کد خبر: 1036603
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل:
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: امسال بیش از یک میلیون و 75 هزارنفر مسافر در استان جابجا شده است که این میزان در مقایسه با 10 ماه سال قبل که یک میلیون و 731 هزارنفر مسافر بود 37 درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، کلیم اله وثوقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال بیش از یک میلیون و 75 هزارنفر مسافر در استان جابجا شده است که این میزان در مقایسه با 10 ماه سال قبل که یک میلیون و 731 هزارنفر مسافر بود 37 درصد کاهش نشان می دهد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل با بیان اینکه این میزان جابجایی مسافر در قالب 217 هزار و 326 مورد سفر انجام شده تصریح کرد: در تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 248 هزار و 103 سفر بود شاهد کاهش 12 درصدی هستیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل از فعالیت 54 شرکت مسافری در استان اردبیل خبر داد و گفت: از این تعداد مسافر 452  هزار نفر با وسیله نقلیه اتوبوس،112 هزار نفر با مینی بوس و 510 هزار نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابه جا شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بلیط مسافران اتوبوس ها پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آنها صادر می شود تصریح کرد: مسئولان شرکت های مسافربری قبل از صدور بلیط باید وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کدملی وی به سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام می کنند.

وثوقی افزایش 20 درصدی صدور بلیط اینترنتی را یادآور شد و افزود: وضعیت سلامت مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای قبل از استعلام و در صورت سالم بودن بلیط صادر می شود.

وی با اشاره به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در حوزه حمل و نقل مسافر تصریح کرد: درجهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا ناوگان های حمل ونقل عمومی و ترمینال ها بطور مرتب درحال ضدعفونی و گندزدایی است. 

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با اشاره به فعالیت هزار و 110 دستگاه ناوگان مسافری در استان اردبیل گفت:2 هزار و 600 راننده در بخش مسافر در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از مردم و مسافران خواست هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت ها و رانندگان را از طریق سامانه 141 به اداره کل راهداری اطلاع دهند تا در کمیسیون های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر