کد خبر: 1036728
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳
ماشین‌سازی فرصت پرسپولیس و گل‌محمدی برای فرار از بحران
پرونــــده رقابت‌هــای هفته سیزدهم لیگ برتر که عصر جمعه با برگزاری سه دیدار استارت خورد، امروز در حالی با پنج دیدار باقیمانده بسته می‌شود که سپاهان و نفت آبادان به صدرنشینی و شاگردان یحیی به جبران تنها باخت این فصل خود می‌اندیشند.
دنیا حیدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: مهم‌ترین بازی عصر روز گذشته بدون شک مصاف استقلال در مسجدسلیمان با نفت این شهر بود، اما نه فقط برای فکری و شاگردانش، بلکه برای سپاهان و نفتی‌های آبادانی که سایه به سایه در تعقیب آبی‌پوشان پایتخت بودند. فرصتی که بازی خوب شاگردان مجتبی حسینی و همچنین گل به خودی حسینی در استقلال صدر را به دو تیم مدعی سپاهان و نفت آبادان تعارف زد. هرچند کاپیتان وریا تک‌گل خورده تیمش را در دقیقه ۷۰ جبران کرد تا نتیجه یک- یک شود، اما این گل هم نتوانست خطر از دست دادن صدرنشینی را از بیخ گوش استقلال دور کند و بسته به نتایج امروز سپاهان و نفتی‌های آبادان احتمال سقوط آبی‌پوشان تا رده سوم جدول نیز وجود دارد. گل‌گهر، اما بعد از چهار هفته ناکامی که یکی در میان با باخت و تساوی پشت سر گذاشته شده بود سایپا را یک بر صفر از سد راه برداشت و نوار پیروزی‌های ابراهیم صادقی و شاگردانش را پاره کرد. جذاب‌ترین و جالب‌ترین نتیجه روز گذشته، اما در قائمشهر رقم خورد، جایی که ذوب‌آهن نخستین برد این فصل خود را برابر همسایه جدولی‌اش نساجی مازندران کسب کرد، آن‌هم با برد پرگل ۳ بر ۲ که به قیمت ادامه ناکامی‌های این فصل نساجی تمام شد.

لا‌به‌لای تمام ناکامی‌ها، تیم بدون باخت بودن شاید تنها افتخار پرسپولیسی‌ها در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر بود که آن را هم آلومینیوم اراک هفته گذشته به باد داد تا یحیی و شاگردانش حالا تنها به داشتن بهترین خط دفاع لیگ با هفت گل خورده دلخوش باشند. با وجود این مطهری، دستیار یحیی بر این باور است که پرسپولیس به حضور در میانه جدول عادت ندارد و در مرام این تیم نیست که باخت خود را بر گردن کسی بیندازد. حال آنکه عمده مشکلات سرخپوشان طی هفته‌های اخیر مصاحبه‌های تند و تیز سرمربی تیم علیه عضو هیئت مدیره بود که نه فقط جو را علیه او و تیمش متشنج کرده که باعث شده این سؤال مطرح شود که پرسپولیس در صورت نتیجه نگرفتن در بازی امروز مقابل ماشین‌سازی تبریز آیا باز هم قرار است ناکامی‌ها را به گردن شخص خاصی بیندازد!

مدافع عنوان قهرمانی بعد از شکست ناباورانه هفته گذشته برابر آلومینیوم قعرنشین حالا با تیمی بازی دارد که از ۱۲ هفته گذشته فقط چهار امتیاز کسب کرده و هنوز عددی مقابل بردهایش در این فصل حک نشده است. شاگردان اخباری جوان که با چهار تساوی و هشت باخت در قعر جدول لیگ جا خوش کرده‌اند بعد از آنچه هفته گذشته برای اراکی‌ها رخ داد، حالا امیدوارند با خودنمایی مقابل قهرمان چهار دوره متوالی لیگ نوار ناکامی‌های خود را پاره کنند. اما این بازی و کسب سه امتیاز آن برای یحیی که تیمش تا به اینجای کار تنها سه برد داشته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. گل‌محمدی که به واسطه مدیریت ناکارآمد تیمش وارد بحران شده بود با حاشیه‌سازی‌های نامعقول مقصر صفر تا صد ناکامی‌های سرخپوشان تلقی می‌شود و این نگرش در خصوص او تغییر نمی‌کند جز با پاره کردن نوار ناکامی‌های پرسپولیسی که هفته گذشته می‌توانست تا رده پنجم بالا بیاید، اما نتوانست تکانی اساسی به جایگاه خود در میانه‌های جدول بدهد. حالا باید دید امروز می‌تواند جبران مافات کند یا نه.

استارت بازی‌های امروز ساعت ۱۵ با مصاف تراکتور و آلومینیوم اراک زده می‌شود. اراکی‌ها که بعد از پیروزی هفته گذشته انگیزه و روحیه خوبی گرفته‌اند بدون شک کار سختی برابر تراکتور مدعی دارند، اما تقابل رسول خطیبی، سرمربی سابق سرخپوشان تبریزی در یادگار امام این شهر نه فقط مصاف این دو تیم را جذاب می‌کند که کار تراکتور را هم برای کسب هر سه امتیاز بازی برابر مهمان اراکی سخت‌تر از آن چیزی می‌کند که شجاعی و شاگردانش تصور می‌کنند. شاگردان پورموسوی که هفته گذشته بهترین فرصت صدرنشینی را با قبول نخستین شکست خانگی از دست دادند، ساعت ۱۵:۳۰ امروز با هدف صدرنشینی (کم کردن فاصله خود با صدر جدول) به مهمانی مس رفسنجان می‌روند. تیمی که با دو برد متوالی در بهترین شرایط برای مصاف با یکی از مدعیان این فصل قرار دارد. سپاهان دیگر تیم مدعی لیگ که هفته گذشته با یک برد فرصت‌طلبانه سایه به سایه استقلال صدرنشین حرکت کرده و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نتوانسته آبی‌پوشان پایتخت را به زیر بکشد، ساعت ۱۷ امروز به مصاف شهرخودرو می‌رود. تیم مهدی رحمتی که در میانه‌های پایین جدول جای دارد، به‌رغم کسب پنج باخت، سه مساوی و چهار باخت، دست‌کم گرفتنش برای شاگردان نویدکیا گران تمام می‌شود، خصوصاً که رحمتی خوب می‌داند با کسب یک پیروزی می‌تواند صعودی چشمگیر در جدول رده‌بندی داشته باشد. اما سپاهان هم در صورت پیروزی می‌تواند به صدر جدول صعود کند و این فرصتی نیست که نویدکیا و زردپوشان اصفهانی به سادگی از آن بگذرند. در آخرین بازی امروز نیز فولادی‌ها که سودای قهرمانی و کسب سهمیه دارند بعد از جبران شکست مقابل پرسپولیس با برتری برابر ماشین‌سازی به دنبال پنجمین برد این فصل خود برابر پیکان هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار