کد خبر: 1036508
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
از سوی معاون برنامه ریزی و توسعه پارک علم و فناوری تربیت مدرس تشریح شد:
معاون برنامه ریزی و توسعه پارک علم و فناوری تربیت مدرس ، جزئیات برنامه تاک در ناحیه نوآوری مدرس را تشریح کرد.

به گزارش جوان آنلاين، دکتر محمد صادق سبط الشیخ انصاری در تشریح اهداف این برنامه گفت: پارک تربیت مدرس به واسطه رسالتی که برای ارائه خدمات نوآورانه به همه شهروندان دارد، تصمیم به راه اندازی ناحیه نوآوری مدرس نمود؛ و توافقنامه این طرح با معاونت علمی و شهرداری تهران با شعار "شهر جزئی از ما نیست؛ ما جزئی از شهر هستیم" به امضاء رسید.

وی افزود:  بر اساس مطالعاتی که مشاوران شهرداری در برنامه GIS و در لایه های مختلفی چون جمعیت، خیابان‌ها ، مراکز آموزشی و نوآوری، مراکز سلامت ، قیمت زمین و... صورت پذیرفته است، سناریو هایی ارائه شد و سناریو اول به وسعت ۳۷۰ هکتار برای توسعه ناحیه نوآوری مورد قبول واقع شد. این ناحیه از شمال به بزرگراه به جلال آل احمد، از جنوب به خیابان‌های شهید فاطمی و آزادی، از شرق به خیابان کارگر شمالی و از غرب به  بزرگراه شهید چمران محدود شده است‌.

سبط الشیخ انصاری تصریح کرد: در تعریف ما از ناحیه نوآوری، بازیگران زیست بوم نوآوری شامل سازمان‌های حاکمیتی، کسب و کارها و مردم هستند و بر این اساس به دنبال تاثیر دانشگاه بر جامعه در موضوعاتی همچون فقر، آلودگی هوا، میراث سرزمینی و همچنین نوآوری در زمینه های مختلف است و به همین علت طرح "تاک" را معرفی کردیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه پارک علم و فناوری تربیت مدرس با تاکید بر ایجاد و توسعه زیست بوم کارآفرینی و نوآوری در کشور خاطرنشان کرد: هدف ما این است که ما به عنوان بستر، به دنبال ایجاد رابطه نظام مند و هدفمند بین بازیگران مختلف مانند بنگاه های اقتصادی ، مراکز علمی ، بازار ، شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها، مردم، دانشگاه، مدارس و ... هستیم و قرار است با کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی جامعه تعامل داشته باشیم و ایده‌پردازان و کسب و کارها تنها گروهی نیستند که از خدمات ما بهره مند می شوند بلکه بازیگران این طرح شامل دستگاه های اجرایی ، مردم محلی و فناوران و صاحبان کسب و کار هستند.

دکتر انصاری با اشاره به اینکه این طرح با نام تاک (توسعه، اجتماع و کارآفرینی) توسط پارک علم و فناوری تربیت مدرس در دست اجراست یادآور شد: ما تا الان بیش از 50 عضو افتخاری از سازمان‌های حاکمیتی در ناحیه نوآوری داریم و با ارتباطاتی که شکل داده ایم و توافقنامه هایی که امضا نموده ایم در حال پیش بردن و توسعه ناحیه نوآوری هستیم و در واقع این مجموعه ها امتیازاتی را برای شرکت‌های فناور و مردم در نظر گرفته‌اند یا خواهند گرفت.

همچنین برای ترویج این طرح و معرفی آن به مردم، با همکاری شهرداری دست به طراحی، ساخت و نصب المان های مختلف در سطح شهر زدیم و تلاش می کنیم مردم را در جریان فعالیت های ناحیه نوآوری قرار دهیم و در واقع آنها را ترغیب به مشارکت فعال نماییم.

وی گفت: برگزاری دوره های ترویجی و رویداد های کارآفرینی نیز در همین راستا صورت گرفته است. همچنین ما فراخوانی برای جذب شرکت های نوآور کرده ایم و در کنار آن آماده همکاری با هر نهادی که قصد توسعه و هم افزایی در پارک را دارد هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار