کد خبر: 1036772
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:
در نهمین جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان درمجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این اداره کل پاسخگوی مطالبات و دغدغه های نمایندگان استان اصفهان درمجلس شورای اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به  نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی در نهمین جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان درمجلس شورای اسلامی  با تسلیت ایام وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها و روز تکریم مادران و همسران شهدا ، یکی از اصول مدیریت را تعامل با نهادهای قانون گذار ، دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی دانست و گفت: این اصل می‌تواند حوزه فرهنگ و هنر را پویاتر کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر به زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری نیاز دارد و در هر ۲ بخش نمایندگان استان اصفهان درمجلس شورای اسلامی  می‌تواند نقش آفرینی کند ، تصریح کرد: این حمایت ها راه را برای ادامه حرکت اصحاب فرهنگ و هنر باز می‌کند و امیدواری را در این میان به وجود می‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند زیرساخت‌ها را بوجود آورد زیرا در اعتبارات محدودیت دارد از این رو نیاز به مشارکت بخش خصوصی وسایر حمایت ها است، افزود: سیاستگذاری، برنامه ریزی، نظارت و حمایت چهار فعالیتی است که جزو وظایف حوزه فرهنگ و هنر است.

حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه در کنار مجوزها باید زیرساخت‌های فرهنگی نیز تجهیز شود تا مردم سهم فرهنگی خود را در جامعه احساس کنند، اظهار کرد: اصل ما بر تعامل با دستگاه‌ها، نهادها، بخش خصوصی و مردم استان است اگر اقدامات با محوریت مردم انجام شود موفق خواهد بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با بیان اینکه مردم در حوزه نرم افزاری و فعالیتی انتظار برنامه ریزی دارند تا بر این اساس لذت فرهنگی ببرند بنابراین دغدغه و سیاستگذاری باید برای مردم باشد، خاطرنشان کرد: مصوبات در مجمع نمایندگان استان می‌تواند زمینه تعامل با مجموعه‌های اثرگذار را به وجود و تعامل را تقویت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تصریح کرد: از اینکه امروز به دعوت مجمع نمایندگان استان در این جلسه حضور دارم و زمینه  برای تعامل و همراهی وهمکاری بهتر وبیشتر فراهم شد عه است از همه نمایندگان و رئیس مجمع تشکر می کنم.

حجت الاسلام معتمدی با اشاره به ظرفیت هایی که در حوزه صدور مجوزها برای فعال تر و پویا تر کردن فعالیت‌های اصحاب فرهنگ و هنر وجود دارد، اظهار کرد: اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان اصفهان آماده است تا در همه برنامه ها وفعالیت ها مشورت ها و همکاری های لازم را جهت پیش بینی و افزودن پیوست فرهنگی را به انجام رساند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان بر لزوم تعامل و برگزاری جلسات مشترک بین اداره کل با نمایندگان استان در سفرها و دیدارهای شهرستانی تاکید کرد و افزود: با توجه به عضویت وحضور یکی از نمایندگان در شورای فرهنگ عمومی هستند که می‌توانیم از نظرات و توانمندی‌های همه عزیزان نماینده هم بهره ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به تاسیس رصدخانه فرهنگی، اطلس فرهنگی استان، بررسی و تحلیل مصوبات شورای فرهنگ از بدو تاسیس تا سال 96، تشکیل کارگروه فضای مجازی استان، تصویب سند راهبردی ارتقا و توسعه کارکرد مساجد، تشکیل کارگروه های موضوعی و تخصصی شورای فرهنگ عمومی در قالب 9 کارگروه تخصصی ذیل شورای فرهنگ عمومی استان است.

وی به اهداف این کارگروه ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بررسی، اولویت بندی و ارائه موضوعات در کارگروه تخصصی با توجه به مصوبات شورای فرهنگی عمومی کشور، اسناد و مطالبات بالادستی، رصد وضعیت فرهنگی اجتماعی استان، تحلیل و بررسی مسائل و معضلات فرهنگی جامعه به صورت تخصصی، اولویت بندی مسائل و تهیه مستندات به منظور ارائه در شورای فرهنگ عمومی استان، ارائه راهکارهای عملیاتی جهت رفع معضلات و چالش های فرهنگی اجتماعی، همکاری و مشارکت بین دستگاه های دولتی و نهادهای فعال فرهنگی، چشم انداز فعالیت 9 کارگروه تخصصی شورای فرهنگ عمومی هستند.

حجت الاسلام معتمدی گفت: کارگروه مقابله با نفوذ و تهاجم فرهنگی، کارگروه گفتمان انقلاب اسلامی، کارگروه تبلیغ دین و امور مساجد، کارگروه رسانه و فضای مجازی، کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و محیط زیست، کارگروه غنی سازی اوقات فراغت، تربیت، تندرستی و تفریح سالم، کارگروه اجتماعی، سلامت و خانواده و کارگروه توسعه فعالیت های قرآنی و فرهنگی و هنری عناوین این 9 کارگروه هستند و در کمیسیون های تخصصی شورای فرهنگ عمومی منبعد دستورات جلسه شورا  را  در این کار گروه ها بررسی و بعد به صحن علنی شورا فرهنگ عمومی استان  ارسال می کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان افزود: متناظر این 9 کارگروه در شورای فرهنگ عمومی استان در شورای فرهنگ عمومی هر شهرستان نیز کارگروه ها شکل خواهد گرفت.

وی  در ادامه تاکید کرد: متولی اصلی فرهنگ و هنر در کشور و استان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است اگر به این موضوع اعتقاد داریم لازم است همه بخش ها و نهادها ودستگاه کمک کننده و تسهیل گر باشند تا با تقویت این بخش برخی از کمبود های موجود برطرف شود.

حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه ساختار سازمانی وزارت فرهنگ وارشاداسلامی شامل معاونت امور فرهنگی، معاونت امور هنری، معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی، معاونت توسعه مدیریت و منابع ، معاونت حقوقی و امور مجلس و استان های می باشد و همچنین سازمان سینمایی و سمعی بصری کشور،انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان حج و زیارت ، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، نهادکتابخانه های عمومی کشور، موسسه پژوهشی فرهنگ،هنر و ارتباطات،شورای فرهنگ عمومی کشور ازجمله سازمان ها و مراکز تابعه این وزارت خانه می باشند که به تبع آن وظایف و ماموریت های متعددی به این دستگاه فرهنگی محول شده است ، خواستار تقویت وحکایت های قانونی براساس برنامه بودحه طی سال های آتی شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۹۰۰ کانون فرهنگی هنری مسجد در استان اصفهان فعال هستند، از فعالیت 466نشریه مکتوب والکترونیک ،13روزنامه  وبیش از 500کانون آگهی وتبلیغات در استان اصفهان خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در انتها با یادآوری لزوم اهتمام به سند چشم انداز1404 فرهنگ وهنر استان این سند را یکی از محورهای توسعه برای زیرساخت های فرهنگی هنری در استان دانست.

در این جلسه همچنین پنج نفر از نمایندگان مردم  در شورای اسلامی در شهرستان های گلپایگان وخوانسار ،خمینی شهر، فلاورجان ،لنجان و نطنز  به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون مسائل فرهنگی هنری به ویژه تقویت اعتبارات فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی پرداختند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر