کد خبر: 1036541
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵
خبرگزاری ایسنا، از خبرگزاری‌های دولتی، در مورد علت غیبت رئیس سازمان صداوسیما در جلسه دیروز هیئت دولت نوشته: «علت این غیبت عدم ارسال دعوتنامه از سوی دفتر هیئت دولت برای علی عسگری عنوان شده است.» ایسنا به منبع خبر خود اشاره نکرده و صرفاً از عبارت «ایسنا اطلاع یافت» برای اشاره به مرجع خبر بهره برده است. با این حال، با غیبت عبدالعلی علی عسگری در جلسه هیئت دولت، تقریباً همه دریافتند که علت آن بی ارتباط با ماجرای توهین به حسن روحانی از سوی یکی از مهمانان برنامه‌ای زنده در شبکه ۴ سیما نیست. گرچه دیروز صبح محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سؤال خبرنگاران، بدون تأیید یا رد این گمانه‌زنی، در مورد دعوت یا عدم دعوت او گفت «نمی‌دانم» و بعد توضیح داد که ایشان «در آن اتاقی که ما بودیم حضور نداشت.»

واعظی البته از دعوت منتقدان دولت به صداوسیما هم گلایه کرد و تلویحاً صداوسیما را فقط برای حامیان دولت دانست: «صداوسیما در برخی از برنامه‌هایی که دارد چه زنده و چه ضبط‌شده، به نوعی کسانی را انتخاب می‌کند که مخالف دولتند، در حالی که ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند انسجام و هماهنگی هستیم تا از جنگ تحمیلی اقتصادی عبور کنیم.»

هفته گذشته در برنامه تلویزیونی «زاویه»، احمد جهان بزرگی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی که به عنوان مهمان در این برنامه حضور یافته بود، در اظهاراتی گفت: «مسئولی که در خانه نشسته و شاید پای منقل هم باشد، جایی سر نمی‌زند و وزرایش نمی‌توانند با او تماس بگیرند، این مسئوله؟» این اظهارات توهین آمیز با واکنش تند دولتی‌ها مواجه شد و بیانیه توضیحی شبکه ۴ را در پی داشت. با این حال، رئیس سازمان صداوسیما هم رسماً از رئیس‌جمهور عذرخواهی کرد. هرچند برنامه زنده و توهین هم از سوی «مهمان» انجام گرفته بود.

پس از آن، حبیب رحیم‌پور ازغدی مجری و سردبیر برنامه «زاویه» در گفت‌وگویی تأکید کرد که «اخراج شده‌ام». او معتقد بود که برای اخراج او گویا به دنبال «بهانه‌ای» می‌گشتند، به دلیل آنکه برنامه «انتقادی» بوده و البته «استقلال» رأی هم داشته است. رحیم‌پور با اشاره به اینکه به او ایراد گرفته شده که چرا «تذکر قاطع» نداده، توضیح داده که چنین تذکری باید مانع «تکرار» شود و تذکر من هم مانع تکرار شده است. او می‌گوید که علاوه بر این، در پایان برنامه هم «مجدد» تذکر داده است.

پیش از این هم، در دولت سید محمد خاتمی نسبت به محمود احمدی‌نژاد، شهردار وقت تهران و نیز علی لاریجانی رئیس وقت سازمان صداوسیما و نیز محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در دولت اول حسن روحانی همین رفتار انجام شده بود و به دلیل اختلاف نظرات به هیئت دولت دعوت نشدند.

برخی کاربران توئیتر، ضمن تأیید توهین بودن چنین اظهاراتی پیرامون مقام ریاست جمهوری، یادآوری کردند که متأسفانه استفاده از «منقل» در ادبیات سیاسی را اول بار خود حسن روحانی باب کرد، وقتی گفت: «برخی فکر می‌کردند منقلی هست و می‌توانند قطعنامه‌ها را در آتش بیندازند.» و حال استفاده از همان ادبیات، حتی برای کسانی که آن را نگفته‌اند هم جرم تلقی می‌شود!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار