کد خبر: 1036547
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تصویب اساسنامه «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، از سه ساله شدن دوره پیش‌دبستانی خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: رضوان حکیم‌زاده اظهار کرد: اساسنامه «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» دوره کودکی را تعریف و مشخص می‌کند و در آن منظور از دوره کودکی، زیر شش سالگی است.

وی افزود: این اساسنامه اصولی را مورد توجه قرار داده که باید در امر تعلیم و تربیت کودک لحاظ شود. اهداف، وظایف و ترکیب و ساختار نیز مشخص شده است. موضوع، تربیت به صورت یکپارچه است و این سازمان تمام امور مربوط به برنامه‌ریزی، هدایت، نظارت، صدور مجوز و ارزیابی تعلیم و تربیت کودکان زیر شش سال را به صورت یکجا و متمرکز بر عهده دارد. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام وظایف دستگاه و سازمان‌هایی که قبلاً در این حیطه مسئولیتی داشتند، از این پس در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک دنبال می‌شود، گفت: در این اساسنامه، دوره کودکی به عنوان دو دوره در نظر گرفته می‌شود، یک دوره از بدو تولد تا سه سالگی است که محوریت تربیت کودکان با خانواده است و اساسنامه تأکید دارد که رویکرد اصلی تعلیم و تربیت کودکان در این دوره سنی، بودن در کنار خانواده و توانمندسازی خانواده‌ها برای اتخاذ روش‌های تربیتی مناسب کودکان است. وی افزود: دوره بعدی، شامل دوره پیش‌دبستانی می‌شود که در سیستم قبلی دوسال را دربر می‌گرفت، اما اینجا به سه سال ارتقا یافته و کودکان از سن سه تا شش سال، مشمول دوره پیش‌دبستانی می‌شوند و بر عهده مراکز تعلیم و تربیت کودکان است تا کودکان را از آموزش‌های لازم برخوردار کند.

حکیم‌زاده در پاسخ به اینکه آیا با تشکیل سازمان تعلیم و تربیت کودکان و در نظرگرفتن یک دوره سه ساله پیش‌دبستانی، بحث اجباری شدن این دوره نیز مطرح شده‌است، گفت: در حال حاضر صحبتی درباره اجباری شدن این دوره مطرح نشده، البته باید آیین‌نامه‌ها و مقررات، تدوین شوند و به تصویب برسند، اما موضوع مهم تمایز رویکرد در این دو دوره سه ساله است. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در سه سال اول تمرکز بر حضور خانواده و در سه سال دوم به اهمیت یادگیری‌های پایه و پرورش همه‌جانبه کودکان تأکید شده تا جایی که می‌توانیم دسترسی کودکان را تسهیل، حضورشان را تشویق و شرایط این حضور را در مراکز تعلیم و تربیت کودکان فراهم کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار