کد خبر: 1036626
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد: گزارشی از وضعیت انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در شهر تهران تهیه شود.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: سید آرش میلانی ظهر امروز در آیین اختتامیه رویداد بین المللی «کلیماتون ٢٠٢٠» ضمن تشکر از برگزارکنندگان این رویداد بین المللی، گفت: در سال‌های اخیر ظرفیت اکولوژیکی شهر تهران دچار تغییر شده و با توجه به افزایش منابع آلاینده و استفاده از سوخت ناپاک، آلودگی هوای تهران افزایش یافته است.

وی با اشاره به مطالعات کلان انجام شده و گزارش سازمان هواشناسی کشور در خصوص چشم‌انداز اقلیمی کشورمان، گفت: این مطالعات نشان می‌دهد که در فلات مرکزی ایران که تهران نیز در آن قرار دارد، در فصول بهار و پاییز تا حدود ۷ درصد کاهش بارش داریم که این امر منجر به تشدید وارونگی دما و انتشار ریزگرد‌ها می‌شود.

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر در ادامه افزود: آخرین گزارش در خصوص انتشار گاز‌های گلخانه‌ای که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، نشان می‌دهد ۸۸ درصد این گاز‌ها از مصرف انرژی حاصل می‌شود که از این مقدار ۱۹ درصد مربوط به مصرف سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی است و از این رو، بر اساس برنامه راهبردی سال ۹۶، مصرف انرژی در بخش حمل و نقل شهری تا پایان برنامه ششم باید ۶ درصد کاهش یابد.

میلانی ادامه داد: به این منظور، دو بحث مهم تقویت حمل و نقل عمومی و توسعه حمل و نقل پاک مانند دوچرخه‌سواری است و استقبال و دغدغه شرکت‌کنندگان در این رویداد و ارائه دو طرح با محوریت حمل و نقل پاک در آن، بسیار امیدبخش است.

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در پایان پیشنهاد داد: اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با همکاری شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، گزارشی از وضعیت انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در شهر تهران تهیه نماید تا با برآورد میزان انتشار در کارزار مقابله با تغییر اقلیم، به ایده‌ها و طرح‌ها جهت داده شود تا در شهر قابل اجرا شوند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار