کد خبر: 1036553
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
نبرد ته‌جدولی‌ها در قائمشهر
هفته دوازدهم لیگ برتر در شرایطی از فردا با سه بازی آغاز می‌شود که در بالای جدول لیگ استقلال، سپاهان و صنعت نفت سایه به سایه هم حرکت می‌کنند و یک رقابت جذاب را رقم زده‌اند، اگرچه می‌توان انتظار داشت که پرسپولیس هم در هفته‌های آینده به این جمع اضافه شود تا تنور لیگ هر هفته در حال داغ‌تر شدن باشد و تماشاگران بازی‌های پرهیجانی را تماشا کنند.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: هفته دوازدهم لیگ برتر در شرایطی از فردا با سه بازی آغاز می‌شود که در بالای جدول لیگ استقلال، سپاهان و صنعت نفت سایه به سایه هم حرکت می‌کنند و یک رقابت جذاب را رقم زده‌اند، اگرچه می‌توان انتظار داشت که پرسپولیس هم در هفته‌های آینده به این جمع اضافه شود تا تنور لیگ هر هفته در حال داغ‌تر شدن باشد و تماشاگران بازی‌های پرهیجانی را تماشا کنند.

نفت مسجدسلیمان- استقلال، جمعه ساعت ۱۵

صدرنشین لیگ برای بازی هفته دوازدهم به شهر اولین‌ها می‌رود تا روز جمعه برابر نفت مسجدسلیمان به میدان برود. آبی‌ها در حالی آماده رویارویی با شاگردان مجتبی حسینی می‌شوند که اول هفته برابر سایپا یک شکست غیرمنتظره در کارنامه‌شان ثبت شد تا پس از ۹ بازی دومین شکست‌شان را در لیگ بیستم تجربه کنند. باخت به نارنجی‌های لیگ اگرچه صدر جدول را از آبی‌ها نگرفت و آن‌ها همچنان با ۲۲ امتیاز تیم اول جدول هستند، اما از دست رفتن سه امتیاز در هفته یازدهم سبب شده تیم‌های تعقیب‌کننده استقلال، فاصله امتیازی‌شان را به صفر برسانند، طوری که سپاهان تنها به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار گرفته است. با توجه به شکست شنبه، حاشیه امنیت آبی‌ها در بالای جدول از بین رفته و آن‌ها با کوچک‌ترین تلنگر، صدرنشینی را از دست می‌دهند. با توجه به این مسئله بازی با نفت مسجدسلیمان اگرچه یک بازی خارج از خانه است، اما امتیاز آن برای تداوم صدرنشینی تیم فکری واجب‌تر از هر زمانی است.

البته مهم‌ترین دغدغه و دل‌نگرانی استقلالی‌ها نمایش ضعیف این تیم در بازی اول هفته با سایپاست که سبب شده هواداران آبی‌ها نگران ادامه راه شاگردان محمود فکری در لیگ بیستم باشند، آن هم با توجه به اینکه فکری با مصاحبه‌های جنجالی و انداختن توپ شکست در زمین دیگران، گویا می‌خواهد کمتر ضعف‌های فنی استقلال را قبول کند، موضعی که می‌تواند کار آبی‌پوشان را در ادامه فصل جاری سخت‌تر کند، به خصوص ضعف مشهود استقلال در خط هافبک که سبب شده مهاجمان زهردار آبی‌ها مانند قایدی، دیاباته و مطهری کمتر در موقعیت گلزنی قرار بگیرند و تداوم این ناکارآمدی می‌تواند صدر را به راحتی از فکری و تیمش بگیرد. با تمام این دغدغه‌ها، فکری در مسجدسلیمان به دنبال برد و ادامه صدرنشینی است تا آبی‌پوشان به باخت و مساوی عادت نکنند.

در طرف دیگر تیم پرانگیزه نفت مسجدسلیمان قرار دارد که در لیگ بیستم مجتبی حسینی را که فصل گذشته با مس کرمان در یک قدمی صعود به لیگ برتر بود به عنوان سرمربی روی نیمکت می‌بیند. نفت مسجدسلیمان با وجود فراز و نشیب‌هایی که در نتیجه‌گیری داشته با ۱۶ امتیاز از ۱۲ بازی در رده ششم قرار گرفته است، رده‌ای که برای تیمی مانند نفت با آن بضاعت اندک و جذب بازیکنان نه‌چندان سرشناس می‌تواند قابل قبول باشد. شاگردان حسینی پس از دو باخت متوالی در دو هفته اخیر یک برد و یک مساوی داشته‌اند و به نظر می‌رسد که از بحران فاصله گرفته‌اند، مسئله‌ای که فردا کار استقلال را برای بازگشت با دست پر به تهران سخت‌تر از همیشه خواهد کرد.

سایپا – گل‌گهر سیرجان، جمعه ساعت ۱۵

تیم پیروز و بازنده هفته یازدهم روز جمعه به مصاف هم می‌روند. سایپا پس از برد مقابل استقلال به دیدار گل‌گهری می‌رود که در هفته یازدهم ۲ بر یک به تراکتور باخت. سایپا که با هفت مساوی در این زمینه تا اینجای لیگ تیم دوم است، چند هفته‌ای می‌شود که با عبور از سریال تساوی‌ها در جاده پیروزی قرار گرفته و با دو برد متوالی توانسته در جدول بالا بیاید و پیش از بازی جمعه با ۱۶ امتیاز از ۱۲ بازی تیم هشتم جدول است.

در طرف مقابل تیم امیر قلعه‌نویی با وجود نتایج درخشانی که حتی گل‌گهر را به صدر هم رساند چند هفته‌ای است که از شرایط فوق‌العاده اول فصل فاصله گرفته و هفته‌های بحرانی را تجربه می‌کند. اگرچه امیر قلعه‌نویی سعی دارد داوری‌ها را مانند خیلی از مربیان دیگر لیگ در کسب نتایج ضعیف مقصر بداند، اما به نظر می‌رسد این حربه قدیمی شده و دیگر کمتر کسی آن را تأیید می‌کند، به‌خصوص که روند نزولی گل‌گهر در چهار هفته اخیر دو باخت و دو مساوی برای نماینده سیرجان ثبت کرده است و آن‌ها از رده اول جدول به رده دهم سقوط کرده‌اند.

نساجی مازندران – ذوب‌آهن، جمعه ساعت ۱۵

سومین بازی روز اول هفته دوازدهم رویارویی دو تیم بحران‌زده و ته‌جدولی فصل جاری است، نساجی که پس از نتایج ضعیف با وحید فاضلی با آمدن مجید جلالی هم همچنان می‌بازد، با ۹ امتیاز تیم چهاردهم جدول است. در طرف دیگر ذوب‌آهنی قرار دارد که با رحمان رضایی با هشت مساوی در این رابطه رکوددار است و با هشت امتیاز تیم پانزدهم جدول است تا مصاف امروز با ذوب با توجه به همسایه بودن دو تیم در جدول یک نبرد شش امتیازی باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار