کد خبر: 1036585
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا تماس تلفنی با همتای فیلیپینی، هشدار اخیر وزیر دفاع دولت جو بایدن به پکن درباره اختلاف‌های سرزمینی در دریای چین جنوبی را تکرار کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با وزیر خارجه فیلیپین اتهام‌زنی به چین درباره اختلاف‌های سرزمینی در دریای چین جنوبی را تکرار و بر عزم واشنگتن برای مقابله با «ادعا‌های غیرقانونی» پکن تاکید کرد.

وزارت خارجه آمریکا درباره تماس تلفنی آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور با «تدورو لوکسین» وزیر خارجه فیلیپین بیانیه منتشر و توضیحاتی در این باره ارائه کرد.

به نوشته رویترز، وزیر خارجه آمریکا در این رایزنی تلفنی تاکید کرد واشنگتن «ادعا‌های دریایی» چین در دریای چین جنوبی را رد می‌کند و آن‌ها را مغایر با قوانین بین‌المللی می‌داند.

هفتاد و یکمین وزیر خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که دولت جو بایدن به کشور‌های جنوب شرق آسیا برای ایستادن در برابر «فشارهای» چین کمک می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «وزیر خارجه بلینکن (به همتای فیلیپینی) درباره ایستادن در کنار کشور‌های آسیای جنوب شرقی که با فشار جمهوری خلق چین مواجه هستند، اعلام تعهد کرد».

طبق ادعای رویترز، «چین تقریبا روی همه دریای چین جنوبی که یک دریای غنی از منظر منابع انرژی است، ادعای (مالکیت) دارد. این دریا یک مسیر مهم ترانزیت تجاری است. فیلیپین، برونئی، ویتنام، مالزی و تایوان هم ادعا‌هایی درباره این دریا دارند».

رایزنی ضد چینی بلینکن با وزیر خارجه فیلیپین در حالی انجام شد که پیشتر «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در گفتگو با همتای ژاپنی، به چین درباره اختلافات سرزمینی هشدار داده بود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار