کد خبر: 1036537
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
اقدام جمعی از سناتور‌های جمهوریخواه در جلوگیری از استیضاح مجدد رئیس‌جمهور پیشین امریکا به بن‌بست خورد. با این حال، ترامپ اعمال فشار به جمهوریخواهان حامی استیضاح خود را با هدف باقی ماندن به عنوان مقام مطرح این حزب پیگیری می‌کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: از عصر دوشنبه، جمهوریخواهان سنا علناً درباره موضع‌گیری در مورد دومین دادگاه استیضاح دونالد ترامپ رایزنی می‌کنند. ۴۵ سناتور سه شنبه در تلاشی بی فرجام، از طرحی برای متوقف کردن دادگاه استیضاح ترامپ حمایت کردند. رند پل این طرح را به صحن سنا آورد تا سنا رأی بدهد که آیا دادگاه فوریه علیه ترامپ نقض قانون اساسی است. طرح یاد شده با ۵۵ رأی مقابل ۴۵ رأی متوقف شد.

برایان جک، مدیر سیاسی سابق ترامپ به تازگی در دیدار با جمعی از سناتور‌های جمهوریخواه اطمینان خاطر داد که وی برنامه‌ای برای تشکیل حزب جدید ندارد، اما می‌خواهد به جمهوریخواهان فشار آورد. جک بر این باور است که انتقام از سناتور‌های جمهوریخواهی که به استیضاح او و محکوم شدنش در سنا رأی مثبت بدهند، احتمالاً یکی از برنامه‌های وی خواهد بود. سناتور کوین کرمر، جمهوریخواه اهل داکوتای شمالی گفت: «این رئیس‌جمهور می‌خواست که من و شمار دیگری از سناتور‌ها بدانیم که او یک جمهوریخواه است و نمی‌خواهد که یک حزب سوم تأسیس کند و هر آنچه او در آینده در فضای سیاسی انجام دهد به عنوان یک جمهوریخواه است و اینکه حزب جمهوریخواه هنوز به اتفاق آرا حامی این رئیس‌جمهور است.»

استیضاح دوم هم بی‌نتیجه است

جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در مطلبی که «نشنال‌ریویو» آن را منتشر کرده است، درباره نتیجه‌بخش بودن استیضاح ترامپ ابراز تردید کرد و نوشت: «همچون استیضاح اول این استیضاح نیز با دورنمای محدود همراه بوده و عمدتاً بر مبنای گرایش‌های حزبی در مجلس نمایندگان با شتاب به اجرا در آمده است.» بولتون نوشت: «توجه چیزی است که ترامپ به خاطرش زندگی می‌کند. اگر دشمنان او واقعاً می‌خواستند او را مجازات کنند اگر می‌خواستند وحشتناک‌ترین سرنوشت ممکن را به او تحمیل کنند، آن‌ها به سادگی او را نادیده می‌گرفتند.» بولتون همچنین معتقد است که محکوم شدن ترامپ در سنا منجر به پایان دوران ترامپ نخواهد شد.

بسیاری از کارشناسان، این استیضاح دیرهنگام را با تکیه بر اینکه اگر رئیس‌جمهوری در آخرین روز‌های کاری خود مرتکب خطا می‌شود نباید مصون بماند، اقدامی قانونی می‌دانند که می‌تواند به رد صلاحیت از گرفتن منصب دولتی در آینده منجر شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار