کد خبر: 1036479
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه باید در معماری و شهرسازی نیازهای روز مردم هم لحاظ شود، گفت: ضروری است روابط دوسویه مردم و دولت در معماری مجتمع‌های اداری مورد توجه قرار گیرد.

جواد رحمتی  در جلسه بررسی آخرین وضعیت احداث مجتمع اداری شهرستان اسکو، بر مطالعه استانداردها و تجارب ایران و دنیا در مورد تمرکز ادارات در یک نقطه تاکید کرد و افزود: باید به نقطه مرکزی و تعادل دسترسی بین اسکو و سهند دست یابیم و شاهد تجمیع ادارات اسکو و سهند در یک نقطه مشترک باشیم.

وی با اشاره به اینکه رشد جمعیت در شهر جدید سهند صعودی است و تعداد مراجعه کنندگان به ادارات اسکو افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: باید با حفظ جایگاه اسکو به عنوان شهر تاریخی و مرکز شهرستان، توسعه سهند را در مطالعات شهرسازی و احداث مجتمع اداری، مورد توجه قرار دهیم.

رحمتی افزود: می توانیم از ساز و کار قوانین موجود در قانون بودجه در قالب تغییر کاربری و مشارکت مدنی این امر را عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات دولتی صرفاً برای تامین زیرساخت‌های آب و برق و گاز هزینه می شود، گفت: نباید بر بودجه دولتی تکیه داشت تا احداث این مجتمع شتاب بیشتری داشته باشد.

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی زمین‌های پیشنهادی برای ایجاد این مجتمع را از ابعاد مختلف بررسی کرده و برای احداث تحویل نهاد متولی دهد.

محمد حسین فرهنگی با اشاره به موقعیت توریستی شهرستان اسکو گفت: در احداث این مجتمع باید معماری تاریخی و اسلامی این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر