کد خبر: 1036633
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
شماری از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا باز هم پای چین را به دعوا‌های حزبی خود باز کرده و خواستار مطلع شدن از نوع رابطه اعضای خانواده وی با دولت پکن هستند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: جمعی از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای خطاب به مرکز وابسته به جو بایدن رئیس جمهور جدید این کشور که در دانشگاه پنسیلوانیا مستقر است؛ خواهان شفاف سازی درباره روابط اعضای خانواده او با چین شدند.

طی کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، بار‌ها و بار‌ها بایدن را به همدستی با دولت پکن متهم کرد حال آنکه طرف مقابل هم مدعی شد که ترامپ بازیچه دست روسیه است.

با تکیه بر اتهامات مطرح شده حین دعوا‌های حزبی، جمهوری‌خواهان می‌خواهند بدانند که چین یا هر کشور دیگری تا چه اندازه بر اعضای خانواده بایدن نفوذ دارند.

این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که چین و روسیه بار‌ها تاکید کرده‌اند که نمی‌خواهند بخشی از بازی‌های سیاسی داخلی آمریکا باشند.

همزمان، دولت جدید آمریکا برای مبرا کردن خود از این اتهامات، رفتاری غیرحرفه‌ای را در قبال پکن اتخاذ کرده و از همین روز‌های نخست، به مداخله در مناقشات دریای چین جنوبی، دریای چین شرقی و تایوان روی آورده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار