش تسلیحات به عربستان سعودی و امارات توسط کشورهای اروپایی، این سوال را مطرح کرد که آیا جان یمنی‌ها برای اروپا اهمیت ندارد؟

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «میک والاس» نماینده ایرلندی پارلمان اروپا در پیامی در توییتر از ادامه بمباران یمن توسط ائتلاف امارات-سعودی با حمایت غربی‌ها انتقاد کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «ائتلاف سعودی اماراتی در حال بمباران یمن با حمایت غربی‌‌ها هستند و در پی آن میلیون‌ها یمنی در حال گرسنگی کشیدن هستند.»

این نماینده پارلمان اروپا در ادامه پیام توییتری خود نوشت: «چرا اتحادیه اروپا به اعضای خود اجازه میدهد تا به عربستان و امارات سلاح فروخته و از این دو کشور حمایت کنند؟ آیا این چیزی است که ما از آن به عنوان "ارزش‌های اروپایی" یاد می‌کنیم؟ آیا جان یمنی‌ها مهم نیست؟»

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار